Paardenbeul in Bergen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Paardenbeul in Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 10:43

Hallo mensen,

Hier mijn verslag van de dag op paardengebied.
Gisterochtend las ik een berichtje op fb dat er paarden gelocaliseerd aan de bergerweg
waren toegetakeld door de paardenbeul. De paardenbeul is iemand die de paarden onder
de ogen en van achter bewerkt met een mes. Je leest wel vaker wat... Mijn paarden staan
zo goed als aan de bergerweg en zijn te bereiken vanaf de bergerweg.
Daarop heb ik besloten de politie te bellen om het verhaal te checken. De politie heeft het
verhaal bevestigd. Ook hebben ze mij een aantal tips gegeven. Het gaat hier waarschijnlijk om meerdere daders, volgens de politie kan 1 persoon een paard niet zo toetakelen. Benader de persoon/personen niet zelf. Er is waarschijnlijk agressie, seksuele frustratie en een wapen aanwezig. Bij verdachte zaken gelijk 112 bellen; ronddwalende mensen, op afstand geparkeerde auto's die er niet horen..
En nog een belangrijke tip: Maak de vluchtroutes zo onaantrekkelijk mogelijk, Verlicht de boel of zet er flink wat stroom op.

Op advies van de politie heb ik ook mijn omgevig ingelicht via facebook.
Hierop stuurde de buurvrouw mij gisteravond een privebericht. Er is s'nachts iemand op het erf geweest (de avond van de mishandelingen) met een tas en een gele sjaal of ander geel voorwerp in zijn hand. De man is op de vlucht geslagen richting onze stal.
Gistermiddag is er door een stalgenoot een tas gevonden in ons land. Het was toen alleen nog niet bekent dat er iemand op het erf van de buren was geweest.. Vandaag hebben we dat dus gelijk bij de politie gemeld. Die komen zometeen onderzoek doen.

Ik weet dat dit iets is voor de nieuwsredactie, die heb ik al getipt gister. Ik wilde alleen het verhaal kwijt vanuit mij.
Laatst bijgewerkt door Axel_Valerie op 17-06-14 10:51, in het totaal 2 keer bewerkt

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:46

Jeetje zeg! Dat wordt waken! Misschien dat deze dan nu eindelijk opgepakt kan worden!

edit; Als ze dit bij paarden kunnen, dan kunnen ze bij mensen nog veel meer.. :x Hopen dat dit snel over is zeg!

SteffiiY

Re: Paardenbeul in Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:58

Jeejte zeg, ik hoop snel dat die gek gepakt word.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 11:00

Bij ons staat nu in elk geval alles op scherp. Ik heb vannacht niet geslapen door het bericht van de buurvrouw.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:01

Ontzettend poedersuiker Val, dat het in onze buurt is. Maar top dat je er zo bovenop zit!

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:03

Axel_Valerie schreef:
Bij ons staat nu in elk geval alles op scherp. Ik heb vannacht niet geslapen door het bericht van de buurvrouw.

Goed van je!! Aan de ene kant hopen dat hij wegblijft, maar aan de andere kant kan je hem ook op laten pakken eindelijk als hij wel verschijnt!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 11:07

lieveli schreef:
Ontzettend poedersuiker Val, dat het in onze buurt is. Maar top dat je er zo bovenop zit!

Ik ben echt heel erg bang. Ik heb heel lang getwijfeld aan de echtheid van het bericht. Zelfs toen de politie het bevestigde twijfelde ik nog. Toen de buurvrouw mij een bericht stuurde begon het pas te dagen...

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:09

Gats wat eng. Je zou toch bijna nu 24/7 bij je paard willen zitten tot die gek opgepakt is? :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:09

Zet je censuur eens uit, muts :=

Ik zal vragen of mijn stalhoudster op de hoogte is...

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 11:31

Welke censuur?

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:40

xTammyy schreef:
Gats wat eng. Je zou toch bijna nu 24/7 bij je paard willen zitten tot die gek opgepakt is? :n

Die neiging heb ik ook :(
En als ik straks 2 weken weg ben wil ik echt dat er iemand is die op de paarden let :(:)
Brrr..... wat eng :r
Ik ga mijn capcamera denk ik maar bij de stal hangen, of weet iemand waar je zo`n stal camera kan kopen? Wat ze meestal bij drachtige merries hebben?

Die mensen moeten zelf ook bewerkt worden met een stanleymes _-:(

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:44

weer zoˊn engerd en weer dichtbij, hoop dat ze nu toch eens gepakt zullen worden

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:53

De chiropractorpraktijk voor paarden in Bergen zegt dat ze de politie ook gebeld hebben maar dat er géén melding gemaakt is?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 11:57

Praktijk kennemerland heeft het ook bevestigd. En ik heb vanmorgen nog een tijd met de politie aan de telefoon gezeten. Het is wel degelijk waar.

EDIT: Iedereen belt 100x de politie en alle omliggende praktijken. Ik snap dat je het wilt checken maar het is vandaag ook in de krant gezet
Laatst bijgewerkt door Axel_Valerie op 17-06-14 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:57

Oei, bah zeg...
Ik zou inderdaad maar eens kijken of een camera een optie is. Logisch dat je geen oog dichtgedaan hebt.
Heel veel succes en echt hopen dat ze nu eens worden opgepakt!
Hoe is het met de paarden?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:00

pff het word steeds erger enzo.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:02

Bah, dat is inderdaad wel erg dichtbij :n Hoop ook dat ze snel gepakt worden, dan kan iedere paardeneigenaar weer rustig slapen :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:03

Wat heftig zeg!
Hopelijk vinden ze die gekken snel.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:17

Ook hier geen oog dicht gedaan na je pbtje valerie vind t dood eng zeker omdat ik een merrie heb..
En t is in de buurt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:19

Axel_Valerie schreef:
Praktijk kennemerland heeft het ook bevestigd. En ik heb vanmorgen nog een tijd met de politie aan de telefoon gezeten. Het is wel degelijk waar.

EDIT: Iedereen belt 100x de politie en alle omliggende praktijken. Ik snap dat je het wilt checken maar het is vandaag ook in de krant gezet

Ja maar niet alles in de krant is waar... Zeker na het bericht van die chiropractor was ik gaan twijfelen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 12:21

Ja ik denk dat ze erg selectief zijn met het uitgeven van informatie. Hart van Nederland heeft mij zojuist toegevoegd op fb.. WTF

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:26

Maar als t niet waar zou zijn zou mijn da t ook niet bevestigen dat t waar is
Wel apart dat hvnl je heeft toegevoegd valerie

Maar al met al vind t dood eng..
En zeker omdat t iemand is met verstand van paarden die het doet

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 12:31

De politie heeft tegen mij gezegd dat het hoogst waarschijnlijk om meerdere daders gaat.
De verwondingen zijn van dusdanige grote dat het bijna onmogelijk is om in je eentje voor elkaar te krijgen..

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 12:33

Hart van nederland wil dat ik ze bel..

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:33