Voor mij is mijn houding en zit echt een aandachtspuntje (dat weet ik), de laatste tijd heb ik maar weinig beeld materiaal van mezelf gezien (alleen wat wedstrijdfoto's, waar het weer heel erg op mee valt).. Ik weet van mezelf dat in de trainingen, vooral als het even moeilijk word, mijn houding dingen gaat doen die ik niet wil.. Dat zie je hier op de foto's ook terug, het klinkt wel gemakkelijk maar dat was het niet, het was gewoon keihard werken.

Maar tijdens de workshop lag de aandacht vooral op het algemeen actiever maken, snelle reactie op mijn been hulpen. Maar ook meer rijden op de buitenteugel & binnenbeen, zodat het binnen achterbeen beter onder kan treden.
Zaterdag voelde best wel 'onwennig' we waren echt aan het zoeken.. Zondag konden we heel fijn verder borduren op het geen waar we zaterdag mee bezig waren geweest. En dat ging ook al een heel stuk beter!! Heel grappig ook dat er echt een dialoog ontstond tussen mij en Dis waardoor ik echt een WAUW! YES! TOP! NICE! gevoel kreeg!

Ik heb geprobeerd de foto's zo veel mogelijk op volgorde neer te zetten..

Zaterdag:

Dit is wel hoe we begonnen, van hieruit langzamer iets meer oppakken. Maar eerst, actief voor het been maken!

Wat er dus snel gebeurd, hij kruipt snel achter de loodlijn en komt van het achterbeen af.
Punt was om hem meer op de buitenteugel op te vangen, met binnenbeen in te komen en met binnenhand alleen stelling te vragen door hem opzij te bewegen maar ook weer die binnenhand 'los' te laten.

Dat is best nog wel moeilijk, anders, onwenning!

Maar het word al fijner!

Nu nog mijn houding fatsoenlijk houden..

Ho, en daar kwam die weer even te diep..

Galopjeee!

Zondag:

Kijk het verschil is in hoe we alleen al beginnen..

Moeilijk, moeilijk, maar er gebeurd wel wat!

Na een korte pauze aan de lange teugel even weer rustig opnieuw oppakken.

Vooral het inbuigen vind ie linksom erg moeilijk, toch kon ik hem heel fijn corrigeren om niet onder mij vandaan te lopen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-XGGH86K6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-CCZDU6EN.jpg

Ik mis in mijn linkerbeen toch nog {in vergelijking met mijn rechterbeen} wel wat kracht en cordinatie, vind het zelf ook heel moeilijk om hem voor mijn linkerbeen te laten buigen daarom. Grappig om dit terug te zien op de foto's.
Er is (uiteraard) nog héél wat werk aan de winkel, maar dat is niet erg! We hebben erg fijne tips en opbouwend commentaar gehad waar we zeker wat aan hebben en mee verder kunnen. Zondag is hij ook niet 1 keer sterk geworden in mijn hand! Waar ik zelf erg blij mee ben want dat betekend dat ik zelf niet sterk ben geworden!

Enorm blij met afgelopen weekend!