Ik vond het wel leuk om een overzichtje te maken van onze spring-vorderingen

Ik heb [naam] vandaag precies 8 maanden

Ik heb haar gekocht als 4-jarige, maar 2 april is ze 5 geworden!
Mijn uiteindelijke doel is om het haar de springsport in te gaan, maar hiervoor moeten we eerst beide nog wat meer vertrouwen krijgen in het samen springen.
[naam] is een KWPN-merrie van Wizzerd WV (Indoctro X Corland), springgefokt.
Aan het bloed zal het dus niet liggen, springen zou ze moeten kunnen

En dat kan ze ook zeker wel!
Onze eerste springles was helaas niet zo'n succes...
[naam] bleek heel onzeker te zijn wat het springen betreft, en zonder mijn overtuiging sprong ze ook echt niet (nogsteeds niet).
Onze eerste springles was ik natuurlijk wat zenuwachtig (ik had [naam] net een maand) en [naam] zelf was ook wat gespannen.
De les ging voornamelijk zo. Ik heb dan ook 2x mogen vliegen zonder m'n paard...
Natuurlijk wel wat gesprongen, maar zoals hier te zien is had [naam] er nog wel moeite mee.
2 weken later weer gesprongen. Dit keer zonder les.
Dit was mijn eigen keuze, omdat het dan veel rustiger zou zijn omdat ik dan alleen in de bak kon rijden.
En ja, [naam] was veel relaxter en ik daardoor ook! - Foto
Wat later sprongen we zo, zo, en zo!

Wat verder, wat meer vertrouwen samen, en wat meer een combinatie, mams m'n goede camera maar is gegeven!
You'll never know how high you can fly, until your feets finally leave the ground

Inmiddels zijn wij beide wat vertrouwder in het springen samen, en zijn langzaam we meer 'echt gaan trainen'.
Mevrouw kreeg ook meer zelfvertrouwen, en begon het springen door te krijgen én heel erg leuk te vinden! Toen werd het tijd om de rem er weer op te zetten

In het begin was het vooral gewoon springen, maakt niet uit hoe, gewoon over de hindernis.
Nu zijn we echt bezig met tempo-controle, netjes naar de hindernis rijden, afstanden inschatten en parcourtjes rijden! Elke 2 weken hebben we les

Lending me the wings I lack

Maar ag... Het kan nog niet perfect gaan... - Foto
Baas moet niet zo twijfelen, want dan gaat paard helemaal niet

Even mezelf een schop onder me kont geven op deze momenten, of de instructie doet dan
[naam] kan het met gemak, nu ik nog
Maar ook deze sprongen hebben we nog gewoon gesprongen!En dan... Gister hadden we onderlinge wedstrijd op stal!
Niks te verliezen, met goede moet mezelf en [naam] ingeschreven bij de 60 cm

Zo gezegd, zo gedaan! - Foto
"I'm sorry boss, but I'm not really into that 'low-jumping' you're taking about"

Als springruiter wil je toch niks liever dan een jong paard wat al zo kan springen?

Enthousiasme!
Thank you, thank you for letting me experience how it feels to fly

Aanstaande woensdag gaan we op oefenparcours samen met een stalgenootje
Ik hoop zodra het Indoor-seizoen weer begint te kunnen starten met wat BB-parcourjes!
Mochten wij er dan nog niet klaar voor zijn, stellen we het gewoon nog even uit, ik heb geen haast

Er valt nog een hoop te trainen!
[naam] gaat nog veeelte snel en is dan te lastig te sturen om nog normale bochten in een parcours te maken.
Zelf moet ik leren meegeven, meegeven, meegeven
Maar ik durf haar nog niet 'los te laten'. Ik moet haar er nog te veel aan rijden om het vertrouwen te hebben die 'teugels los te gooien'.
Als ik dat ook maar iets te vroeg doe gaat ze te hard of er ineens langs.
Ik werk eraan! Maar misschien met die nog regelmatig leuke weigeringen jullie ook wel snappen dat ik haar liever 'strak tussen m'n teugels hou'

Maaar wij hebben elke 2 weken les, en verder spring ik eigenlijk niet omdat ik dit wel zat vind voor een jong paard
We hebben dus goede begeleiding en begrijpen elkaar steeds meer, raken beter op elkaar ingespeeld en worden een steeds betere combi

Ik heb er wel vertrouwen in
Verder alle tips welkom natuurlijk

Bedankt voor het kijken & lezen!

Heeft ook te maken met dus die tempocontrole, ze moet met springen nog even wat meer reageren of terugkomen op mijn zit. T'is helaas ook niet iets wat er even 1, 2, 3 uit is... Maar ik ben er hard mee bezig! En bedankt
Vertrouwen is er wel echt steeds meer, zeker dat oefenparcours is echt heel goed geweest voor het vertrouwen van ons beide