een dagje Golegã tussen de Lusitanos in Portugal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

een dagje Golegã tussen de Lusitanos in Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 01:59

(Ik hoop dat ik het hier wel mag neerzetten)

Ik ben in september naar het jaarlijkse Lusitano evenement geweest hier in Portugal in Golegã. Persoonlijk vond ik dit geweldig om mee te maken. ik heb hier op Bokt wat foto's geplaatst van die dag, met reacties dat men dit ook wel graag eens wou mee maken. Maar velen weten niet waar te overnachtigen en eigenlijk is het een beetje in de middle of nowhere.

Nu is mijn idee om dit voor volgend jaar te organiseren. Wij wonen er op 2 uur rijden vandaan maar het begint pas rond de middag echt te "lopen" tot in de late uurtjes.
Wij hebben zelf 2 vakantie huizen waar men dus kan overnachten en ik ben in het bezit van een 9 persoons vw bus en nog een gewone personen auto. dat betekend dus dat wij (wij is met een goede vriendin) met max 12 personen daar naartoe kunnen gaan.

Er zijn naast keuringen en shows tal van kraampjes en winkels vol met Portugese zadels en hoofdstellen en allerhande paarden artikelen. ook al de moeite waard...Kwijl....haha (ook wat Spaans overigens)

Wie heeft hier oren naar? ik neem dan aan dat men hier langer komt dan 2 dagen en dus ook tijd heeft om b.v. de prachtige natuur van midden Portugal te bekijken te paard (niet 12 personen tegelijk natuurlijk want zoveel paarden hebben wij niet :-) ( mogelijk om iig 2 lusitanos in te zetten, maar ook een fjord :D ) we zouden een fokkerij kunnen bekijken van lusitano's en zo zijn er meer ideeen.

wie o wie zou dit willen? dan kun je mij een pb sturen voor een leuke vakantie gericht op de lusitano in September in Portugal! qua prijs kunnen we wat bedenken na hoe lang iemand hier wil verblijven voor of na de dag die wij prikken om te gaan ( evenement duurt 10 dagen) en wat men verder wil hier qua paardrijden of bekijken in de omgeving, overnachting hier, eventueel mee eten, transfur van Porto en weer terug e.d. bedenk het maar..... eigen caravan/camper of tent ook prima.

Hierover staat niks op onze site. Dit is echt een spontaan idee die ik zelf eigenlijk wel heel leuk vind :-) maar op de site is natuurlijk wel meer een indruk van ons en de omgeving te vinden.... weet je iig met wie je te maken krijgt :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ydnew op 02-02-14 02:14, in het totaal 7 keer bewerkt

Jessix

Re: een dagje Golgeau tussen de Lusitanos in Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 02:04

Volgens mij is het Golegã... ??

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 02:09

Ja heb je gelijk in, ik schreef het kopje en dacht...zoek zo wel even op hoe het ook echt weer was geschreven...maar vergeten.... :o Bij deze hersteld :D

Essie73Jarig
Hoofdmoderator

Re: een dagje Golegã tussen de Lusitanos in Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:22

BKR-> EV

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:45

volgens mij is Golegã in november, niet september.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 13:43

:? klopt......is in november...ik was daar ook in november, weet dat het november is, elk jaar weer.....en waarom ik dan september schrijf is mij een zeer groot raadsel..... :?

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:49

Ziet er erg leuk uit! Ook leuk dat je zoiets wilt gaan organiseren, helaas lees ik net dat het dus niet in September is. Jammer heb ik September namelijk vakantie had me wel leuk geleken om mee te pakken aangezien Portugal op het programma staat.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:18

ik wil zeker nog een keer heen gaan maar denk dat ik dan naar Constancia ga voor overnachten, daar wonen kennisen.

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:41

Ik heb er wel oren naar! Voor minimaal een week dan...

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 00:44

Handig is om via pb je wensen even door te geven....dan kunnen we daar iets voor organiseren :-)

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 04:02

Leuk dat je dit organiseert! Ik ga zelf met mijn ouders volgend jaar zij wonen dan in Portugal! Fantastisch paarden evenement, droom van elke Lusitano liefhebber!