Twee Arabische vriendjes herenigd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Twee Arabische vriendjes herenigd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 11:35

Op 10 mei kwam mijn nieuw paard aan. Het was een volbloedhengstje van 1 jaar oud. Mijn vorig paard (jammer genoeg gestorven) kon prima opschieten met onze ezeltjes, dus had ik gehoopt dat het tussen alle dieren ook nu weer goed zou gaan.

Niet dus.

Het paardje had veel meer energie dan de ezels de baas konden. Vorig weekend kwam een vriendin dan één van haar paarden brengen, eentje die ook nood had aan een vriendje. Dat paard kon goed om met mijn nieuweling, maar met de ezels was het nog erger. Het paard heeft uiteindelijk mijn ezeltje een salto laten maken, geen alledaags zicht...

Paard terug laten ophalen, jammer, maar toch geprobeerd. Maar... Een (jong) paard, kan niet alleen staan en terug alleen met de ezels ging niet beter zijn... De enige oplossing die ik nog zag, was het halfbroertje van mijn jaarling. Toen we hem gingen bezichtigen, viel het al op hoe goed die twee met elkaar overweg konden.

Dus ik heb dan begin deze week naar Nadine Koo gebeld en gelukkig was hij, dus het ander paardje, nog beschikbaar.

Eergisteren werd hij dan gebracht en ik heb nog geen moment spijt gehad, integendeel! Het is een prachtig stel om te zien: ze spelen samen, eten samen en gaan samen op stal. Het zijn 2 jaarlingen, beide hengst en beide Arabisch volbloed. Beide van dezelfde vader (Aja Justified), maar toch erg verschillend qua karakter en uiterlijk. De bleke heb ik Adrahil genoemd, de donkere Finduilas [findwielas] ;-)

Een paar foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:42

Awh
Alsnog sterkte met het verlies :(:)
En van het ezeltje awh gosh , maar wel fijn dat er nu een echt passend maatje voor hem is gevonden.
En wat grappig halfbroertje :)
Leuk stel bij elkaar +:)+

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:58

Gefeliciteerd met je aanwinsten. Het zijn 2 mooie arabische volbloeden. Wat ga je in de toekomst met ze doen?

Tieneke

Re: Twee Arabische vriendjes herenigd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 16:06

Ik weet het nog niet. Voorlopig ze hengst laten, dat wel. Ik durf ook nog niet te ver vooruit te kijken, want met Falco heb ik gezien hoe plots alles voorbij kan zijn. Eerst maar eens opgroeien, ze aan veel dingen laten wennen, en dan zien we wel. Mijn veearts pusht me nogal om ze te ruinen dit najaar, maar ik zie eigenlijk nog niet echt in waarom. Hij is er van overtuigd dat ze de hele boel gaan kapot maken, maar ik heb toch ook al veel verhalen gehoord van hengsten die samen kunnen blijven als ze al van jongs af aan samen zijn en er geen merries in de buurt zijn. Dus ik ga dat gewoon afwachten. Wei genoeg hier om ze desnoods te castreren en even apart te zetten tot de hormonen zijn uitgewerkt. Zolang het goed gaat...

Zojuist is de smid geweest. Adje, de bleke, ging vrij goed. Fin is een stuk sterker en ook een grotere karakterkop, dus die ging niet zo eenvoudig. De smid had ook het idee dat hij nog niet eerder echt bekapt werd, maar ja, dat weten we niet. Al bij al ging het goed hoor, en ik heb nu ook een supergoeie en rustige smid gevonden. Dus dat zal met de tijd ook wel beteren.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:08

Wat een ontzettend leuk stel samen, heel veel geluk gewenst met ze!

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:08

Mooie pony's :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 16:09

Paarden :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:27

Ahh leuk dat ze samen kunnen opgroeien! Veel plezier met ze!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:30

Ze zijn mooi en als jij ervaring met hengsten hebt en er zijn geen merries in de buurt dan kun je ze rustig hengst laten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 16:35

Bigone, dat vind ik dus ook!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:16

Wat een knap stel zo samen <3

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:54

Wat een heerlijk stel mannen heb je daar :j

eviennoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:29

Wat leuk <3 Veel plezier met ze!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:35

Fijn dat je ze herenigd hebt , zul je later veel plezier aan hebben.. maar nu ook hoor !

Over hengst zijn zou ik me nog niet te veel druk om maken, hier in de buurt zei iedereen me dit ook maar nu 2 jaar later heb ik inmiddels 3 hengsten staan en 1 merrie ( hengsten maken zich totaal niet druk naar merrie, buiten eens een hinik).

Ze spelen, slapen en eten slapen zonder enige ruzie, terwijl er 2 toch redelijk hun hormonen hebben.

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:37

wat een leuk gezicht zo samen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 16:42

Eleio schreef:
Fijn dat je ze herenigd hebt , zul je later veel plezier aan hebben.. maar nu ook hoor !

Over hengst zijn zou ik me nog niet te veel druk om maken, hier in de buurt zei iedereen me dit ook maar nu 2 jaar later heb ik inmiddels 3 hengsten staan en 1 merrie ( hengsten maken zich totaal niet druk naar merrie, buiten eens een hinik).

Ze spelen, slapen en eten slapen zonder enige ruzie, terwijl er 2 toch redelijk hun hormonen hebben.

Ja dat bedoel ik dus. Hier staat geen enkel ander paard in de buurt, dus ook geen merrie. Het is natuurlijk fijn voor zijn portemonnee, maar zolang ze er geen last van ondervinden en ze zo goed overeen komen...

haffishetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:47

Echt mooie paardjes! Passen mooi bij elkaar :)

Woopy_x_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:54

sterkte met het verlies en wat een mooie nieuwe aanwinsten! veel plezier er mee!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:57

Leuk stel heb je daar! Veel plezier met ze gewenst. :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 18:35

Enkele foto's van vandaag. Fin is zo stoer en fotogeniek! Adje is echt een aandachtvragertje, heel lief paard, maar echt een kleutertje nog. Ik vind ze zo leuk allebei :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:43

Wat een mooie diertjes! Ik vind ze leuk :D
Ik vroeg me wel af, heb je de bleke dan ook gekocht? Of 'leen' je hem? Want dan heb je nu dus onverwacht 2 paardjes in plaats van 1. Weet je al wat je met ze gaat doen in de toekomst?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:47

Tjoh dan heb je er nu ineens 2, dat moet apart zijn!
Veel geluk met deze 2, leuk stel samen. :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 18:48

De bleke heb ik eerst gekocht. Aanvankelijk was het ook de bedoeling om er maar 1 te kopen. De donkere stond bij hem op de wei, maar was voor mijn budget een beetje te hoog. Maar toen de problemen dan kwamen, heb ik dat maar gewoon bijgesteld en bovendien kon er nog wat van de prijs af.

De toekomst, tja, daar ga ik me nog niet op vastpinnen. Ik zou heel graag endurance in de toekomst doen, of me toeleggen op dressuur. Maar ja, nu kan ik het ene paard voor het ene gebruiken, en het ander voor het andere :+

Ja Roosch, dit had ik een maand geleden niet verwacht :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:49

Dat noemen we nou denken in het belang van het paard. :D :D (en stiekem ook een beetje voor jezelf natuurlijk, leuk, 2 stuks. :D )

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:52

Oh, daar had ik dan overheen gelezen :P (Welke je eerst had) Ik dacht dat je één van de twee misschien weer zou wegdoen zodra ze op rijleeftijd kwamen, dat is wel vrij gangbaar geloof ik, vandaar.
Ben benieuwd hoe ze uitgroeien :D Veel plezier ermee alvast!