Don Damaro's succesvolle wedstrijddebuut!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Don Damaro's succesvolle wedstrijddebuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 09:42

Ik twijfelde tussen ITP of hier, sorry als het verkeerd staat :o

Nadat we begin Mei weer groen licht gekregen hebben om de training volledig op te pakken gaat Don met sprongen vooruit _/-\o_ !!
Zo gaan we momenteel door de bak *D :
Afbeelding

Van veel mensen kreeg ik de vraag wanneer ik zou gaan starten, maar zo kritisch als ik ben voelde het voor mij nog lang niet wat het moest zijn. :)
Toen zag ik op startlijsten dat er in de buurt een impulsrubriek uitgeschreven werd, dus ideaal om eens te testen hoe we er voor staan! We hebben 1 proef gereden, Don zijn conditie is nog niet zo goed ~~}> dus 1 is meer dan genoeg.
Don netjes in de knotten en zijn wedstrijdkloffie :~
(frontriem moet nog gaan hangen :') )
Afbeelding

Onwijs braaf maar wel wat onder de indruk van het vreemd terrein deed hij netjes zijn ding, helaas was het juryhokje klein beetje eng }:0 maar ach dat went wel. Proef liep erg fijn maar voor mij gevoel mocht het beter afgewerkt worden. Na het afgroeten vroeg de jury waarom ik impuls starten, dus uitgelegd waarom en ze vond het er erg netjes uitzien :D .
Dat was erg leuk om te horen en ik verwachte dus wel boven de 180 gereden te hebben.

Nou en dat hadden we hoor, toen ik mijn coupon mocht halen viel mijn mond open bij het zien van de punten. 197 punten *\%/* *\%/* , de eerste 2 hadden dus al binnen kunnen zijn!
Afbeelding

Ik heb helaas geen fotos van de proef zelf, mijn vriend heeft wel fotos gemaakt van het losrijden, helaas van zeeeeeer slcehte kwaliteit maar wilde ze toch met jullie delen.
Afbeelding
Afbeelding

Deze punten waren toch wel erg overtuigend en dus werd meteen de startkaart aangevraagd en de eerste officiële wedstrijd werd ingeschreven!! (wederom 1 proef)
Gezien de wedstrijd op Maandag was kon mijn vriend niet mee om te helpen en te lezen, wat doe je dan.... je gaat alleen met je 4-jarige op wedstrijd :j !! Voor Don was dit weer op vreemd terrein maar ook hier weer zo onwijs braaf alsof hij er al jaren komt _/-\o_ .

Thuis voor we weggingen, baas waar gaan we vandaag weer naartoe <3 ?!
Afbeelding

Proef liep lekker al was het juryhokje wel weer wat eng, helaas geen mogelijkheid gehad de bak te verkennen (dacht dat dit in de B altijd wel mocht |o ) dus na aanmelden meteen moeten beginnen aan de proef) zelf erg tevreden maar ook hier mocht de afwerking weer beter, hoopte op een puntje maar was al zo blij dat Don zich zo goed gedragen had dat de punten me eigenlijk niet zo uitmaakte, alles was meegenomen.

En ja hoor daar was de uitslag, helaas net buiten de prijzen met 192 punten op de 3de plaats *\%/* !!!
Afbeelding

We hadden de smaak te pakken en wilde eigenlijk de dag erna nog een keer rijden omdat hij dan het terrein al kende, zo gezegd zo gedaan!

Bloedheet {:} 8-) , niet bij stilgestaan toen ik me inschreef de dag ervoor.

Door de hitte werd Don zijn conditie nog minder en moest ik er voor mijn gevoel te veel aan rijden en zag het er niet "simpel" uit. Voltes kreeg ik niet rond, overgangen waren wat rommelig en aan het einde was Don nog maar heel slecht aan het been waardoor ik grover in moest komen met mijn been.
Blijkbaar ben ik echt te kritisch ingesteld want de jury heeft ons met 193 punten op de 2de plek gezet *\%/* !!!
Afbeelding

Omdat het zo warm was had water meegenomen om hem na het rijden te kunnen koelen.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben zo onwijs trots op mijn kleine mannetje <3 !! Zo braaf, zo relaxed, alsof hij al jaren op wedstrijd mee loopt!
Volgende maand mag hij weer een keer mee en hoop dat we weer zulke mooie punten mee naar huis mogen nemen!!

x_ankieee

Re: Don Damaro's succesvolle wedstrijddebuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:44

Wat een top prestaties en wat een gaaaaf paard! :D

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 16:54

x_ankieee schreef:
Wat een top prestaties en wat een gaaaaf paard! :D

Dank je wel!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:01

Netjes hoor!!

Ring verkennen mag altijd! Na het seintje van de jury heb je nog 45 seconden om te starten.
Ook in de hogere klasses mag je altijd een rondje om de baan en als die mogelijkheid er niet is zelfs een rondje IN de baan. Staat allemaal in het wedstrijdreglement :)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 20:17

Liselot schreef:
Netjes hoor!!

Ring verkennen mag altijd! Na het seintje van de jury heb je nog 45 seconden om te starten.
Ook in de hogere klasses mag je altijd een rondje om de baan en als die mogelijkheid er niet is zelfs een rondje IN de baan. Staat allemaal in het wedstrijdreglement :)

Ja ik was dus bang dat de jury zou denken dat ik al gestart was omdat ik ook geen lezer had aan wie hij een sein kon geven. Maar de dag erna heb ik gewoon even een rondje links en rechts gedaan voor ik me melden haha

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:25

Hij gaat super Angelique.. jullie knallen gewoon lekker door!! +:)+

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 09:26

Casarell schreef:
Hij gaat super Angelique.. jullie knallen gewoon lekker door!! +:)+

Kan nu al niet wachten om weer te starten haha. Nog aan een paar punten werken en we komen met dubbele winst thuis hihi