Wanneer heeft Diallo nou géén zin om te springen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Wanneer heeft Diallo nou géén zin om te springen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:24

En wat is school zo'n grote spelbreker dit jaar ;(
Het was alweer eens een maand geleden dat ik nog eens heb kunnen springen onder het zadel met mijn knollie.. twee weken geleden dat hij een hindernis heeft gezien (vrijspringen +dubbele longe). Goh, voor hem helemaal geen probleem hé, hij staat hem maar lekker dik te eten op de weide 24/7, en ik zit door gebrek aan tijd weer met een superdikke knol :') Maar langzaam aan gaat school weer rustiger aan hoewel de examens nog moeten komen helaas :P
Nu vandaag had ik eindelijk eens de gelegenheid om nog eens een hele dag te gaan naar hem! Vrijdag dressuur gereden in de stortregen donder en bliksem (echte diehards als het op tijd aan komt ;) we hadden maar een uur of er was alweer een les die doorging in de piste.. juist uitgerekend dat uur kwam er onweer :P ).
Maar goed, vandaag was het heerlijk weer, maar zit nu wel met een fixe verkoudheid van vrijdag :')

Al bij al, Diallo had er echt zin in vandaag en werd heel enthousiast naar de sprongen toe, controle was op bepaalde momenten ver te zoeken maar dit beterde gelukkig wel :)) (anders had ik het onder de meter gehouden) maar kon het toch niet laten een ruime meter te springen :))

We hadden weer ons standaard 'parcours' gezet in de piste. Een lijntje van 3 sprongen (in-uitje + twee galoppassen en een oxer). Ook nog 1 enkele sprong :)
Lijntje laag springen
Afbeelding

Met een vriendin, als Amber, mag je je voorbereiden dat ze meteen het level hoog legt na zo'n tijd :')
Moet lukken toch met zo'n enthousiast paard.. ;)
Afbeelding

Voor ik deze toch wel al pittige sprong nam, had ik nog lager gesprongen hoor.. don't worry :+
Afbeelding

Over gekke sprongen gesproken ;)
Hij nam onverwachts een nogal grote aanzet waardoor mijn houding niet 100 % is := toch al blij dat het niet zo overdreven slecht gereden is :P
Tweede keer ging het beter ;)
Afbeelding

En de punt dichter bij elkaar :D
Afbeelding

Daarna nog 2x dezelfde enkele sprong genomen (wat hoger) en geen punt meer (wilde niet té gek doen :') )

Op de weide kan ie wel stoer doen :')
Mijn knap dikkie :D
Afbeelding

En een iets creatievere 'daaaag' :evaw:
Afbeelding
mafkees :')

Reactie/tips zeer welkom! :D

xemmosx

Re: Wanneer heeft Diallo nou géén zin om te springen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:25

Wat leuk! Die laaste foto <3

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:18

Die laatste foto! <3

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:25

Wat een supergave foto's! :D en je paard kan goed springen!

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:30

Leuk! :) Ik spring eigenlijk nooit dus weet er niet zo veel vanaf, vroeg me af waarom je op sommige foto's die balken zo dwars in een punt hebt liggen op de hindernis?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 11:09

Dankjewel iedereen :)

@m0niekkkie
Dat is een oefening.. een punt springen, om mooi in het midden te springen (wat hij al doet eigenlijk) maar maakt de sprong net wat enger :)

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:33

Leuk dat jullie er zoveel plezier in hebben
die laatste is zo verschrikkelijk mooi <3 l