Ik kwam er vandaag achter dat de ruiterpaden wegens bezuinigingen moeten verdwijnen. Veel ruiters inclusief mijzelf worden hier de dupe van. De zoveelste bezuiniging en de enige mogelijkheid van buitenrijden in de buurt zonder trailer. Daarom vond ik het toch wel tijd op om te staan tegen dit plan. Er is een facebook pagina gestart waar genoeg likes nodig is van mensen die tegen dit plan zijn en wellicht bereid zijn voor een bijdrage aan het behoud. Alle hulp is welkom!
https://www.facebook.com/?ref=logo#!/RuiterpadenZevenhuizerplas?fref=ts
Hallo allemaal,
Even een update over wat er op dit moment aan de gang is. Het is een feit, de ruiterpaden rondom de Zevenhuizerplas zullen in principe gesloten worden. Wij zijn vorige week in gesprek gegaan met de "GZH" om te kijken of deze beslissing nog terug te draaien is. Er moet bezuinigd worden en helaas zijn onze ruiterpaden daar de dupe van. De enige mogelijkheid om de paden te redden, is geld in zamelen. Het bedrag wat we moeten verzamelen is ongeveer 11.000 euro per jaar (dit moet nog bevestigd worden). Mocht iemand goede ideeen hebben hoe we dit bedrag ieder jaar weer bij elkaar kunnen krijgen, dan horen we het graag. Een pas/ poortje/ contrbibutie is geen optie, omdat daar teveel administratie omheen zit. We moeten op zoek naar sponsoren en ruiters die geld willen geven.
We hebben al een aantal bedrijven, waaronder manage's die een bedrag willen sponsoren. Ook zijn er al ruiters die hebben toegezegd 20 euro per jaar te willen bijdragen voor behoud van de ruiterpaden. Het is alleen nog lang niet genoeg.
18 September 2014 hebben wij weer een afspraak met de "GZH". Dan zullen moeten aantonen dat we het ons gaat lukken dit bedrag bij elkaar te krijgen. Lukt het ons niet, dan zullen de paden verdwijnen.
Help ons aub om de paden te redden en geld te verzamelen!
Deel ook dit bericht om het zoveel mogelijk onder de aandacht te krijgen! We hebben hulp nodig. We hebben een super gedreven team die knokt voor de paden, maar alleen dat is niet genoeg.
We hebben ook jouw hulp nodig!
Inmiddels al 15 jaar wonend (okee sinds een jaartje wonend in Rotterdam maar nog erg vaak in Oud Verlaat) aan/bij de 7hp. Hooguit 2x per jaar zie er een tractor de paden slepen. Het maaien gebeurd ook niet echt vaak, ja toevallig vanmiddag zag ik iemand.
Rot bezuinigingen.