2013 begon voor ons nog revaliderend van een strekpeesblessure. Dus dat betekend veel kilometers maken aan de hand.....daar geen foto's van. In februari mochten we weer op gaan bouwen, het liefst rechtuit, en aangezien Esmee nog niet onder het zadel was werd dat als handpaard naast haar paardenvriendin Daantje en aan de dubbellonge, rechtuit in de rijbak.

Gelukkig genas deze blessure voorspoedig en mochten we in maart weer alles doen, en ben ik begonnen met zadelmak maken. Esmee pakte dit erg nuchter en makkelijk op en eind maart zat ik erop.

In april veroverden we de binnenbak, hier een van de eerste keren lo"s
Ook mochten de paarden in april weer de weide op

In mei waagden we ook ons eerste buitenrit, veilig aan het touwtje naast ons steun en toeverlaat Daantje

Juni en juli zijn we lekker aan het doorrijden geweest en deden we ook met een traillesje mee.

In augustus kwam bokker Nexthorse op visite en schoot een paar mooie foto's van ons

In september reden wij ons eerste onderlinge wedstrijd, waar ze zich van haar goede kant liet zien

Ook reden mijn stalgenootjes en ik mee met een puzzelrit voor Paarden in nood, in de stromende regen....

En mocht Esmee voor het eerst mee het meertje in

Mijn bijrijdster doet vaak grondwerk met haar, hier een foto om te laten zien dat ze niet zo snel onder de indruk is

In november stond ze ineens met een dik achterbeen. Als jaarling heeft ze in de wei een klap van een ander paard gehad, en daardoor een schiefel opgelopen aan de buitenkant van haar achterbeen. Deze zit op het griffelbeen en blijkt te zijn gaan irriteren, naar binnen toe, waardoor er een bandje onstoken was geraakt. Dat werd dus weer rust en aan de hand stappen, en een hoop bezigheidstherapie om haar tussen de oren fris te houden

Eind december mocht ik er weer op en voorzichtig weer wat draven

Vandaag zijn we weer voor controle op de kliniek geweest en hebben we groen licht gekregen om verder op te bouwen, alles zag er netjes uit. Wij gaan voor een blessurevrij 2014, met een hoop leuke dingen die we nog willen doen, naar het strand, bos, kur op muziek, wedstrijd enz.
)