2e prijs voor Jantal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovemaylo

2e prijs voor Jantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 16:24

hoi,
Ik heb nog niet zo vaak een topic aangemaakt dus ik zal Jantal eerst nog even voorstellen :)

Afbeelding
Jantal
6jaar
Merrie
Ong. 1,70m
B+6

Ik ben alweer een tijdje terug (31 mei) op wedstrijd geweest met Jantal. Ze liep lekker en ik was erg tevreden vooral omdat ze 2weken terug op wedstrijd erg vervelend was.
We hebben een lekker rustig ontspannen proefje neergezet. Ik verwachte er niet veel van, misschien net een winstpuntje maar dat was natuurlijk even afwachten.
thuis zijn we nu meer bezig met de oprichting.
En aandachtspunt voor mezelf is op mijn kont blijven zitten! Ik heb de neiging om soms wat voorover te vallen

we beginnen niet met de beste foto, maar ze gebruikt hier haar achterbeen zo mooi :o
Afbeelding

Gallopje
Afbeelding

Draf
Afbeelding

Beetje wazig
Afbeelding

Groeten
Afbeelding

Fijn commentaar van de jury :)
Afbeelding

Thuis met het lintje :D
Afbeelding

Tips zijn natuurlijk altijd welkom ;)

love_nelzz

Re: 2e prijs voor Jantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:38

Ziet er netjes uit & wat een mooi paard!!
<3

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:59

HAW -> RIJ - ITP

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:02

Probeer rechter op te zitten inderdaad, en geen pianohanden! Je zweep hangt helemaal bij je taille, als je je handen rechtop houd, kan je je zweep mooi langs de schouder houden en bijtikken als het nodig is

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:08

Ziet er inderdaad er vriendelijk. Ik heb alleen geen rijtechnisch commentaar maar wel nog dat je je de smit naar de voeten van je paard moet laten kijken. Hij heeft enorme voeten zo lijkt het. Een goeie smit kan hem heel langzaam aan fatsoenlijke voeten geven .....
Vooral doorgaan met genieten van je enorm leuk paard.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:11

Welke smit? Jan? Z'n zus? ....
Niets mis met grote voeten, ze moeten een heel paardenlijf dragen. +

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 17:15

Herman97 schreef:
Ziet er inderdaad er vriendelijk. Ik heb alleen geen rijtechnisch commentaar maar wel nog dat je je de smit naar de voeten van je paard moet laten kijken. Hij heeft enorme voeten zo lijkt het. Een goeie smit kan hem heel langzaam aan fatsoenlijke voeten geven .....
Vooral doorgaan met genieten van je enorm leuk paard.

Bedankt
Ja ze heeft enorme voeten, maar dat had haar moeder ook, en dat zie je ook terug bij zusjes van Jantal.
En ze had nog grotere voeten maar dat is naarmate ik haar meer op het achterbeen rijd en met veel geduld van de hoefsmid nu zo geworden ;) meer kunnen we er niet aan doe :o

En de rest ook bedankt voor de leuke reacties :)

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 19:44

DewieDribbel schreef:
Probeer rechter op te zitten inderdaad, en geen pianohanden! Je zweep hangt helemaal bij je taille, als je je handen rechtop houd, kan je je zweep mooi langs de schouder houden en bijtikken als het nodig is

Bedankt voor je reactie, maar als je goed kijkt heb ik mijn handen rechtop, duim bovenop mijn zweep en die ligt zo losjes in mijn hand en ik kan de zweep 'sturen' met mijn pink. De reden dat ik hem zo heb is dat anders elke keer dat 'pluimpje' tegen haar schouder komt en ik vind hem zo ook gewoon lekkerder vasthouden :D

xSarahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:25

Ziet er goed uit! Ik zie dat je op heel veel foto's naar beneden kijkt, ik weet niet of dat momentopnames zijn, maar probeer recht vooruit te kijken. Kijk naar waar je heen gaat!
Succes! :D

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 16:30

Bedankt
klopt inderdaad dat is een puntje om aan te werken :)