Quatrazz: (voorlopig de laatste keer) de lucht in!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

henkenbinkie

Quatrazz: (voorlopig de laatste keer) de lucht in!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 15:07

Hallo allemaal! :wave:

Vorige week heb ik voorlopig voor de laatste keer gesprongen met mijn stippel, als het goed is poept ze over 8 weken een veulentje uit, dus nu maar lekker rustig aan doen.

Voor degenen die Trassie nog niet kennen:
Naam: Quatrazz
Leeftijd: 8
Stokmaat: +/- 1.67 meter
Vader: Peru's Scen Tao

Ze is nu iets meer dan 6 maanden bij ons. Sinds 5 maanden loopt ze onder het zadel. Ze is bij de vorige eigenaar ooit wel beleerd, maar dat was al een tijdje geleden, daarom ben ik gewoon weer opnieuw begonnen.

Dressuur pakt ze nu leuk op, ze mag haar rug nog wat meer gaan gebruiken en wat gaan zakken in de hals. Als het veulen is geboren gaan we daar rustig mee verder.

Genoeg gepraat, hier de foto's! Niet zo veel, maar wel even leuk :)

Losrijden:
Afbeelding
Hier mag ze nog iets meer zakken in de hals en haar rug wat meer gebruiken, ik moet er goed om denken mijn handen niet vast te zetten.

Afbeelding
Dit vind ik al een veel fijner beeld. Ze zakt mooi in de hals en loopt ontspannen. Ik moet weer om mijn handen denken..

Afbeelding
Nog niet helemaal tevreden met dit beeld, maar komt al in de buurt. Jammer dat ze hier net wat stelling naar buiten heeft.

Afbeelding
Ja.. tras.. zo hoog is de sprong niet hoor :+
Op dit soort momenten moet ik er echt om denken dat ik goed mee ga, ben ik druk mee bezig.

Afbeelding
Waarom je benen hoger optillen als het ook zo kan? :Y)
En ALWEER mijn handen.. _-:(

Afbeelding\
Ik ben heel blij met deze foto, mag nog wel wat meer contact houden :o
En je ziet haar dikke buik hier ook heel goed <3

Afbeelding
Al wat beter, alleen weer denken om handen en polsen wat laten zakken.

We springen nog niet hoog, maar voor een paardje dat nog maar 5 maanden echt wordt gereden vind ik dit al super _/-\o_
Dit was Trassie haar 7e keer springen onder het zadel, ze doet het al erg leuk vind ik :)
Tips voor mezelf: handen rechtop en niet vast zetten, polsen wat laten zakken en tenen naar binnen draaien.. in dit zadel val ik vrij snel wat naar voren, daar ben ik ook druk mee bezig.
Als jullie nog tips hebben hoor ik ze graag, zolang het opbouwend is.

Voor de oplettende kijker: ja, ik heb mijn mobiel nog in mijn zak. Omdat ik meestal niet thuis rijd neem ik hem altijd mee zodat ik bereikbaar ben voor het geval ik alleen ben. Deze keer ben ik hem vergeten uit mijn zak te halen toen ik zag dat er wel mensen waren.

mikitaxxx

Re: Quatrazz: (voorlopig de laatste keer) de lucht in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:39

Heel leuk! Heb haar nog wel op manege Vrieswijk gezien.
Was altijd al verliefd op haar en altijd aan het knuffelen :)
Veel succes en plezier met haar!

Ben benieuwd naar haar veulen.