Afgelopen dagen had ik al gereden met hem, dus vandaag maar weer eens aan de hand. En direct maar een nieuw stukje erbij gepakt om te wandelen. Wij wandelen en rijden in Hellevoetsluis. En normaal gaan we langs het politiebureau daar rechtdoor, langs de potloodflat, over de brug en dan langs de plataanlaan (voor de mensen uit de buurt).
Deze ronde ging ik na het politiebureau naar rechts. Direct een mooi oefenmoment, want er waren mensen bezig met een steiger opbouwen en verplaatsen. Even vriendelijk gevraagd en jawel, het paard mocht er aan snuffelen. Al snel vond hij het niet spannend meer. Nog wat andere onderdelen laten bekijken van de aanhanger, de steiger werd nog vertilt en toen zijn we weer verder gegaan. Langs het winkelcentrum werd ik aangesproken, "mag ik een foto van het paard maken?". Dat mocht, en toen kreeg ik te horen dat deze foto naar haar vader in Amerika ging. Leuk! Hij wordt nog eens wereldberoemd.
Na het winkelcentrum naar beneden, vlak langs een grote vlag en een vrachtwagen waar aan gerommeld werd. Nog een keer snuffelen (aan de vlag) en kijken. Ik heb gewacht tot ontspanning en daarna tot ik er door kon bij het verkeer. En toen waren we bij de Lidl. Het was te leuk om het niet te doen, hem even aan zijn halster daar vastknopen en een foto nemen.
Nee, niet echt bij de Lidl wezen shoppen. Ik ga hem niet alleen achter laten, al helemaal niet aan dit halster en touw (dually-halster en dressuurteugel met nog maar 1 clip). Maar het leverde wel een ontzettend leuke foto op.
Voila, Victor bij de Lidl. Een beetje gespannen wachten (want er waren een hoop klapperende vlaggen).

En toen weer terug naar huis. De koedijk op, tussen de hekjes door en dan via het tussendoorpaadje tussen de struiken naar beneden. Hij gaat het allemaal steeds beter doen, ik ben trots op hem. Morgen nog een keer proberen? Ik weet het niet, maar voor vandaag was het in ieder geval ontzettend leuk.
En dus mocht hij ook op zijn facebook ( http://www.facebook.com/victordegrote ) en mijn twitter ( http://www.twitter.com/domorverbeuk ). Waar overigens vaker kiekjes en verhaaltje over hem op staan.