We gaan de hoogte in

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

We gaan de hoogte in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 23:11

Vandaag in de avond is bokker:eeeeeef langs gekomen,
Heeft paar fotó's gemaakt van springen..

en dacht we gaan is de hoogte in inplaats laag blijven,
wilde paar foto's met jullie delen,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

roooooss

Re: We gaan de hoogte in

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:15

Ziet er erg leuk uit, probeer alleen je voeten de volgende keer iets anders te houden.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:44

Jullie kunnen het leuk vinden samen zo te zien :)

1 tip.. Laat eventjes een blik werpen op je zadel door een deskundige.. Het feit dat hij op de foto al zo van je paard zijn rug af komt aan de achterzijde(standfoto) verklapt dat hij niet goed ligt..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:49

Wat een leuk paard! Je zadel ligt alleen niet helemaal goed dus daar zou ik even een zadelmaker voor laten komen.

Probeer je voeten naar voren te houden en wat meer naar de hals toe te gaan. Af en toe zit je nog redelijk rechtop boven de sprong. (en volgens mij leun je ook op de hals? Probeer dat ook af te leren)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 18:05

Ben al van bewust dat die niet helemaal goed lig,
rij over algemeen met me boomloze zadel,.
is hij goed uit gespierd , wil zadel pas na laten kijken, anders ken om de maand doen, en gebruik hem Zelden, ;)

Dankjewel,
Geniet idd elke dag van hem en hij volgens mijn ook van mijn <3
hij sprong soms uit stilstand of te vroeg dus die spronge kwam ik niet echt uit ,

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:48

Ziet er leuk uit maar de ene laatste foto trek wel mijn aandacht, probeer je paard iets meer ruimte te geven voor want ik heb het idee dat je daar bijna achter over valt met je paard...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 13:08

Deliana1993 schreef:
Ziet er leuk uit maar de ene laatste foto trek wel mijn aandacht, probeer je paard iets meer ruimte te geven voor want ik heb het idee dat je daar bijna achter over valt met je paard...

Dat valt reuze mee, gaf eerst altijd teveel ruimte en wat al had geschreven sprong soms uit stilstand of te vroeg af dus ga nooit allemaal even goed mee.. zijn moment opnamens, is zelfs gefilmd dus vamdaar

troytroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:57

Leuk zeg!!

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:01

Leuke foto's! Op de laatste foto krijg je inderdaad het idee dat het niet helemaal lekker gaat, maar omdat de foto van voren genomen is kan het beeld ook een beetje vertekenen. Misschien is het een idee om de volgende keer eens foto's te maken van de zijkant en de voorkant, echt helemaal van de zijkant, want zo kan je een beetje vergelijken en de houding van jezelf en je paard goed zien. Kan altijd handig zijn natuurlijk :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 17:35

Nikkay schreef:
Leuke foto's! Op de laatste foto krijg je inderdaad het idee dat het niet helemaal lekker gaat, maar omdat de foto van voren genomen is kan het beeld ook een beetje vertekenen. Misschien is het een idee om de volgende keer eens foto's te maken van de zijkant en de voorkant, echt helemaal van de zijkant, want zo kan je een beetje vergelijken en de houding van jezelf en je paard goed zien. Kan altijd handig zijn natuurlijk :)

ik heb zelf op film staan,
Wil ook springles nemen.
Maar tnx voor de tip..

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:54

Filmpjes zijn natuurlijk ook handig, maar in dat geval kan vanuit twee punten ook heel goed laten zien hoe je springt, hoe je houding is en de houding van je paard. Vooral voor jezelf hoor, het is gewoon leuk om zelf te kunnen bekijken :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:59

Erg braaf paard heb je! Ik denk echter dat het misschien een beter idee is aan de controle en vooral jou afstandsgevoel te werken voordat je hoger gaat. Vooral op de hogere sprongen red hij jou. Wel zie je dat hij het erg leuk vind, zijn fanatisme straalt er van af! Daar zou ik dus wat mee gaan doen, werken aan de controle zodat hij wat minder op de sprong af stormt en jij wat fijner kan meekomen. Springles nemen is inderdaad een goed idee en waarschijnlijk leuk voor jullie beiden!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 21:44

Afbeelding

Die is al oud van de eerste springwedstrijd!
Juist omdat hij zo onder contorle kon houden gingen we de hoogte in, en dit was tijdens de les, normaal ga ik maar tot de 50 cm haha ..