De afgelopen jaren leasde ik een Quarter genaamd Skip.
http://i1375.photobucket.com/albums/ag4 ... 618d99.jpg
Skip was een stoere ruin waar ik de leukste buitenritjes mee kon maken. Ik heb enorm van hem genoten. Helaas had Skip last van COPD en dat werd tot mijn verdriet ieder voorjaar erger. Vorig voorjaar kregen we het niet meer onder controle met Ventipulmin. Er kon niet meer op hem gereden worden. De eigenaresse besloot hem naar Frankrijk te brengen. Daar mocht hij genieten van zijn vervroegde pensioen.
Vorig jaar september brachten we samen Skip in de trailer naar Frankrijk. Het moment dat we hem daar in de kudde zetten, was erg emotioneel. We hebben wel wat traantjes weg staan pinken. Daar ging mijn kanjer.
http://i1375.photobucket.com/albums/ag4 ... 97f049.jpg
In maart zijn we Skip weer op gaan zoeken. Na heel wat zoeken (in de eindeloze hectares waar hij in staat), hebben we hem gevonden. Ik floot, hij keek op. Fantastisch moment.
Ik ben ontzettend dankbaar dat Skip daar mag genieten en weer helemaal paard mag zijn.
Na Skip heb ik een aantal paarden gereden maar ik miste de oude stal met de oude stalgenoten en eigenaresse. Met de paarden die ik reed, had ik simpelweg geen klik.
Eigenlijk was ik het paardrijden een beetje beu en ik twijfelde tussen een eigen paard kopen of (tijdelijk) stoppen met paardrijden. Totdat...
Een van oude stalgenoten mij vroeg wat ik er van zou vinden als er een nieuw paard op stal zou komen die ik mocht leasen. Wauw! Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen!
Samen gingen we opzoek naar een leuk paard wat geschikt zou zijn voor fijne buitenritten. We gingen zeven adressen af maar bij alle paarden misten we het welbekende vonkje. Toen we net de moed wilden opgeven, zijn we toch nog bij een paard wezen kijken. De allerlaatste voordat we een tijdelijke pauze zouden inlassen in onze zoektocht.
En daar stond ie: groot en zwart. Echt glimmend zwart. Wat een knap paard!
Toen we hem uit de wei plukten, wisten we het al. Dit was hèm.
We hebben een klein stukje buiten gereden, ik heb niet eens gedraafd/gegaloppeerd, alleen gestapt maar het voelde vertrouwd.
Zodoende kwam Ebony bij ons op stal.
De topics van fotografe Lione Bakker waren me al vaker opgevallen op bokt. Ik vond haar stijl zo gaaf en zo sprekend.. Als ik nog een keer een shoot zou gaan doen, wist ik in ieder geval zeker dat dat bij haar ging gebeuren.
Het toeval wil dat zij de eigenaresse van Ebony was en zij verkocht Ebony. En wat is nou leuker dan een fotograferende oude eigenaresse? Lione heeft een dagje bij ons foto's gemaakt.
Dan nu eindelijk het resultaat. Willen jullie mij helpen kiezen met de foto die op canvas moet komen?
Ik ga in het najaar weer naar Skip en dan knip ik een strengetje uit zijn staart zodat ik van Skip en Ebony een mooie armband kan laten maken.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9

10.

Lione: nogmaals bedankt voor de foto's!