Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 10:33

Bokkers!

De data zijn helaas nog niet bekend.
Wie is er weer van plan om dit jaar naar Drachten te gaan?

http://paardenruiterinstructieweken.nl/

Ook in 2014 organiseert PMO is samenwerking met diverse partners de 'Paard & Ruiter Instructieweken'. Binnenkort worden de data voor 2014 bekendgemaakt en kun je je inschrijven! 

Ben jij een fanatieke en ambitieuze ruiter of menner en wil je je ruitertechnieken, maar ook je ruiterfitheid en kennis naar een hoger niveau tillen? Kom dan naar een van de gezellige en leerzame Paard & Ruiter Instructieweken in het Fries Congres & Paardencentrum te Drachten!

Vijf dagen lang een kwalitatief en hoogwaardig programma met medewerking van diverse toppers uit het Noorden, zoals Nella Bijlsma, Ilona Mens, Udo de Haan, Kim Jacobi, Joyce Haaijer, Wendy Bouwense en Eef Veenstra. Tijdens deze week krijg je dagelijks intensieve instructie, worden er diverse activiteiten georganiseerd en ga je met zijn allen op buitenrit door de prachtige bossen en natuur van Beetsterzwaag en omgeving.

Wat deze instructieweken uniek maakt is het actieve én informatieve programma. Er worden diverse workshops gegeven over bijvoorbeeld voeding, gezondheid, ziektes of trainingsfysiologie door Dierenkliniek Wolvega en CIOS Heerenveen zal een actief programma samenstellen om je eigen ruiterfitheid te verbeteren! De "Paard & Ruiter Instructieweken” zijn voor alle ruiters en menners vanaf 12 jaar, van recreatie tot en met ZZ-niveau in alle disciplines. De instructie zal in kleine groepen (3 á 4 personen) van hetzelfde niveau worden gegeven met veel persoonlijke aandacht, om de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden.

ivorysgirl1

Re: Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:33

lijkt me leuk om heen te gaan, ligt even aan de datums , en of wij een trailer kunnen regelen..

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:38

Ik!
Met waarschijnlijk twee vriendinnetjes van stal. Een van hen is vorig jaar geweest, nu willen we graag met z'n allen.
Ik neem Phoebe mee, het is nog niet zeker of zij hun paarden meenemen. De ene wordt nu beleerd, dus het hangt er vanaf hoe ver die tegen die tijd is.

Ik heb horen vallen dat het de allround week wordt, en anders de dressuur week.
Weten jullie al wat voor week het wordt? :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:41

Klinkt heel leuk:D even de datums afwachten

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 11:46

JamieC schreef:
Ik!
Met waarschijnlijk twee vriendinnetjes van stal. Een van hen is vorig jaar geweest, nu willen we graag met z'n allen.
Ik neem Phoebe mee, het is nog niet zeker of zij hun paarden meenemen. De ene wordt nu beleerd, dus het hangt er vanaf hoe ver die tegen die tijd is.

Ik heb horen vallen dat het de allround week wordt, en anders de dressuur week.
Weten jullie al wat voor week het wordt? :)

Ik ga allround, heb wel een verzorgpaard maar die kan helaas niet zo lang op de trailer.
Heb vorig jaar ook op een paard van PMO gereden, en dat was echt prima! :)

Wil dan weer springen + dressuur. Al vind ik springen nog steeds dood eng.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:49

Ik ga dit jaar ook heen. Wilde vorig jaar al heen, maar toen waren ik en mijn paard er niet klaar voor. Ik wilde er pas heen als ik ten alle tijden controle heb over hem en dat was vorig jaar nog niet het geval. Nu gaat het allemaal super, en gaan we dit jaar ook starten. Ik ben er benieuwd!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:57

Lijkt mij wel leuk, hoe duur was het afgelopen jaar ongeveer?

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:23

het lijkt mij erg leuk om te gaan! wou eerst naar instructieweek in ermelo maar dit word wat te ver rijden! ;)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:09

Terug van de partij, dit keer met 2 paarden!
Dressuur ;)

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:53

_Alarm_wlkp schreef:
Terug van de partij, dit keer met 2 paarden!
Dressuur ;)

hoe was het vorig jaar en wat heb je allemaal gedaan?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:34

Ja leuk! Ik wilde eigenlijk naar Ermelo, maar dat komt qua data niet uit voor mij. Alleen is dit wel een stukje verder voor mij, maar moet kunnen. 1,5 uur rijden...

De prijzen liggen rond de 450 euro toch? Hopelijk zijn de data voor mij wat gunstiger. Ik moet namelijk afstuderen komend half jaar en ik wil pas op 'vakantie' gaan nadat ik klaar ben...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 15:44

Ongeveer 450 euro ja :j

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:09

Robin schreef:
Ongeveer 450 euro ja :j

meen je! bij knhs instructieweken zat ik op 375 !

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:30

Ik meld me hier ook! Ik wil dit jaar als het lukt voor de eerste keer komen! :)

9988776655

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:35

Vorig jaar kon ik helaas niet gaan omdat mijn vakantiedagen al op waren, maar ik zou dit jaar graag gaan.

Weet iemand misschien hoe oud de andere deelnemers ongeveer zijn (ben zelf 26 en vind het wel gezellig als er nog wat mensen van die leeftijd zijn)? En is het ook leuk/gezellig als je hier alleen naartoe gaat?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:39

9988776655 schreef:
Vorig jaar kon ik helaas niet gaan omdat mijn vakantiedagen al op waren, maar ik zou dit jaar graag gaan.

Weet iemand misschien hoe oud de andere deelnemers ongeveer zijn (ben zelf 26 en vind het wel gezellig als er nog wat mensen van die leeftijd zijn)? En is het ook leuk/gezellig als je hier alleen naartoe gaat?

Ik heb laatst een mailtje gestuurd en ze zeiden dat de gemiddelde leeftijd tussen de 20 en 25 jaar is. Ik ben zelf 15, maar je leert er toch wel snel mensen kennen dus dat vind ik helemaal niet erg. :)

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:44

Ik! Met mijn pony in de allround week. Al vind ik het wel héél veel geld, de knhs instructieweken zijn goedkoper!
Ik ben ook 15. :)

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:04

don110 schreef:
Ik! Met mijn pony in de allround week. Al vind ik het wel héél veel geld, de knhs instructieweken zijn goedkoper!
Ik ben ook 15. :)

ik ben dan ook 15 ;) maar Ja idd het is wel duurder en bij knhs instructieweken zijn meer dingen om te leren. bijv ook de cross , is daar veel groter hoorde ik? weet iemand hoe het in drachten is?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 18:08

Wij hadden in onze week alle leeftijden. Jongste was 13, oudste tegen de 50 denk ik.

Maar wij hebben echt een super week gehad. Was vanaf t begin af aan al gezellig.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:09

Robin schreef:
Wij hadden in onze week alle leeftijden. Jongste was 13, oudste tegen de 50 denk ik.

Maar wij hebben echt een super week gehad. Was vanaf t begin af aan al gezellig.

wat hebben jullie allemaal gedaan? met detail :9

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 18:15

Eeeh even nadenken..

Op maandagmiddag kwamen we binnen. Spullen op de kamer gezet. Toen mochten ween paard uitkiezen bij PMO. De overige mensen met eigen paard hadden tijd om hun paarden in de stal te zetten etc.
Vervolgens hadden we een kennismaking met elkaar. En volgens mij ook meteen een lunch. Daar werd ook de groepsindeling bekend gemaakt met wie je in de les zit. Toen kregen we een kleine rondleiding door de stallen en het gebouw.
We gingen onze paarden opzadelen en hebben toen de eerste les gehad. In mijn geval was dit dressuur en springen. Om te kijken of je dus een klik met het paard hebt waar je op zit en te bekijken of je niveau klopt met de rest van de groep.

's avonds hadden we een lezing van Dierenkliniek Wolvega (of was dit dinsdag, ik weet het niet meer :)) ).

Dinsdagochtend paardrijles, 's middags gingen we op buitenrit naar een meertje waar we met de paarden gingen zwemmen. Normaal heb je twee keer per dag les, maar aangezien het bij ons overdag meer dan 25 graden was, hadden we alleen in de ochtend les. Op dinsdagavond kwam die kliniek, of we hadden iets anders.

Woensdagochtend weer les, 's middag spelletjes te paard en 's avonds hadden een clinic Natural Horsemanship.

Donderdagochtend weer les, 's middags hadden we vrij (dacht ik) en 's avonds gingen we met paard en wagen op buitenrit. Wat echt super gaaf was.

Vrijdagochtend laatste les, spullen inpakken en afsluitende lunch. Wij gingen om half 1 naar huis :)

Dit is globaal hoor, kan zijn dat ik wat dingen vergeten ben. Je hebt wel veel vrije tijd, wij hadden echt super mooi weer dus hebben veel buiten in de zon gezeten. Je vermaakt je wel tussen de activiteiten door, maar soms verveelde ik me ook wel een beetje. Dat kan ook aan mij liggen hoor, ik moet echt bezig blijven.

Edit: op maandagavond gingen we naar de epplejeck en op dinsdag hadden we de lezing van dierenkliniek wolvega :))

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:16

Hallo,
Ik wil wel gaan.
Zijn daar specifieke weken?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:28

Ik denk dat ik niet meer als 350 betaald heb :')
Er zijn specifieke weken maar die moeten nog bekend gemaakt worden.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:35

Ik wil dit jaar graag gaan. Maakt me niet uit dat het iets duurder is. Had mijn zinnen al gezet op de KNHS weken, maar daar kan ik dus niet heen. Dus dan dit :) Ik ben 25 dus zit er mooi tussen in.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:52

Ik ben afgelopen jaar geweest, super leuk gehad!
Dit jaar zal ik niet mee kunnen waarschijnlijk, mijn haflinger heeft last van allergieen in de zomer. Afgelopen jaar is het tijdens de instructieweek goed gegaan, daarna ging het heel erg mis.
Ik heb ook niet meer dan 350 euro betaald hoor, het precieze bedrag weet ik niet meer.
De wedstrijdgerichte week is duurder (daarvoor worden ook andere instructeurs ingehuurd).