Afgelopen weekend een super gezellig en warm weekend gehad met wat mede bokkers. We hebben een workshop gehad van Bertie Prinsen.
2 dagen vol gezelligheid, maar bovendien veel geleerd.
De eerste dag, zaterdag, ging het met Liberty niet fijn. Ze was niet nagevelijk en hield bit vast. Ze luisterde niet naar de hulpen en krulde zich op.

We zijn ook niet lang doorgegaan met rijden, want we kwamen er niet doorheen, paard liet niet los.
Samen met Joolien toen wat grondwerk oefeningen gedaan die ik met paard kan gaan doen om haar te leren om los te laten in de hals.
Tuurlijk baalde ik, had veel verwacht van de zaterdag, vooral omdat er al zoveel ruiters voor me waren waarbij je paarden zag "veranderen" en de ruiters zag genieten. En ik, ik stond ernaast...
Voelde me vervelend hierdoor, maar ook was het wel weer een eye opener.
Hopen op een volgende, betere dag.
De volgende dag, zondag, heb ik me voorgenomen om niets voor te nemen

We zijn gewoon begonnen met de grond oefeningen, even rust zoeken en daarna hoofdstel om en rijden.
Wat een verschil met zaterdag.
Eerste opmerking van Bertie: misschien je stijgbeugels wat langer doen?
(ik heb wiebelbenen en zelf al lang getwijfeld of ze langer moesten, mijn instructrices die ik had gevraagd vonden de stijgbeugels prima... waarom heb ik het zelf niet geprobeerd?? Wat zat het ineens een stuk lekkerder!)
Dus, gaatje langer!
Daarna stappen en goed luisteren en alles wat Bertie zei, zo goed mogelijk toepassen.
Wat voelde ik me een leek... nee, zo voelde ik me niet, dat ben ik!
Ja, ik kan fijn op een paard zitten, maar ik mis veel Dressuur ervaring.
Bertie heeft me ook meegegeven dat ik me meer moet verdiepen in dressuur zodat ik mijn eigen mening kan vormen over wat ik wil en kan. Wat ik gewoon moet doen, kijken bij anderen, kijken en mening vormen. Er zit veel werk voor me in.
Hier nog wat foto's van zondag:
Mijn benen moet ik nog wat meer uitdrukken en wat rechterop zitten.
Maar als het paard straks goed loopt en ik beter meewerk, zal ook mijn zit beter gaan worden.
Instappen:

Draf:

Langzaam begint ze te zakken; zolang ik mijn handen maar meegeef en niet vast ga zetten

Deze foto vind ik erg mooi, fijn beeld!

Bedankt Bertie voor je hulp. Heb er veel van opgestoken!
En ik ga zeker wat met je tips doen!