Pony met een ongevraagde nieuwe coupe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:55

Haha, fijne reactie TS. Persoonlijk zou ik me ook niet druk maken om de manen, misschien wel om de zorg dat er zo'n meiske mijn wei inloopt en een trap krijgt. Ben benieuwd hoe dat zou gaan verzekeringstechnisch...

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:58

zusi2 schreef:
Ik heb ook zo iets gehad alleen was het geen manen knippen maar waren ze op mijn ponY aan het rijden..!!!

Ts heb echt respect voor je dat je er zo goed mee om gaat
Ik zou het wat minder goed mee om kunnen gaan...



Seriously???? Wat heb je toen gedaan?

@ts, misschien kun je een berichtje laten plaatsen in een plaatselijk krantje? Miss hebben voorbijgangers iets gezien of denkt een oplettende moeder ' hee mijn dochter kwam toevallig met n pluk haar thuis'. Of laat je het liever rusten?

Hobby

Berichten: 1408
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 23:12

Gelukkig heb ik hele brave paarden die -buiten het speelkwartiertje- nooit bijten of trappen, dus daar ben ik niet zo huiverig voor. Als ik de buren spreek, zal ik eens navragen of ze onbekenden bij de pony's hebben gezien. Kan me er niet boos om maken. Mijn pony's kennende begrijp ik een penny wel. Ze komen altijd luid hinnikend op je af rennen en zijn altijd in voor een knuffel.
Ik ga er op dit moment niet vanuit dat de betreffende penny nog een keer mijn pony's komt knippen, zeker niet als ik mijn nieuwe bordje heb opgehangen. Het bordje is nog steeds in de maak. Mijn broer maakt hem, dus ik ben benieuwd wat de tekst wordt :=
Hij had nog een briljant idee om een onderbord erbij te plaatsen met een grote pijl en de tekst 'voor knipbeurten één deur verder', mijn naaste buren hebben een kapsalon :D

Hobby

Berichten: 1408
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 17:27

Helaas wordt het bijwerken van de manen vandaag even niets. Morgen maar een poging doen. Ik begin me ook af te vragen of het zo'n goed idee was om mijn broer te vragen voor het ontwerp van het bord. Dit kreeg ik net in mijn mailbox:

Afbeelding

Zucht...

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:31

Het zijn maar wat haren, toch? :j

Ik zou dat bordje van je broer gewoon ophangen, zal wel effect hebben op kinderen gok ik.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:34

Wat reageer jij koeltjes zeg! Ik zou echt heel boos worden want ik ben gek op met de maantjes tutten! :j Echt niet normaal dat er zulke kinderen bestaan die even leuk aan andermans paarden gaan zitten. Misschien heel hard maar in dat geval hoop ik toch echt dat mijn pony een goede klap uitdeelt. :j

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Pony met een ongevraagde nieuwe coupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:35

Naomi, dat kun je beter niet hopen, dat wordt een leuke schadeclaim.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Pony met een ongevraagde nieuwe coupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:37

Eigen risico als je op mijn terrein komt. :') Mijn pony zou ook echt niet schoppen hoor maar je hoort gewoon met je tengels van andermans pony af te blijven. Aaien of af en toe een stukje appel vind ik prima maar gaan knippen of rijden absoluut niet.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:38

Hobby schreef:
Ik begin me ook af te vragen of het zo'n goed idee was om mijn broer te vragen voor het ontwerp van het bord. Dit kreeg ik net in mijn mailbox:

[ Afbeelding ]

Familie met humor, ik lig in een deuk =:)
Laatst bijgewerkt door Rex_Rolfo op 15-12-13 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:39

Hobby schreef:
Helaas wordt het bijwerken van de manen vandaag even niets. Morgen maar een poging doen. Ik begin me ook af te vragen of het zo'n goed idee was om mijn broer te vragen voor het ontwerp van het bord. Dit kreeg ik net in mijn mailbox:

[ Afbeelding ]

Zucht...

_O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:40

_O- dat bordje. Maar zonde zeg.

Het zou mij niet perse om de manen gaan (hoewel Xander heeft zo'n mooie bos. :o )
Maar meer om het idee dat er mensen zijn die over het hek heen klimmen, en de manen afknippen. En dus speciaal een schaar meenemen.

Er was ooit een dik meisje die samen met een ander meisje van 1.70 lange buitenritten ging maken op mijn verzorgshetlanders!! Met mijn spullen nota bene. Dus sindsdien is er een slot op de zadelkamer.

lobkew

Berichten: 608
Geregistreerd: 09-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:49

Ik woon bij je in de buurt (om de hoek), en schrik hier toch wel erg van.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:51

Ja, manen groeien achteraf gezien wel terug, maar gewoon het feit dat iemand ongevraagd, zonder jouw toestemming aan je paard zit.. Toen wij op vakantie waren in Spanje heeft iemand -ik vermoed een of andere penny van de buurt- droge pulp aan mijn paard gevoerd. Gelukkig heeft een vriendin van me het op tijd gezien dat hij zich vreemd gedroeg en hebben ze hem kunnen redden, maar was het een kwartier later geweest zou mijn paard er nu ook niet meer geweest zijn..
Je blijf gewoon met je tengels van andermans paarden af, en als je dat niet doet is er in mijn ogen gewoon iets mis met de opvoeding.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:51

Waar halen mensen het lef vandaan om aan dieren van een ander te komen. Dat je even kijkt als je langsloopt of even een aai over de hals geeft oké. Maar de manen knippen?! Heel bijzonder dat ongeacht de leeftijd mensen denken dat het zomaar kan.

Gelukkig pak je het positief op. Maar het blijft natuurlijk wel vervelend.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:53

Dat bord is geweldig _O-

Als je de manen fatsoeneerd staat het beter dan die lange :j

Misschien kun je je wel voorstellen hoe degene waar mijn paard op stal staat reageerde toen de manen ineens in sportcoupe waren geknipt... :') (manen zie profiel)

voorn2
Berichten: 54
Geregistreerd: 30-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:58

Zomaar aan n paard zitten is natuurlijk van de zotte maar moest wel erg lachen om t bord van je broer _O-
Ik dacht iron maidens eddie te herkennen, zou eng genoeg moeten zijn voor penny meisjes :D

maartje97
Berichten: 157
Geregistreerd: 10-07-12

Re: Pony met een ongevraagde nieuwe coupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:00

Dat bord _O- _O-

Puck94
Berichten: 384
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Twente!

Re: Pony met een ongevraagde nieuwe coupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:08

Dat is schrikken!
Ben benieuwd naar t bordje van je broer als t er hangt haha

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:13

KoudbloedKim schreef:
Jeetje, dat je er nog om kunt lachen. :=
Ik zou daar op z'n zachtst gezegd echt niet blij mee zijn.


Nou precies wat ik dacht :=
Ik zou woest zijn Hahaha

Hobby

Berichten: 1408
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 18:16

voorn2 schreef:
Ik dacht iron maidens eddie te herkennen, zou eng genoeg moeten zijn voor penny meisjes :D


Het is geïnspireerd op Wayne's World...

Mijn pony's staan letterlijk in mijn tuin. Ik heb me nog nooit zorgen gemaakt dat er vreemden in de paddock zouden kruipen, ik heb er eigenlijk altijd zicht op en mijn buren letten meestal ook goed op. Mijn 'niet voeren'-bordje wordt redelijk gerespecteerd. Ik heb geen idee of degene vanaf het hek geknipt heeft of werkelijk de paddock in is gekomen. Ik heb nergens plukken haar gevonden, ook niet in de berm.

Hoi Lobkew, nou word ik even nieuwsgierig! Ben jij degene met een voskleurige shet?

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:25

Ik heb mijn shetland pony ooit uit de wei gehaald met een afgeknipte staart, net onder het botje recht afgeknipt, geen gezicht, ik heb tranen met tuiten gehuild. (Ik was trouwens 7 ter info) :o Heeft heel lang geduurd voor die weer lang was..En ook heeft een verzorg meisje mijn vorige shetje even bijgewerkt, vreselijk scheef (wintervacht, baard afgeknipt) en ontkende dat ze het gedaan had, want ze zag wel aan mijn reactie hoe ik het vond... Je moet van andermans spullen afblijven, afgezien van het feit dat het idd link is dat iemand met een schaar bij je paard komt EN in jouw wei rond loopt..
Vindt het bordje van je broer hilarisch! :D

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:32

Ik zou pissed of zijn en de eigenaresse van Eclair ook als het bij hem of een van de andere gebeurd, knap dat je er zo mee omgaat!

blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Re: Pony met een ongevraagde nieuwe coupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:43

Wat zonde Hobby :\ Knap dat je het zo positief op pakt, maar ik zou ook not amused zijn (vooral om het feit dat ze dan IN je wei zijn geweest! >;) )

Dat bord van je broer is wel hilarisch _O-

Al zou ik eerder voor een meer agressieve tekst gaan (bij betreding van de wei word politie gebeld / camera bewaking aanwezig), iets in die trant zou ik dan eerder ophangen ~~}>
Vast niet rechtsgeldig, maar toch...
Het idee dat ze zomaar in de wei komen zou me echt niet lekker zitten...

Hobby

Berichten: 1408
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 19:01

Bij een compleet afgeknipte staart zou ik ook wel even moeten slikken hoor! Het is nu gelukkig niet heel erg kort geknipt, dus ik kan er nog wel wat van maken.
Met een agressieve tekst jaag ik misschien ook de lieve mensen weg die alleen maar even willen aaien. Er waren al mensen die destijds schrokken van mijn 'niet voeren'-bordje, dan wordt een tekst met politie of camerabewaking helemaal ernstig. Ben daarnaast zelf agent geweest, ben prima in staat om ongewenste gasten van mijn terrein te jagen. Moet ik ze wel eerst tegenkomen :+

Edit: Wat heb jij een geweldig mr Jummy-topic _O-

Benice

Berichten: 793
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:10

Ik zou er persoonlijk niet zo goed tegenkunnen.. :') Je bent in ieder geval wel goed ingesteld, boosheid levert toch niks op.

Wat voor bordje heb je in gedachte? Ik dacht meteen aan; "Wij zijn in voor een aai, maar houd scharen uit de buurt" :')