Mooi wedstrijd debuut met mijn bijrijdpaardje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Mooi wedstrijd debuut met mijn bijrijdpaardje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 21:57

Sinds een tijdje rij ik een heel leuk paardje bij! Het is mijn eerste echte (rij)paardje buiten de manege en we konden ook niet gelijk wegrijden. Maar gelukkig hebben we niet opgegeven en het gaat steeds beter! Daarom was het tijd om eens te kijken waar we staan en mochten we meedoen aan de clubkampioenschappen bij mij op de manege! Voor mij heel fijn omdat het bekend terrein is maar ook gelijk onbekend terrein voor Doubtless. We deden mee met de B dressuur.

Mijn vader was gekomen om foto's te maken en daar ben ik erg blij mee! De foto's zijn allemaal van de proef zelf.

Binnenkomen, het eerste rondje was nog wel een beetje spannend!
Afbeelding

Afbeelding

Gebroken lijn 5 meter:
Afbeelding

Galop aanspringen:
Afbeelding

Afbeelding

Hals strekken:
Afbeelding

Stukje doorzitten:
Afbeelding

Stappen:
Afbeelding

Voor mij is dit echt de mooiste, wat een knap paard! <3
Afbeelding

Ik was best tevreden met de proef! Er zijn altijd wat verbeterpuntjes maar die mag ik niet meer noemen van de omstanders dus ik ben maar gewoon heel tevreden :D

Dan was er in de middag ook nog een springparcours! Doubie had nog bijna geen springervaring toen ik haar ging rijden en dit zou haar 2e keer parcours rijden worden en eerste keer op wedstrijd! We deden mee bij de 60 cm voor de ervaring maar ze deed het zo goed!!!! We waren foutloos! :wow: Ze vond het wel spannend maar was goed te rijden en luisterde heel braaf naar mij! Het was niet zo netjes met best vaak overkruisd/verkeerd in galop waardoor het wat druk aanvoelde maar zo voor de eerste keer....super trots! Dus toen mochten we barrage, ze voelde heel erg fijn dus ik durfde wel iets meer gas te geven maar toen zette ik haar er niet zo goed voor wat resulteerde 2 weigeringen op 1 hindernis. Maar daarna sprong ze weer heel fijn verder!

Voorronde:
Afbeelding

Niet zo netjes maar alsnog wel heel tevreden:
Afbeelding

Barrage:
Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje van de voorronde van het springen, in t begin nog allemaal best spannend maar ze was zo braaf!

Ik was dus al super tevreden met een fijne proef en een foutloze voorronde bij het springen maar toen kwam de uitslag!

Doubie en ik zijn clubkampioen dressuur geworden bij de eigen paarden met 199 punten! :):)
En door onze foutloze springronde zijn we uiteindelijk zelfs overall clubkampioen van alle paarden geworden! :oo

Dus zo gingen we na mijn wedstrijddebuut met Doubie met 2 hele grote bekers naar huis!! Ik stuiter nog wel even verder hoor! :):)

_Elke

Re: Mooi wedstrijd debuut met mijn bijrijdpaardje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:07

Hahaha mooi geschreven!!! Leuke schimmel!!!! Er uiteraard gefeliciteerd met dit fantastische resultaat! !!! Geniet ervan!

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:12

Jeetje wat een knap paard!
Mag ik vragen waarom je boomloos en met boom rijd?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:14

gefeliciteerd

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:17

Ik lees tussen de regels door een enorme zelf criticus... ;) geniet zeker hiervan en neem vooral de tijd om met dit paardje te groeien... veel plezier, ziet er al heel goed en ontspannen uit!

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:20

Goed zeg!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:51

Gefeliciteerd!!! Echt super gedaan!!!
Niet meer zo twijfelen dat je niet kan rijden ;) je bent nu zelfs kampioen met 'echt' paard :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:35

Super gedaan zeg!
Ziet er netjes uit en je geeft haar een hoop vertrouwen met springen!

Wat ML al zegt, niet zo twijfelen aan je eigen kunnen, je doet het super netjes!

musriane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:02

Gefeliciteerd! heel leuk beestje, ga zo door!!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:02

joyceberends schreef:
Jeetje wat een knap paard!
Mag ik vragen waarom je boomloos en met boom rijd?

Het dressuurzadel (met boom) ligt niet goed meer, vandaar een tijdelijk boomloos zadel voor de dressuurproef ;)

Fleur, wat hebben jullie het fantastisch gedaan zondag! Ik ben echt ontzettend trots op jullie als combinatie & heel erg blij met zo'n bijrijdster +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:43

Jullie zijn een mooi team Fleur, nu jij nog leren niet zo onzeker te zijn over jezelf! Schimmels staan je goed ook ;)

lisavduuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:44

Wat een leuk beestje !

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:08

wat een knappe schimmel en wat fijn dat je ermee op wedstrijd kon/mocht! :)
Ziet er heel erg leuk en netjes uit hoor!

En qua springen.. Die juiste galop en 'nettere' afwerking gaat snel volgen eens jullie wat meer km's hebben gedaan lijkt me ;) Op de foto's ziet je je (bijrijd)paard precies nergens in de weg en je bent rondgeraakt, dat is het belangrijkste, toch? :D

Blabla73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:12

Ziet er goed uit! Als ik een puntje van kritiek mag leveren, dan is het dat je er trotser op mag zitten. Of het is dat je jasje vertekent, maar op de eerste dressuurfoto's vind ik je schouders wat naar voren vallen. Je rijdt op een prachtige pony, doet het super goed, dus schouders (wat) naar achteren. Kortom, weest trots oo jezelf +:)+

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:16

Netjes gedaan hoor, ziet er goed uit! Als dit jullie eerste wedstrijd samen was mag je zeker trots zijn :)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 17:09

Bedankt allemaal :) Ben ook echt nogsteeds heel blij!
Mijn instructrice zei ook al dat ik meer rechtop mocht zitten dus dat krijg ik nu elke keer te horen :D. Wanneer het goed gaat is het ook gelijk makkelijker om rechtop te zitten maar blijft wel een puntje om op te letten.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:40

Wat een enorm leuk paard en ik vind echt dat je hem super netjes rijd! daar kunnen nog veel mensen een puntje aan zuigen!!

Lekker genieten samen iig!!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:51

Echt een leukerd Fleur, ze heeft een hele vriendelijke uitstraling en schimmels rule! :D Fijn zo je doorzettingsvermogen beloond te zien, netjes gedaan samen :)

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:36

Super!!!! Ziet er netjes en ontspannen uit (filmpje)! Gefeliciteerd :D!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 00:30

Zo die heeft veel bijgeleerd de laatste tijd! Keurig gereden. Heel ander beeld dan jullie 2e (?) springles ;) Je maakt er nog een echt springpaard van.

Mij viel je houding in het boomloos zadel ook op. Moet zeggen dat me dit met andere zadels nooit zo opvalt dus volgens mij zit je normaal gesproken wel gewoon rechtop hoor.