Wat info:
Chimanga is een 7 jarige kruising Mangalarga Marchador en Engels Volbloed, en heeft een behoorlijk dominant karakter en een flink temperament. (t/m 4,5 jr tussen de veulens gestaan)
Ik ben als een blok voor haar uiterlijk, gekke gewoontes en lieve ogen gevallen, maar kwam thuis flink wat hobbels tegen die bleken te duiden op pure dominantie, en niet op lompheid of onwetendheid.
Toch is ze niet vals, ze is gewoon heel duidelijk en scherp. Echter, als je naar haar even duidelijk bent, wat ik nu eindelijk begin in te zien, is ze ontzettend tof en leergierig.
We hebben een hele slechte winter gehad met vrijwel geen training, flinke ziekte (droes) en nog meer ellende (verkeerde zadels, verkeerde hoefsmid etc) om ons heen, maar we hebben ons aardig weten te herpakken al zeg ik het zelf.
Nu hebben we zaterdag eens echt meegedaan aan iets leerzaams en leuks! EN…. we zijn met de TRAILER van huis geweest, iets wat na een behoorlijk heftige ervaring ook eigenlijk niet meer mogelijk was.
We zijn naar een zogenoemde Play-Day geweest en hebben daar ontdekt dat Chimanga echt een koele kikker is. Water en andere paarden zijn spannend, maar balonnen, vlaggetjes, linten en andere gekke fratsen stellen niets voor.
Nou genoeg gepraat, hier een impressie:
1

aankomst
2

Afstand-bestuurbaar
3

Knapperd
4

5

Ja, in dat geultje zit water, heeeeeeel weinig water ...

6

7

Er stond super veel wind en alles wapperde als een gek, maar ze liep zo door…
8

9

Achterwaarts op 1 hand.
10

We zijn ook nog door water geweest en hebben het openen en dicht doen van 'het hek' geoefend.
Ik heb tijdens deze rit totaal niet gelet op nageeflijkheid e.d. maar puur uitgeprobeerd wat ze allemaal aan kon.
Bedankt voor het lezen/kijken