Op het moment verblijf ik in New York om mijn Engels te verbeteren. Twee maanden alleen op avontuur en nu ik nog maar 2,5 weken over heb, wil ik eigenlijk helemaal niet weg...
Doordeweeks mag ik als fotografe aan de slag bij een bedrijf en in de weekenden verken ik the States, samen met de vrouw waar ik bij mag wonen (ik heb haar ontmoet via mijn foto's, ze is een door-en-door paardenmens! Toeval bestaat niet...)
Inmiddels hebben we Long Island aardig verkend, zijn we naar Florida geweest, uiteraard New York City ingegaan en afgelopen weekend hebben we het hoogtepunt tot nu toe ondernomen: Een weekend naar Chincoteague Island! Op Chincoteague en Assateague Island leven zo'n 150 wilde paarden. Dit is ook ongeveer het aantal paarden dat het eiland dragen kan en gezien er geen natuurlijke vijanden leven hebben ze de jaarlijkse 'Pony swim'. Hierbij drijven ze (te paard en met een aantal boten) de paarden het water in, om ze naar de veiling te brengen. Paarden die niet kunnen/willen zwemmen worden met een trailer gebracht. Alle paarden die niet verkocht worden gaan terug naar het wild en de opbrengst van de veiling gaat naar de lokale brandweer.
De Pony swim hebben we (bewust) gemist. Chincoteague heeft zo'n 2700 inwoners en gedurende de Pony swim komen ruim 40.000 toeristen.

Ook hebben we een boat trip gemaakt langs een hoop wildlife, onder andere natuurlijk de wilde paarden... Ook hier heb ik foto's van geschoten die ik graag wil delen!
Let op: De conditie waarin sommige pony's verkeren is omdat ze uit het wild komen. Sommige zijn inderdaad mager/hebben een hoefsmid nodig, maar er wordt zeker voor deze paarden gezorgd. De dikke buikjes zijn vanwege het zoute gras.
Note: De papiertjes op de ruggen zijn nummertjes die vastgelijmd zijn aan de vacht, om de paarden uit elkaar te kunnen houden.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14. (van fb geplukt)

15.

Meer foto's zien en updates in de gaten houden? Neem een kijkje op http://www.IrenevanderSpoel.com/usa !