Laatste kans op een goed einde..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:22

Wat rot zeg! Kun je je merrie niet laten verzorgen door iemand die er voor zou willen betalen? Ik ken genoeg mensen die een paard/pony verzorgen en er voor betalen. Of je merrie laten leasen?

Ik wens je sterkte en veel succes met het vinden van een baantje :(:)

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:23

TsarinaZ schreef:
Solleke_Noah schreef:
En tussendoor babysitten? Verdien je niet de wereld mee, maar als je wekelijks 2-3 babysits hebt, levert dat toch algauw rond de 50 euro per week op, toch mooi meegenomen. Doe zelf zaterdagwerk maar combineer het al jaren met wekelijks babysitten als extra zakcent.


babysitten heb ik al aan gedacht maar weet niet goed hoe je daar in geraakt dacht dat het meestal zo via via is van vrienden en familie zo van die dingen



Contacteer de verantwoordelijke van de Gezinsbond in jouw buurt eens.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:25

Poetswerk moet toch snel te vinden zijn, is genoeg vraag naar.
Al eens bij de stalhouder gevraagd of je daar geen stallen kunt uitmesten o.d.?

Succes ermee!

Rapperijder
Berichten: 691
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:35

Waarom schrijf je je niet gewoon in bij een paar interim bureaus? Die doen ook studentenjobs. Via hen zal je veel eerder een plek in de verkoop/schoonmaak/horeca vinden dan door in het wilde weg winkels af te lopen.

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 19:37

Sassy schreef:
Poetswerk moet toch snel te vinden zijn, is genoeg vraag naar.
Al eens bij de stalhouder gevraagd of je daar geen stallen kunt uitmesten o.d.?

Succes ermee!


stallen zijn er bij ons niet paarden staan altijd buiten

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:39

Ik heb het idee dat er niet zo'n potje is voor medische kosten, anders had je moeder daar allang dat bedrag vanaf gehaald.. Dus dat is een kulverhaal om niet teveel negatieve reacties van bokkers te krijgen.

Toch, het is heel simpel, kan je je paard niet betalen, dan moet die de deur uit. Een paard moet alle zorg kunnen krijgen die hij/zij nodig heeft en jij kan dat niet bieden. Dan moet je gewoon geen paard hebben.

Het is heel cru, maar het is nu eenmaal zo. Een paard is een luxe artikel. Kan je het niet betalen, moet je het niet hebben.

Of je moet heel snel werk vinden om het te betalen.. En dat is nog niet zo moeilijk hoor. Je hebt overal wel werk. Ja, rotwerk, maar het is beter dan niets. Ze zoeken vast wel callcenterkrachten, postmedewerkers, schoonmaakwerk, vakken vullen, desnoods pak je vlees in op de lopende band. Er is altijd werk... Altijd. Maar dan moet je het wel willen.

De zon komt niet op voor niets tegenwoordig. Als jij een centje wil hebben en dus je paard wil behouden, moet je er iets voor doen... In het leven krijg je maar weinig presentjes of 'gratis geld'.

Tip voor de volgende keer, hoe rot een baantje ook.. Niet er zomaar mee stoppen. Je had beter het baantje bij de horeca kunnen houden, terwijl je zocht naar ander werk, en dan zo snel je iets anders had, over gaan.

Als je vaste lasten hebt, zoals een paard, kan je het gewoon niet veroorloven zomaar te stoppen met werk.

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer.

Ik wens je heel veel succes in het vinden naar werk.

Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:41

Poeh, wat een rotte situatie :(:)
En dat je in Belgie woont, maakt het niet gemakkelijker erop voor bijv poetswerk ed. Even ter info: Hier werken ze met dienstenchecks. Dat houdt in dat je voor heel veel thuisklussen ( vaak een volwassen iemand met veel ervaring) inhuurt, die bij jou komt werken. Vervolgens krijg de huurder dus de helft terug van de staat wat maakt dat je dus hulp gebt voor onder de €5 p u. Dus een heleboel bovengenoemde banen vallen hierdoor wrslk al af ;(
Hondenuitlaten misschien?
Succes iig..

NaomiJouke
Berichten: 1076
Geregistreerd: 29-02-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:43

ElineS schreef:
Ik heb het idee dat er niet zo'n potje is voor medische kosten, anders had je moeder daar allang dat bedrag vanaf gehaald.. Dus dat is een kulverhaal om niet teveel negatieve reacties van bokkers te krijgen.

Toch, het is heel simpel, kan je je paard niet betalen, dan moet die de deur uit. Een paard moet alle zorg kunnen krijgen die hij/zij nodig heeft en jij kan dat niet bieden. Dan moet je gewoon geen paard hebben.

Het is heel cru, maar het is nu eenmaal zo. Een paard is een luxe artikel. Kan je het niet betalen, moet je het niet hebben.

Of je moet heel snel werk vinden om het te betalen.. En dat is nog niet zo moeilijk hoor. Je hebt overal wel werk. Ja, rotwerk, maar het is beter dan niets. Ze zoeken vast wel callcenterkrachten, postmedewerkers, schoonmaakwerk, vakken vullen, desnoods pak je vlees in op de lopende band. Er is altijd werk... Altijd. Maar dan moet je het wel willen.

De zon komt niet op voor niets tegenwoordig. Als jij een centje wil hebben en dus je paard wil behouden, moet je er iets voor doen... In het leven krijg je maar weinig presentjes of 'gratis geld'.

Tip voor de volgende keer, hoe rot een baantje ook.. Niet er zomaar mee stoppen. Je had beter het baantje bij de horeca kunnen houden, terwijl je zocht naar ander werk, en dan zo snel je iets anders had, over gaan.

Als je vaste lasten hebt, zoals een paard, kan je het gewoon niet veroorloven zomaar te stoppen met werk.

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer.

Ik wens je heel veel succes in het vinden naar werk.

daar ben ik het mee eens!
Van de rest over het verleasen het ligt eraan hoeveel dagen,klusjes doen,wat zit er bij de stalling in (binnenbak,kantine etc.)

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:43

TsarinaZ schreef:
Sassy schreef:
Poetswerk moet toch snel te vinden zijn, is genoeg vraag naar.
Al eens bij de stalhouder gevraagd of je daar geen stallen kunt uitmesten o.d.?

Succes ermee!


stallen zijn er bij ons niet paarden staan altijd buiten

Maar mensen om te poetsen zijn er altijd te weinig, er worden veel mensen gevraagd, ook op dienstencheque ;) (en dat kan ook via een interim/uitzendbureau)
Als ik jou was zou ik me liever meteen bij alle interims inschrijven i.p.v. te verwachten dat andere mensen jou gaan sponsoren je paard te onderhouden!

ValerieM

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:52


tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:59

wat een lastige situatie en ik heb precies in hetzelfde schuitje gezeten.

Ga horen bij bakkers, die zoeken altijd als gek naar verkopers voor zaterdag en zondag.
Zoek intussen een betrouwbare halve stal voor je paard, dat halveert de kosten en je kan al met iets minder stress verder zoeken :)

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 21:01

sorry maar als mensen al gaan zeggen dat ik lieg over dingen zoals een rekening voor medische kosten gaat het mij echt te ver.. het is simpel die rekening is mijn laatste hoop ik wil niet onnodig aan dat geld komen en daarmee uit. paard word ook niet verkocht en krijgt alles wat ze nodig heeft en daarmee is die discussie ook gesloten..
ik heb een advertentie voor halve stal gemaakt en ook weer ingeschreven bij wat bureau's en sites bedankt voor de hulp :j mijn halve stal staat voorlopig op 100 euro en is ook vermeld dat die kosten zullen verlagen na enkele maanden :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:46

dus jouw stalhouder is al van september niet meer betaald? begrijp ik dat goed?

Annelove16x

Berichten: 1012
Geregistreerd: 21-04-13

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:55

Ik hoop dat ze je aannemen en dat je nog langer van je paard kan genieten!!

Libbylove
Berichten: 353
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:59

Das een moeilijke situatie zeg.. Er zijn al genoeg dingen geopperd qua bijbaantjes, maar helaas is dat niet zo makkelijk te vinden in deze tijd. Zelf zoek ik altijd naar schoonmaakwerk bij mensen thuis, niet altijd even leuk maar als je geluk hebt wordt je goed betaald!
Heel veel succes en hopelijk verbeterd je financiële situatie snel.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:02

Zoals ik al eerder zei, bij de gezinsbond zoeken ze vaak babysits.

capopjekop

Berichten: 30674
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:20

Wat een rotsituatie zeg. Hopelijk vind je snel werk. Paard wegdoen lijkt me heel erg rot. Maar ik ben het wel met de bokkers eens. Dit kan niet te lang duren, want dat is niet fair tegenover je stalhouder. Die zit ondertussen wel met kosten die doorlopen en jouw paard staat nu een paard in de weg waar wel voor betaalt kan worden.

Bij de post heb je idd wel een goede kans lijkt mij. Bij ons is er in de decembermaanden altijd veel werk. Poetsen moet je idd ook wel werk in kunnen vinden. Kan je moeder het niet voorschieten? Beter bij je ouders een schuld dan bij een buitenstaander zoals je stalhouder.

Mensen om geld vragen vind ik overigens wel erg brutaal. Zorg dan liever dat je moeder toestemming geeft om geld van je eigen rekening te halen. Weet ze wel dat je dit gedaan hebt? Want ik kan me niet voorstellen dat een moeder het goed vindt dat haar kind bij vreemden mensen om geld vraagt. Helemaal al niet omdat het geld er wel is.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:42

McDonald's... 9 van de 10 keer scoor je daar een baan.

Sachet

Berichten: 607
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:03

Kan je niet voor de stalbaas werken? Bijvoorbeeld de stallen schoonmaken, voeren voor en na schooltijd, paarden in en uit de wei doen, stal schoonhouden etc?

Ik ging werkelijk aan hem vragen of je dit zou kunnen doen tegen stallingskosten!
Zo doe je werk wat je leuk vind en je paard staat gratis.
Bovendien heeft de staleigenaar stukken minder werk en dat hij daar in tegen van jou geen geld ontvangt zou hij wel niet zo merken na alles wat jij over neemt.
Laatst bijgewerkt door Sachet op 24-11-13 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:06

Schoonmaak werk? Plaatselijke McDonalds?

dide

Berichten: 1517
Geregistreerd: 25-01-06

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:11

Schoonmaakwerk.. briefjes in de supermarkt briefjes bij mensen in de brievenbus! Advertentie op markt plaats etc.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:12

Ik zag dat je in België woont ik weet niet hoeveel vraag er naar is maar hier word je dood gegooid met mensen die honden willen uitlaten voor geld. Misschien is dat iets voor je?
En ik vind het ook wel een goed idee om eens met je stalhouder om de tafel te gaan zitten of je wat kunt werken om je stalkosten een deel kwijt te schelden die je nog moet betalen. Ik weet niet hoe groot de stal is maar misschien dat je bij hem paarden buiten/binnen kunt zetten en stallen doen of een voerronde overnemen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:13

In belgie vragen ze vooral in de poets veel studenten. Ik geloof niet dat je geen job kan vinden als student in Belgie.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:16

- halve stal of je paard laten leasen
- inschrijven in interimbureau's als studentenjob
- in december vragen ze in winkels ook steeds studenten ivm drukkere periode
- via de locale krant, eventjes tussen de zoekertjes snuffelen
- kapaza en 2de hands, zul je ook wel wat op kunnen vinden
- spontane sollicitatie in de horeca in je buurt. Een nare ervaring betekent niet dat het altijd zo is.

succes

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:19

Zou inderdaad een halve stal zoeken, dat wordt vrij veel gedaan in België. Ik weet niet waar je precies woont maar ik heb de laatste tijd best veel bedrijven gezien die jobstudenten zochten! Het is zeker geen slecht idee om is een rondje te doen in een stad of bij restaurants langs gaan.