Ik had Zondag een fotomeeting georganiseerd, kom ik zelf 3 uur te laat en zonder paard!!!
Ik heb Tazz 10 jaar, en weet dat ze niet in 1 keer de trailer in stapt, nooit gedaan, meestal 3/4 keer oplopen en de 5e x staat ze.
Nu had ik Zondag 2 uur gestaan, en van alles geprobeerd...
Maandag dus met Paula aan de slag gegaan om het te gaan oefenen.
Ook Hulp van 2 stalgenoten.
Tazz was de eerste 3 kwartier nog erg onzeker en gespannen, maar na de 1e stap (letterlijk) gezet te hebben ging het echt geweldig!
Je zag haar uitstraling en houding zo veranderen.
Ze ontspande en begon het leuk te vinden.
Constant op en af en het gaat helemaal goed.
Rust en vertrouwen… dat is het antwoord!
Vrijdag nog even verder oefenen zodat ook de balk er achter kan maar ik heb er alle vertrouwen in!
En dan gaan we het Zondag weer proberen om naar het strand te gaan.
Het aller belangrijkste is om contact te maken met het paard.
Daarna kan je met rust en vertrouwen, een paard zonder dwang maar op een heel vriendelijke manier, de trailer in te laten lopen.
Ik wilde dit even delen omdat, ondanks haar onzekerheid er wel ontzettend mooie foto's uit zijn gekomen.

Tazz liet merken dat ze echt niet wilde (ze heeft geen angst), en probeerde via deze weg te stoppen, in de hoop dat wij het er dan bij zouden laten.

Hier beloond Paula Tazz uitbundig voor de eerste stapjes die ze al zette! Wat genoot ze daarvan, ook elke x omkijken van "he hebben jullie het ook gezien wat ik doe?"

Hier staan Suzanne en ik met de laadtouwen, deze hielden wij strak zodat Tazz niet opzij zou willen, hiermee zwiep je even om te laten zien van he niet deze kant op. Toch deed Tazz het wel, maar ze begreep het steeds meer en meer. Zolang je maar rustig en emotieloos blijft.

Paula vraagt haar heel vriendelijk naar voren.

Tazz staat er op, en wilde er eigenlijk niet meer af, die beloningen en uitbundige complimentjes naar Tazz vond ze maar al te leuk!