Bijna "Oud vel" en Zucchero (Métall) @ 3e oefenparcours.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Bijna "Oud vel" en Zucchero (Métall) @ 3e oefenparcours.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 22:12

Twijfel, twijfel, wel of niet een topic aanmaken...? Nog meer twijfel... Nee toch maar niet... Of toch wel...?

Aangezien ik toch wel heel trots ben, heb ik besloten om toch te delen. :D

In Gorssel hebben Zucchero (Métall x Notaris) en ik ons 3e volledige springparcours ooit gesprongen. (ooit in Toldijk bij de oefencross wel eens een poging gedaan, maar toen lag ik er na/bij hindernis 2 al naast :o) Ik heb Zucchero zelf gefokt en hij is mijn eerste wedstrijdpaard en aangezien ik zelf dit jaar een niet nader te noemen leeftijd bereik (en dan in categorie "oud vel" thuis hoor), vind ik dat ik zonder schaamte dit filmpje mag tonen. :+ Ik weet dat het voor anderen misschien niet veel voorstelt, maar voor ons is dit echt heel wat! Hopelijk kunnen we aanstaande zondag ons volgende oefenparcours springen. Doel is nog steeds ooit B een winstpunt te rijden, zodat we hopelijk ook ooit een officiële cross kunnen starten.

Eerst de opbouw naar het springparcours ;)

Dit zijn wij in de cross:
Afbeelding
Foto gemaakt door Henry van Arem. Mag niet door gekopieerd worden!!

http://www.herbertjan.nl/Tripalon%20Gor ... -9559.html

Hier wilde ik (roze mouwen) hem in het eerste stukje door zijn hoofd schuin te houden voorkomen dat hij zelf het tempo teveel bepaalde, maar vervolgens verdween hij de struiken in. :')

En dan nu het filmpje van het springparcours waar ik echt super trots op en blij mee ben! Verbeterpunten zijn er genoeg, maar luister maar hoe blij ik ben en je weet genoeg. :j <3 *\o/*
Je kunt de eerste anderhalve minuut wel overslaan, want dan gebeurt er nog niet zoveel :)

Eigenlijk zou ik iedere keer dat ik mijn teugels te lang heb even voorzichtig een corrigerend stroomstootje moeten krijgen... :oo Dit krijg ik maar niet afgeleerd! :roll: ;) Verder mooier meezitten boven de sprong, hakken beter uitdrukken en in de juiste galop landen!

Alle tips en advies zijn welkom, maar houd het alsjeblieft wel vriendelijk! Ik heb goede instructie, dus ondertussen wordt er hard doorgewerkt aan verbetering. :j

Ben super benieuwd naar jullie reacties! :)
Laatst bijgewerkt door Zucchero op 22-03-14 22:46, in het totaal 3 keer bewerkt

ambre

Re: Bijna "Oud vel" en Zucchero (Métall) @ 3e oefenparcours.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:20

Joehoe!!!!Leuk man!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:21

trots mag je zijn hoor,
ik geef geen commentaar want ik doe het je niet na!

al ben ik wel heel benieuwd naar je leeftijd.... hihi

ga zo door en heb vooral plezier! succes

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:27

Goed gereden hoor, en 39 als ik zo vrij mag zijn om te vermelden. ( staat in je profiel) is niet oud hoor. Gewoon lekker genieten en door trainen:) succes

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 22:34

nicoletjee schreef:
Goed gereden hoor, en 39 als ik zo vrij mag zijn om te vermelden. ( staat in je profiel) is niet oud hoor. Gewoon lekker genieten en door trainen:) succes

Oh ohwww..... Betrapt!! :oo

:')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:36

Evenoudvel reageert :D Gaaf hoor!

Toppertjes jullie allebei....diep respect, ik durf niet...dus ik hou het maar bij dressuurprikken :P

Nice setje ook met dat roze *D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:09

Ach, jullie jonkies! :D

leuk hoor, jullie zijn fijn bezig! Dat wordt dit jaar weer een schepje er bovenop in Ermelo!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:37

Alvast welkom bij de oude vellen! :7
Kei leuk topic heb je gemaakt, je mag er absoluut trots op zijn. Lekker doorgaan zo, en lekker kilometers maken. Dat komt helemaal goed met jullie! *\o/*

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:36

Echt heel knap gedaan!
En ik snap helemaal dat je mega trots bent!! :D

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:55

Netjes hoor!

De enige tips die ik je zou kunnen geven, heb je zelf al benoemd..
Ik begrijp je helemaal, aangezien ik er ook een handje van heb om de teugels te lang te laten worden! (Mijn instructrice roept dan altijd; Ja hoor, daar is die military-ruiter weer! (Ik heb vroeger heel veel SGW gereden met mn pony))
Hierdoor valt het paard wat uit elkaar, en wordt het wat lang op de sprong.. Ook vallen er dan eerder balkjes, en de laatste balk die viel kwam ook doordat hij (als ik het goed zag) in overkruisde galop zat.. ;-)
Ziet er verder erg netjes uit, en dat 'oude vel' is wel een beetje heeeel erg overdreven hoor! Dat mag je pas over een jaar of 20 zeggen..!

Ga lekker zo door, en jullie bereiken je doel zeker wel!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 01:04

Wauw knap zeg! _O_

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 08:47

Nou ik doe het je ook niet na hoor! Ik ben nu ook heel hard aan het werk met de langerwordendeteugel dus snap dat heel goed! Maar het ziet er leuk uit en jullie hebben er lol in volgens mij :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:02

Nog ouder vel reageert :D
Gorssel was ook mijn allereerste parours, ik heb jullie zien rijden en het plezier straalt eraf en dat is toch het allerbelangrijkste; lol met je knol en dat heb je. Gewoon lekker doorgaan, dat komt helemaal goed met jullie!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:32

Laatst bijgewerkt door listiglistje op 23-03-14 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 10:44

Bedankt allemaal voor jullie leuke en enthousiaste reacties! :)

Linda, ik kan jouw linkje niet volgen. Krijg foutmelding, ook als ik de hele link kopieer. Ik had van iemand wel een goede tip gekregen, maar heb nog niet de moed gevonden om die toe te passen.... Dat is teugels afknippen en met strotouwtje aan elkaar maken, dan kun je de teugels niet langer laten worden, want dat rijdt ruk, maar je kunt ze wel weer bij elkaar rapen met het strotouwtje. Ik denk dat ik vandaag in het bos maar eens het "bruggetje" ga toepassen.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:44

haha, dat ziet er toch best heel goed uit voor zo'n "oud vel"

Op 3 april tijdens Indoor Tolbert is er ook een wedstrijdrubriek voor "oude vellen" oftewel veteranen, met als hoofdprijs een auto!!!! Deze rubrieken zijn gewoon supergezellig. Dus er liggen nog heel veel kansen voor je in de springsport +:)+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:59

Nu doet mijn link het wel :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:02

Hier in Vrouwenpolder volgende week 2 dagen veteranenconcours.
Vrouwen mogen al vanaf 35 meedoen.
Maar vergis je niet:die ouwe knarren rijden als de duvel!

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:12

haha, ik dacht in het filmpje bij de cross, hé dat ik zo maar kunnen zijn, zoals je je paard het bos in stuurt.
Blijf genieten, dan komt de rest vanzelf

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:25

listiglistje schreef:
TIP voor te lang wordende teugels: http://www.medhorses.nl/JohnWhitakerrubberenteugelsmetstops/product/detail(6286).aspx

Ik ga ze zelf ook aanschaffen :D

Werkt wel wat maar uiteindelijk kan je je teugels ook hiermee gewoon laten glippen hoor :) (sprak zij uit ervaring). Ik heb inmiddels door dat het een samenspel is van mij en mijn paard. Hij zet net iets meer druk op de teugel en ik laat ze netjes glippen. Nu pak ik mijn teugels dus wat beter vast en dat werkt wel bij vlagen. Wat overigens ook een leuke is...springteugels (ook rubberen) met verschillende kleurtjes! Dan valt het je erg gauw erg op dat je weer langere teugels hebt. Ik zit eraan te denken om die te bestellen ergens :)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:25

Go Zuccie *\o/*, Go Zuccie *\o/*, binnenkort naar het 'echte' springen en op weg naar jullie eerste winstpunt.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 14:01

Zondag mogen we weer oefenen en springles gisteren ging, op het omver springen van de hindernis en er bijna afvallen na, heel goed! :) Teugels kort houden ging volgens mij een stuk beter!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 14:02

Laureentje schreef:
haha, ik dacht in het filmpje bij de cross, hé dat ik zo maar kunnen zijn, zoals je je paard het bos in stuurt.
Blijf genieten, dan komt de rest vanzelf

Hihi dat bos in vertrekken was een foutje... :+ Paste een remtechniek toe die niet helemaal slaagde ;)

xxMiekexx12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:38

Netjes hoor!
Afgezien van je teugels zag ik ook dat je paard gekruist land na de sprong, misschien een idee om samen met je instructrice te oefenen op het landen na de sprong zodat je meer controle hebt om rustig en fijn naar de volgende sprong te rijden zonder eerst te wisselen ;)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 13:45

Zijn we toevallig dinsdag fanatiek mee aan de slag gegaan, maar dat valt nog niet mee! Op de AC lijn een drafbalk plus kruisje en dan kiezen tussen gebroken lijn naar links of naar rechts om vervolgens op de sprong weer te wisselen.
Mocht iemand daar verder nog leuke oefeningen voor hebben, dan hoor ik het graag!
Dressuurmatig zijn we hier ook mee aan het werk, omdat hij eerder in de gewone galop ook nog wel heel makkelijk wilde omspringen om vervolgens eindeloos overkruist door te kunnen hobbelen :+ Dat gaat echt veeeeeeeeel beter nu! :j