Ik "snuffel" altijd rond op de boktmarkt, een slechte gewoonte bijna..
Totdat ik een advertentie tegenkwam van een Fjord en een shet. Een Fjord heb ik nooit echt geweldig gevonden en met een shet heb ik al helemaal niets. Maaar op dat kleine vage fotootje bij de advertentie zag ik iets en ik bleef maar aan de advertentie denken. Nou toch maar een berichtje gestuurd voor een afspraak.
Afgelopen zondag wezen kijken en tsja...verkocht. De shet Polly hoorde hoorde gewoon bij de Fjord (omgedoopt naar Depay),dus ipv 1 kreeg ik er 2

De vorige eigenaren hadden het stel eigenlijk opgevangen. Ontzettend lief maar niet zo handig als de een allergisch is en de ander bang. En dat is ook de reden dat ze weg moesten, heel begrijpelijk

De schatten

Zoals je misschien kunt zien heeft Depay ontzettend geschuurd. Mijn handen jeukten ook ontzettend om hem te wassen.

Wijze kerel, Depay is 18

Polly, ontzettend moeilijk te vangen. Ze begon net als een stier met haar hoef te schrapen. Maar er zit geen kwaad in en eenmaal het halster om was ze hartstikke mak.
Toen kwam het moment waarvan ik dacht dat het heelmoeilijk zou worden. De trailer in. Maar Depay liep er als een wijze kerel bijna direct op. En tante Pollewop? In een keer

Eenmaal op stal, gelijk op stal gezet. En de wasspullen tevoorschijn gehaald.

Zo braaf

En na de wasbeurt naar de kapper

Knippen was toch niet zo handig dus hebben we de tondeuse er maar overgehaald.
En klaar om de wei op te gaan

Rogan was al helemaal verliefd
De Pol hebben we ook gewassen, dit ging moeizamer, ze vond de wasplaats en het water doodeng. Hier dus geen foto s van

En op de wei bij de andere ukkies

Dus nu heb ik er 2,5

Met Depay zullen we vooral buitenritjes gaan maken. Polly is al ingepikt door het zoontje van de staleigenaresse.