Trekpaard Astor goes Amerika! (hoop ik...)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Armany

Trekpaard Astor goes Amerika! (hoop ik...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 12:43

Hallo Bokkers!

super lang geleden dat ik Astor hier heb laten zien, dus maar eens een topic openen :) Mensen die het trekpaarden foto topic volgen kennen hem al, voor de rest een beetje info:

:list:
* Astor van de Vliert (2005)
* Hengst
* Blauwschimmel
* 1.65m
* werkt als therapie paard bij (www.)Auti-Help(.nl)

Door foto's op facebook kreeg Astor plotseling heel veel aandacht en doken zijn foto's op op de pagina's van o.a. 'Horse' en 'Cowboy magic'. Hoewel hij in Nederland als dekhengst niet echt veel werk heeft (doordat hij géén gecoupeerde staart heeft, hoort hij er niet echt bij als trekpaard), staat Amerika blijkbaar te springen om veulens van hem. Zodoende nog wat mooie plaatjes laten schieten door mijn broer en druk bezig het mogelijk te maken sperma van hem te verzenden naar buitenland. (mochten er mensen ervaring hebben hiermee, graag een PB want ik ben een leek hierin en kan alle hulp gebruiken!!)

Genoeg gekletst, hier de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch ook maar even gevlochten 'zoals het hoort' (vind het zelf een wat oncharmante foto..)
Afbeelding

CarinaR

Re: Trekpaard Astor goes Amerika! (hoop ik...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:45

Wauw watt een machtig, prachtig dier

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:46

Prachtig paard met een prachtige staart, leuk dat je niet toegeeft aan de druk om te couperen!
Ben benieuwd hoe de Amerika avonturen aflopen.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:49

Wat een onwijs mooi dier!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:50

Ik vind die staart hem enòrm goed staan. Dacht ook dat couperen inmiddels niet eens meer mocht? En dat is ook de reden dat deze prachtige man weinig werk heeft? Alsof een veulen van hem met een gecoupeerde staart geboren wordt als hij ook een gecoupeerde staart heeft :? Of begrijp ik nu iets verkeerd? Sowieso is het gaaf dat zijn genen mogelijk de grens over gaan. En nogmaals...mooooooie man! <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:56

Tis niet dat als je met een hengst zonder staart fokt je opeens ook veulens zonder staart krijgt xD vind je hengst prachtig en heel mooi zo met de staart! Zou zoiets best voor de lens willen hebben haha.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:59

Wat een gave uitstraling, heel mooi paard!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:02

lifaya schreef:
Tis niet dat als je met een hengst zonder staart fokt je opeens ook veulens zonder staart krijgt xD vind je hengst prachtig en heel mooi zo met de staart! Zou zoiets best voor de lens willen hebben haha.

Echt hé, domme logica.

Denk dat ze gewoon geen "anders denkende" tussen hun kort staartige en kortzichtige volk willen.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:03

Wat een gaaf dier. Vooral met die mooie lange staart! :D prachtig!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:04

lifaya schreef:

Dat zeg ik ook niet. Alleen vraag ik mij de reden af waarom deze man met staat weinig werk heeft. "Dat het niet hoort", is geen goed excuus imo. De fokkers die dan met deze man fokken kunnen er dan evt zelf voor kiezen om het veulen te couperen. Alleen al zijn kleur is werkelijk prachtig!

Edit: ik zie dat het er wel een beetje krom staat. Ik bedoelde eigenlijk of ik het verkeerd begrepen heb dat hij weinig werk heeft omdat hij een staart heeft ;-)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:25

Wauw wat een prachtige hengst :j

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 13:33

Dank voor de complimenten! :)

@lifaya, je mag hem gerust eens als model komen gebruiken hoor ;)

Over zijn staart/ fokkerij: Ik uit me doorgaans nogal duidelijk in mijn mening over het couperen als ik met fokkers in gesprek ben. Hiermee heb ik zachtst gezegd géén vrienden gemaakt in de trekpaarden wereld. Astor is door zijn staat niet welkom op de hengstenkeuring (ja, officieel natuurlijk wel....maar in de praktijk is mij duidelijk gemaakt dat ik deelname uit mijn hoofd moest laten...)

Couperen is al meer dan tien jaar verboden in Nederland, maar daar hebben de meeste fokkers geen boodschap aan vanwege de folklore en geschiedenis van het ras.

Zodoende is Astor dus niet gekeurd voor dekdienst, en dat zal mensen er wellicht van weerhouden met hem te fokken. Daarnaast wordt er met trekpaarden natuurlijk ook lang niet zoveel gefokt als bijvoorbeeld met KWPN paarden, dus is de markt een stuk kleiner.

Sorry voor de lange tekst, hoop dat het wat duidelijker is zo ;)

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:41

Ik vind hem prachtig!

Zag hem volgens mij op de boktmarkt voorbij komen met een dek advertentie. Vond hem meteen al gaaf. 'T is dat ik geen trekpaard merrie heb :')

Echt belachelijk dat gedoe over die staart. Couperen is zo ouderwets en dier onvriendelijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:16

Wat een schitterend paard!
Is hij echt om zijn staart niet goedgekeurd voor de dekdienst? Dat zou toch geen argument moeten zijn... Zeker niet als hij op alle andere punten gewoon goed scoort.
Hoe zit het met papier bij veulens van hem?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:26

Zoals ik het lees is hij niet goedgekeurd voor de dekdienst vanwege de mening die Armany - en de manier waarop zij die uit - heeft. Heel jammer. Het is een prachtig ding.

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 16:45

friendly schreef:
Zoals ik het lees is hij niet goedgekeurd voor de dekdienst vanwege de mening die Armany - en de manier waarop zij die uit - heeft. Heel jammer. Het is een prachtig ding.

Sterker nog, ben verzocht niet te komen. En aangezien er toch wel een investering vast zit aan een hengstenkeuring voor dekdienst heb ik er toen vanaf gezien.

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:50

Zo wat een stoere man! Afschuwelijk dat paarden die NIET worden mishandeld, worden geweigerd op een keuring. Blijf vooral bij je besluit.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:50

Ik vind Astor echt prachtig!
Ik vind de foto's alleen wat minder, die zijn een beetje wazig.
Zonde, want ik denk dat hij op scherpe foto's nog veel mooier uitkomt!
Is er niet een leuke bokt fotograaf die Astor op de foto wilt zetten?

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:51

Prachtig dier <3

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:54

Jammer dat die trekpaardwereld zo vastgeroest zit dat deze prachtige hengst met z'n weelderige staart niet eens welkom is! Wat is dat toch met tradities dat daarmee allerlei akeligs acceptabel wordt?
Goed dat jij daar niet aan mee werkt, hoewel het natuurlijk wel jammer is dat hij daardoor niet veel dekt.
Succes met je Amerika avontuur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:56

Er zijn bij het KVTH wel een aantal goedgekeurde dekhengsten mét staart, dus ik zou het gewoon proberen Ts! :j

Leuk dier! Hij heeft een goede rug voor het trekken.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:57

Wat belachelijk dat je niet welkom bent op de keuring. Echt volslagen idioot. Ze weten niet wat ze missen met deze enorm gave hunk! ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:06

Armany schreef:
friendly schreef:

Sterker nog, ben verzocht niet te komen. En aangezien er toch wel een investering vast zit aan een hengstenkeuring voor dekdienst heb ik er toen vanaf gezien.

Is het een optie iemand anders met deze man te sturen dan? Als het ze alleen maar om jou draait..

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 17:40

friendly schreef:
Is het een optie iemand anders met deze man te sturen dan? Als het ze alleen maar om jou draait..

Heb inderdaad die optie overwogen. Maar er uiteindelijk voor gekozen er van af te zien én lidmaatschap KVTH op te zeggen: ik wil niet lid zijn van een stamboekvereniging die het couperen niet tegen gaat en geen stelling tegen couperen durft te nemen. Doe nu gewoon lekker mijn eigen ding en ben super blij met Astor. Hij doet het geweldig als therapie paard en dat is voor mij veel belangrijker dan keuringen en dekkingen.

Arrabel schreef:
Ik vind Astor echt prachtig!
Ik vind de foto's alleen wat minder, die zijn een beetje wazig.
Zonde, want ik denk dat hij op scherpe foto's nog veel mooier uitkomt!
Is er niet een leuke bokt fotograaf die Astor op de foto wilt zetten?

Ieder die zijn/ haar portfolio wil uitbreiden met mijn paardje(s) is welkom hoor :D

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:47

Wat een mooi paard. Ik snap je verhaal over de KVTH en ook al heb ik een haflinger maar ik wil ook geen lid zijn bij een vereniging die zo zwak is omtrent het couperen.