Sinds eind februari zijn wij de trotse eigenaren van onze Edelweis. Maar Edelweis komt duidelijk niet uit de grond, want ze vliegt veel liever tussen de wolken.
Edelweis is een werkwillig paardje, maar we moeten samen nog heel veel oefenen!
Hier kennen jullie haar misschien nog van: [JITP] Roxet voor het eerst op bokt ITP!
xxxxxxxxxxEven ter info:
xxxxxxxxxx♥ Edelweis. (Roxet bij ons

xxxxxxxxxx♥ Merrie.
xxxxxxxxxx♥ BWP. (Belgisch Warmbloedpaard)
xxxxxxxxxx♥ (v)Vigo D’Arsouilles x (vm)Alcatraz
xxxxxxxxxx♥ 1.56 groot.
xxxxxxxxxx♥ 05/06/2004.
We hebben samen 1x een springconcourtje gereden, we hadden daar in elk parcours een weigering.
We moeten nog veel controle tussen de sprongen krijgen, maar we krijgen les!
Afgelopen woensdag hebben we weer lekker getraind, en mijn vriendin heeft van het springen enkele foto´s gemaakt. Het was haar eerste keer, maar ze had de timing wel door

Het hoogste was 1m. Normaal spring ik vooral technisch, maar het ging een keer heel goed en Roxy kan het best, de hoogte, en ik merk dat ze bij de hogere sprongen er beter onder komt.
xxxxxxxxxxEigen punten:
xxxxxxxxxx♥ Soms meer meegeven
xxxxxxxxxx♥ Kapstokvoeten
xxxxxxxxxx♥ Ik steek mijn ellebogen af, en heb mijn knieën los van het zadel
xxxxxxxxxx♥ Soms gooi ik de teugels bijna tot aan de oren
xxxxxxxxxx♥ Ik moet over het midden van de sprong rijden
xxxxxxxxxx♥ Mijn billen naar achter boven de sprong!
Ik hoor graag ook tips van jullie, dus brandt los!
1.) Beginnen met wat stuuroefeningen en wendingen, beugels nog op dressuurmaat.

2.) Ook even van de andere kant uiteraard! Beugels nog op dressuurmaat.

3.) Lijntje oxer-oxer, als je goed kijkt zie je me over de achterste hindernis.

4.) Over het oog. Hier zie je mijn tenen, knieën en dat ik mijn gewicht op de voorhand breng. Ook gooi ik hier de teugels naar voren.

5.) Hier ik mijn gewicht beter naar achteren, maar deze sprong staat in de hoek, ik moet er op letten dat ik dat soort sprongen over het midden aanrijd.

6.) Zeil, tegels, tenen, knieën en gewicht. Oepsoeps.

7.) Oxer, hier zet ik mijn ellebogen af en heb ik mijn been-probleem weer. Ook kom ik niet goed mee.

8.) Weer die hoek en weer naast het midden. Ook teugels nog te strak, volgens mij)

Dat was het weer! We hopen op goede tips, maar houd het vriendelijk. Tot misschien de volgende keer!

TEMmen mag natuurlijk ook