Wat als een zonnige ochtend begint......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat als een zonnige ochtend begint......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:42

EINDIGT MET BLAUWE BILLEN *\o/*

Tsja, het is winter (soort van).. De paarden zijn een beetje frisjes en je gaat heerlijk op het strand rijden..
Dat gaat natuurlijk niet altijd even goed!

Ik rij standaard met filmcamera op mijn cap zodat als er iets gebeurd, ik het op camera vastgelegd heb staan!
Vandaag was het dus zo ver: Ik ben gevallen!
En ik ben zeker niet de enige die gevallen was! :P

Als eerst heeft er een paardenwissel plaats gevonden omdat er iemand van zijn paard afgevallen was en niet meer verder op hem wilde. Mijn vriendin heeft toen geruild zodat het gevallen meisje VEILIG op haar paard verder kon.

Eenmaal op het strand aangekomen, met tussendoor wat kleine bokjes en opstootjes, zijn we rustig aan het draven. Helemaal niets aan de hand!

Op een gegeven moment komt er een paard achter onze groep aan gegaloppeerd. Hierdoor schrokken de al wat onrustige paarden en werden er 3 mensen van hun paard afgevuurd! Waaronder mijn vriendin, het meisje met het 'veilige' paard en IK! :D

Gelukkig viel ik niet mega hard, maar ondanks dat heb ik wel mooie blauwe billen! Mijn vriendin had alleen een beetje pijn haar rug en het meisje met het 'veilige' paard is niet meer opgestapt en met haar ouders terug naar de manege gelopen. (Die stonden toevallig op die plek naar ons te kijken)

Na de valpartijen zijn we weer opgestapt en weg gereden, maar de paarden waren allemaal veel te onrustig geworden en bleven maar wegschieten en klieren! De helft van de groep is verder gegaan en ik ben met de andere helft van de groep terug gestapt naar de manege.

Ik rij bijna altijd op dit paard en ben wel aardig wat van hem gewend.. Maar vandaag was gewoon niet normaal! Ik heb ze nog nooit zo onrustig meegemaakt!

Enjoy the movie! :j

En hier onder nog wat leuke screenshotjes van het film materiaal!

01. Je kan niet zeggen dat paarden niet lenig zijn!
Afbeelding

02. Hier is mooi te zien hoe ik van mijn paard af glij als je kijkt naar de schaduw! Ik word in de tussentijd wel goed in de gaten gehouden door de teckel!
Afbeelding

03. Jaja, wij zijn heel goed in synchroon vallen! Zweep nog vliegend door de lucht! :P
Afbeelding

04. Saampjes op de grond liggen! <3
Afbeelding

05. Lekker gevaarlijk samen door het water galopperen!
Afbeelding

06. Dit paard is gewoon gek. Ze kwam recht op mij af galopperen terwijl ik op de grond lag. Ook rende ze recht op de andere mensen op het strand af! :Y)
Afbeelding

Ik ben blij dat er niets ernstigs is gebeurd en ben blij dat ik mijn camera weer aan had staan! :)
Maar de volgende keer.. hoop ik toch te blijven zitten!

kellaxy

Re: Wat als een zonnige ochtend begint......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:02

Hahaha geweldige foto's!! Vooral die schaduwen zijn Hilarisch :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:03

jeetje hihi. Wel een heel grote groep. Welke manege is dit? Bakker? Ik vind het sowieso not done dat je op andere paarden afgalopeerd. Mijn paard heeft schijnbaar ook ingeprogrameerd gekregen dat als je andere paarden voorbij bent in stap dat je dan weer mag knallen, maar dat vind ik ook levensgevaarlijk := leuk dat je het op de film hebt!

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:05

haha :+ leuke foto's

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:06

Aan de dekjes te zien is dit idd manege bakker.
Leuke foto's, kan helaas het filmpje niet vinden......

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:07

Hahahaha die diepe zucht nadat je net gevallen bent :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:09

Ik dacht echt zo van 'Holy sh*t. Komen die nog wel terug?' :')

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:17

wow haha :+

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:18

pff wat een geluk dat ze niet bij jullie weg renden. lijkt me doodeng op het strand, een keer gehad in het bos dus weet hoe eng dat is

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:23

Oew, naar! Idd uit den boze om paarden van achter te benaderen in galop -O- diegene nog flink uitgescholden?? :')

Verder was het wel leuk??? Ik wil trouwens wel dat filmpje zien!!! :P

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:29

leuk hoor, maar hoe hebben jullie de paarden weer te pakken gekregen?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:30

Leuk filmpje, ik dacht die gaan er vandoor door het water.
Arme jij.

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:37

Aah ik kan het filmpje niet zien :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:46

Dankje voor alle leuke reacties! :)
Ik was inderdaad ook wel bang dat ze weg zouden rennen! Die zwarte fries deed dat in eerste instantie ook maar kwam gelukkig heel hard terug crossen!
En het is inderdaad Manege Bakker! Was een groep van 11 mensen dus opzich in vergelijking tot de groepen in de zomer niet zo mega mega groot!
Het paard/de ruiter die ons inhaalde kende we niet dus daar kunnen we jammer genoeg niets mee!

Voor de rest was het wel leuk! Het was echt een heerlijk weertje dus daar heb ik wel van kunnen genieten in ieder geval! :)

Op mijn telefoon doet het filmpje het inderdaad ook niet! Maar als je op vimeo naar ***** zoekt en dan het filmpje Zandhappen aanklikt, kom je er ook wel!
Zal straks nog ff een linke plaatsen! :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 02-02-19 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam en link op verzoek verwijderd

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:25

Haha,mdank je!! :P wie was er zo stom ho ho ho ho ho ho aan het roepen :')

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:28

Wij hebben ook eens een strandrit gemaakt bij manege bakker... Dat eindigde ook ongeveer hetzelfde als hoe het bij jou is geeindigd. Eerst paar ruiters er af en vervolgens zijn ook de groepen gesplitst..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:28

ik zie Bakker wel vaak voorbij komen :j maar vind groepen groter als 3 al groot :') al helemaal op het strand. Ik reed vroeger ook altijd een gelder bij, gingen we elke keer met zn drieen op stap en kwamen we ook met regelmaat bakker tegen :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:34

lifaya schreef:
ik zie Bakker wel vaak voorbij komen :j maar vind groepen groter als 3 al groot :') al helemaal op het strand. Ik reed vroeger ook altijd een gelder bij, gingen we elke keer met zn drieen op stap en kwamen we ook met regelmaat bakker tegen :j

zitten er dan nog ruiters op? :+

Kimmotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:35

Al die mensen zo van: "Gaat ze weer..." Hahaha nee hoor. Ik moest wel lachen om het filmpje, en dan niet zo zeer om je val partij. Ik zou me heel awkward voelen als ik tussen die paardjes door moet lopen om weer op mijn eigen paard op te stijgen. Iedereen die netjes op hun paard op jou neerkijkt. Wel leuke foto's en een leuk filmpje, hahaha. :))

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:37

Hahaha leuke foto's
Ik zou echt zo in de stress schieten, als je ze zo ziet rennen samen!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:39

Tja, zie met regelmaat groepen van 15-20 van Bakker en vaak ziet het er ook nog rommelig uit. Grote gaten en veel onrust binnen de groep.
Zelf rij ik verzorgpony daar in de buurt en bij Smit en ben toch blij dat het bij Smit aardig gestructureerd gaat met rijden (ip 2 aan 2 op het strand, goed aangesloten rijden, dat soort dingen).
Alleen het strand op met verzorgpony is ook fijn!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:47

auwie.. ik moest wel even lachen toen ik die andere persoon met die vos op der knieen zag zitten. haha. Maar wat een ellende. Dat zou echt niet tof zijn geweest.
Volgens mij hebben alle paarden vandaag last van "frisheid"gehad. Want bij ons op stal vlogen ze ook graag de lucht in.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:49

Zo wat een coole foto's! Vooral mooi om in de schaduw jouw houding te zien vlak voor je val!
Zo kan je no even 'nagenieten'

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:01

geerke schreef:
lifaya schreef:

zitten er dan nog ruiters op? :+

Ik heb persoonlijk nog nooit iemand van die groep zien vallen :') vind het er altijd zo doods uitzien zeg maar :=

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:12

Die teckel doet het 'm, haha geweldig!
Fijn dat je je niet heel erg pijn hebt gedaan en dat de paarden redelijk in de buurt bleven.
Sterkte met zitten de komende week;-)