Ons vorige topic.
Sindsdien weer veel gebeurd. Ons zadel bleek niet te passen en ook nooit gepast te hebben.... Jammer van de 2 zadelmakers die dit afgelopen 2 jaar niet opgemerkt hebben!
Dus we hebben een nieuw zadel, het verschil met rijden is absurd groot. Veel meer rust in de gangen en een makkelijker ontspannen paard. Ik moet er zelf wel erg aan wennen maar dat komt met de tijd wel goed.
Daarnaast is enkele weken geleden mijn schoonbroer onder bizarre omstandigheden van het leven beroofd. Dit maakt dat ik 2 weken nauwelijks gereden heb. Wel af en toe wat grondwerk en longe werk gedaan maar rijden stond mijn hoofd echt niet naar. Nog steeds minder dus we werken samen gematigd. Door dezelfde reden zit heel mijn rug, nek en schouders muurvast. Ben ermee bezig maar dat is helaas het resultaat van een zeer emotionele en heftige periode.
Door beide bovenstaande redenen zit ik weer in mijn oude valkuil: heerlijk voorover vallen

Mo maakt dit alles een stukje beter te handelen door alles te geven en gewoon haar fantastische zelf te zijn. Top paard!
Waar we op dit moment mee bezig zijn:
- altijd terug kunnen keren naar totale ontspanning, voor zowel Modesta als mij
- langzaamaan wat meer oppakken, nog niet opgericht maar richting horizontaal
- tempowisselingen en daarin elastische verbinding zien te houden
- ik moet contact houden en dat niet geforceerd zien te bereiken
- ik zit scheef door een heupbreuk 2 jaar geleden, dat moet nog beter gecorrigeerd
- mijn schouders etc zitten dus vast, daar mag mijn paard geen last van hebben
Tips zijn altijd welkom, lees je dan wel een beetje in over ons verleden

https://lh5.googleusercontent.com/-1cwr ... G_0848.jpg
Vanwege de hitte de deuren open gezet en Mo keek zo de weides in haha, vond ze prachtig!

Lekker losdraven, ik mag rechterop zitten en niet zo naar beneden loeren

Hier zie je goed dat ze in verbinding begint te komen, fijn! Dan kunnen we vandaaruit verder!

Ontspannen galopje

Fijn drafje om los te werken, hierin zie je goed dat ik erg zoekende ben om het contact niet te verliezen maar daardoor raar vast ga zetten in schouders en bovenarmen.

Langzaamaan wat horizontaler....
Helaas loer ik zelf weer naar beneden waardoor ik erg naar voren val

Nog iets horizontaler... Zit eraan te komen

Ook in galop...

Al best fijn, mag meer aanvullen vanuit achteren waardoor ze nog wat horizontaler wordt en mijn teugels wat korter kunnen maar daar moet ik nog wat sneller en handiger voor worden.

Zoiets als dit dus, alleen nu zelf nog goed zitten, geen spanning in bovenlijf en vooruit kijken

Hier kantelt ze wat, waarschijnlijk mijn fout maar dat komt nog wel.

Erg fijn stukje waar ik blij mee ben, van hier uit kunnen we echt wat gaan doen. Zelf val ik voorover waardoor Mo ook op de voorhand valt.

En weer terug naar de totale ontspanning