Gezien ze eigenlijk herstellende is en de training nog niet geheel opgebouwd was, was het maar afwachten hoe ze zich zou houden in het drukke programma. Ik zou ook eigenlijk mijn andere paard meenemen, maar dat is helaas anders gelopen. Dus het werd Lady of geld kwijt... Dan maar lol met je krakkemikkige knol
Lady is licht atactisch en het heeft even geduurd voordat we wisten dat dat "het probleem" dus was. Ze is pas sinds begin Mei weer terug in training. Ik had me voorgenomen zoveel mogelijk lessen mee te rijden, al was het alleen maar het losrijden. Het programma bestond uit 8 lessen + een buitenrit. De buitenrit en springles hebben we overgeslagen, evenals de keuzeles op vrijdag.
Over Lady:
Amazing Lady
9 Jaar
Uit Trento B x Glendale
1.
In de paddock, even kijken waar ze nu weer beland is. Vond het een fijne foto omdat ze hier eindelijk weer een beetje paard begint te worden.
2.

Nog ff wachten tot we weten welke baan we moeten hebben

3.
Dressuurles.
4.

Ik ging de crossles op woensdag in met het idee "we gaan die wal een paar keer op en af een springen een boomstammetje en dan is het goed". De instructrice had er een hard hoofd in, die zag n dressuurpaard (beest begon te showen
) en n dressuurzadel en toen ik vertelde dat ik de springles had overgeslagen zag ze het steeds minder zitten haha. Maar het paard verbaasde ons allen en pakte alles superleuk op! Omdat Lady alles met zoveel lol deed heb ik heel de les meegedaan en ben erg trots op haar dat ze het zo goed heeft gedaan. Springen met een dressuurzadel is niet heel ideaal. mijn springzadel ligt echter totaal verrot op haar dus ja dan houdt het op. Was wel een beetje afzien
5.
oortjes erop en gaan. LEuk baas, wat gaan we doen?6.
boomstammetje werd erg enthousiast gesprongen..
7.
wal op8.

9.

10.
Heg11.
afsprong12.
het water was een beetje spannen maar uiteindelijk toch erin!Na de crossles hadden we 's middags nog een uur dressuurles. Was erg benieuwd hoe ze zich zou voelen en of ze last zou hebben van haar lijf... Dat viel hartstikke mee. Met behulp van een super instructeur was ze erg fijn aan het werk.
13.

14.

15. Op donderdag was de vermoeidheid wel te merken, ook was het erg warm. Toch hebben we nog aardig fijn gewerkt en wat balkjes gelopen voor de afwisseling.
Al met al was het een super week en heeft Lady mij compleet verrast. Ik zag het eerlijk gezegd niet echt zitten, maar ze heeft het tegendeel bewezen en mij weer enthousiast gemaakt. Volgende week staat ons wedstrijddebuut gepland en omdat ze in de woorden van de crossinstructrice liet weten: "Ze laat je nu weten dat ze een crosspaard wil worden in plaats van een dressuurpaard!" ingeschreven voor een oefencross over anderhalve maand.