Tinker Jinty aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Tinker Jinty aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 19:39

Lieve allemaal,

Dit is mijn eerste foto topic met mijn lieve tinker merrie van 8 jaar oud, ze is nu iets meer als een jaar onder het zadel. De eerste 8-9 maanden waren voornamelijk veel ren/bok en steiger shows.. Toen is ze opgepakt door een vriendin van mij en die heeft haar goed voor me doorgereden. Uiteindelijk na nog wat ren partijen zijn we er achter gekomen dat we een verkeerd zadel hadden en dat dit dus ook de reden was van haar ren partijen... En dus ook de reden was waarom er geen ontspanning was, nu heb ik sinds een kleine 3 maanden een Massimo Dressuur II zadel aangeschaft en hieronder loopt ze perfect.

Ik les nu ongeveer 2 maanden bij Nicka de Bijl, deze lessen gaan erg goed vandaag zijn er foto's gemaakt en ik vond het wel leuk om deze een keer met jullie te delen.

Commentaar mag maar hou het netjes, we zijn tenslotte nog maar net begonnen en doen hard ons best het is nog geen perfect plaatje maar we doen onze best!

Foto's van het in en uitstappen zijn er niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is een kleine impressie van de 100 foto's die er gemaakt zijn!

Ben benieuwd!

Groetjes,

Michelle

Hubbels

Re: Tinker Jinty aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:41

Ziet er goed uit hoor!
Doe je volgend jaar met de tinkerdagen in Leusden mee?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 19:42

KarinLF schreef:
Ziet er goed uit hoor!
Doe je volgend jaar met de tinkerdagen in Leusden mee?

Wie weet wie weet! :) Dat was mijn doel voor dit jaar maar dat heb ik even uitgesteld haha! :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:12

Hey meis wat leuk een fototopic van Jint!

Wat mij wel opvalt is dat je veel naar beneden kijkt. Misschien is dat toevallig alleen op deze foto's van de 100 maar het viel me op. Voor de rest ziet het er goed uit!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:14

Hey meis!

Nee klopt ik kijk heel veel naar beneden! Toevallig nu ook alleen maar foto's met mijn hoofd naar beneden geplaatst maar ik ben mezelf er goed bewust van dat ik het doe en word er goed in gecorrigeerd :P

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:16

Leuke tinker! Zoals hierboven al genoemd probeer meer voor je uit te kijken waar je heen gaat. Dit helpt het paard direct omdat je automatisch meer druk op een van de zitbeenknobbels krijgt als je bv links af gaat. En ik mis nog beetje activiteit van achter, lekker veel overgangen rijden!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 17:08

Voor me kijken weet ik inderdaad, hier zijn we hard mee aan het werk, overgangen zijn we inderdaad ook veel mee bezig om haar actiever te krijgen bij iedere 1-2 letters een andere gang :)

Bedankt voor de tips!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:22

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:17

Hey Michelle !

Ziet er super goed !! Kan het natuurlijk ook in RL volgen dus weet dat jullie enorm goed voorruit gaan !!
En gewoon een xtje weer ergens heen gaan met d'r.. dan komen die Tinkerdagen vast goed hihi !! :D

En moet natuurlijk wat zeggen anders wordt m'n bericht verwijderd.. :P Natuurlijk moet je nog wat werken aan het vooruit blijven kijken.. Dan zal je zien dat alles ook stukken makkelijker voelt en zeker als je oefeningen achter elkaar zal gaan doen maar daar let Nicka goed op bij je en als Jint en jij allebei wat meer balans hebben dan voel je alles vanzelf en dan zal je ook minder kijken.. Dat komt wel goed !!!! :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 07:57

Op verzoek verplaatst naar RIJ-ITP

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 18:30

Bedankt Coby! :)