Laatste kans op een goed einde..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 13:22

Ayasha schreef:
In belgie vragen ze vooral in de poets veel studenten. Ik geloof niet dat je geen job kan vinden als student in Belgie.


het kuiswerk word hier voornamelijk met dienstenchecks betaald dus dat sluit het al wat uit.. ik ga deze week maar weer eens op ronde in stad

ValerieM

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:42

Wat houdt dienstenchecks eigenlijk precies in?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:44

TsarinaZ schreef:
Ayasha schreef:
In belgie vragen ze vooral in de poets veel studenten. Ik geloof niet dat je geen job kan vinden als student in Belgie.


het kuiswerk word hier voornamelijk met dienstenchecks betaald dus dat sluit het al wat uit.. ik ga deze week maar weer eens op ronde in stad

geld is geld toch? :?
Beggers can't be choosers.

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 13:48

zelf snap ik ook niet goed hoe het in elkaar zit maar ik dacht altijd dat het zowat het zelfde in zen werk gaat als maaltijdchecks hiermee kun je dus betalen in de winkel maar kun je niet in geld laten omzetten zeg maar.. denk dus ook niet dat dit bij dienstenchecks kan en je ze dus zo moet afgeven in de winkels..ik kan hier natuurlijkwel verkeerd in zijn ik weet het niet..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:49

:n jij krijgt gewoon jou dienstencheques uit betaald hoor. Die cheques zijn enkel een "bewijs van uren" zeg maar. :) Je hebt er zelfs nog wat extra voordelen bij. Zoek maar eens op. :)

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:51

Evi84 schreef:
- in december vragen ze in winkels ook steeds studenten ivm drukkere periode


Maar dat moet je dan wel nu doen, niet mee wachten. Geen enkele winkel wil in december een nieuwe kracht inwerken.

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 13:55

Ayasha schreef:
:n jij krijgt gewoon jou dienstencheques uit betaald hoor. Die cheques zijn enkel een "bewijs van uren" zeg maar. :) Je hebt er zelfs nog wat extra voordelen bij. Zoek maar eens op. :)


oh ik zal het eens bekijken dan.. dat opent natuurlijk weer deuren :j

ValerieM

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:56

Ayasha schreef:
:n jij krijgt gewoon jou dienstencheques uit betaald hoor. Die cheques zijn enkel een "bewijs van uren" zeg maar. :) Je hebt er zelfs nog wat extra voordelen bij. Zoek maar eens op. :)


Ik heb inderdaad ook even gegoogled (lang leve google *\o/* ) en je wordt inderdaad uitbetaald.
Ik weet niet of er veel vraag is naar huishoudelijke hulpen. Maar je kan altijd ernaar informeren. Geld is geld.
Als je je paardje graag wilt houden, dan maakt het toch niet uit wat voor bijbaantje je hebt?

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 14:04

ValerieM schreef:
Ayasha schreef:
:n jij krijgt gewoon jou dienstencheques uit betaald hoor. Die cheques zijn enkel een "bewijs van uren" zeg maar. :) Je hebt er zelfs nog wat extra voordelen bij. Zoek maar eens op. :)


Ik heb inderdaad ook even gegoogled (lang leve google *\o/* ) en je wordt inderdaad uitbetaald.
Ik weet niet of er veel vraag is naar huishoudelijke hulpen. Maar je kan altijd ernaar informeren. Geld is geld.
Als je je paardje graag wilt houden, dan maakt het toch niet uit wat voor bijbaantje je hebt?


dat is waar huishoudhulp vind ik ook helemaal niet erg

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:14

je krijgt zelfs nog wat extra's (niet veel maar goed, het is iets) voor je verplaatsingskosten meen ik. :)

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 14:31

Ayasha schreef:
je krijgt zelfs nog wat extra's (niet veel maar goed, het is iets) voor je verplaatsingskosten meen ik. :)

ik vraag me enkel af hoe je dit doet.. hoe zoek je nou zo een werk ? in nl is er zo een site voor maar hier in belgie zover ik weet niet enkel de algemene intrims

ValerieM

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:44

vacaturesites af gaan. inschrijven bij uitzendbureau's.
De 2e zou ik zeker doen als ik jou was. er zit altijd wel een gepast bijbaantje bij.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:48

Ben ik de enige die vind dat je op de leeftijd van TS best zelf zou mogen weten hoe je aan werk geraakt? Het is toch niet veel moeilijker dan er gewoon achteraan gaan? Winkels, interimbureau's, horeca, whatever?

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:51

Denk dat TS vooral lui is ;) Hopend dat bokkers het wel voor haar oplossen. Hoeft ze het niet zelf te doen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:12

Nee dat ben je niet bellefleur, imo zou een 17jarige dat wel moeten weten.
Loop bij de VDAB werkwinkel binnen en je wordt ook gewoon op weg geholpen.

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 15:15

Ayasha schreef:
Nee dat ben je niet bellefleur, imo zou een 17jarige dat wel moeten weten.
Loop bij de VDAB werkwinkel binnen en je wordt ook gewoon op weg geholpen.


ik had het niet over een job in het algemeen ik weet heus wel hoe je daar aan geraakt heb et eerder moeten doen hoor.. ik had het over werk zoeken als huishoudhulp ik heb er wel al van gehoord maar weet er verder niks van hoor

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:17

Dat kan ook gewoon via de werkwinkel.

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 15:20

Ayasha schreef:
Dat kan ook gewoon via de werkwinkel.


oh oke dan zal ik daar morgen maar weer eens binnen springen :j bedankt

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:28

Wat mijn ervaring is, is dat vacatures zoeken op internet geen zin heeft. Gewoon langsgaan bij een supermarkt, winkel enz en dan vragen of ze misschien een baan vrij hebben. Dit heeft veel meer zin dan domweg naar vactures zoeken en erop reageren. :j Wil je t echt perse via een vacature, stuur dan gewoon een open sollicitatie via de mail.

dide

Berichten: 1517
Geregistreerd: 25-01-06

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:42

Ts is jong dus weinig ervaring met werk zoeken.. :)
Ze doet haar best en doet wat met de tips dus afschilderen als zijnde 'lui' vind ik niet van toepassing :n

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:48

TsarinaZ schreef:
het kuiswerk word hier voornamelijk met dienstenchecks betaald dus dat sluit het al wat uit.. ik ga deze week maar weer eens op ronde in stad



Dat is niet waar... voor mensen die het als hun voltijdse beroep doen, is het voornamelijk inderdaad via dienstencheques, maar zelfs daarbuiten is het meer en meer terug een trend om het in het zwart te doen, omdat diensencheques alsmaar duurder worden.

Als ik naar mijn collega's kijk, dan maken er een deel gebruik van dienstencheques, maar een deel daarvan zijn er ook al terug van afgestapt hoor.

Om al direct die doelgroep uit te sluiten omdat men voornamelijk met dienstencheques zou werken, vind ik een beetje voorbarig. Als jij een betrouwbaar iemand bent, dan heb je werk zat in deze richting zonder dienstencheques, omdat het zelfs met dienstencheque's heel erg moeilijk is om een goeie, betrouwbare kracht te vinden.

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:19

Vakantieparken/pretparken in de buurt?
Hebben ze vaak ook wel mensen nodig :j

Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:25

Waar woon je ergens in België ? (mag ook via pb)
Moest het in de buurt zijn, dan kan ik hier en daar ook wel eens rondkijken of ze iemand kunnen gebruiken.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:30

TsarinaZ schreef:
Ayasha schreef:
Nee dat ben je niet bellefleur, imo zou een 17jarige dat wel moeten weten.
Loop bij de VDAB werkwinkel binnen en je wordt ook gewoon op weg geholpen.


ik had het niet over een job in het algemeen ik weet heus wel hoe je daar aan geraakt heb et eerder moeten doen hoor..

Blijkbaar niet gezien je openingspost waarin je zelfs het lef heb om bij mensen om geld te bedelen.
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 24-11-13 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:30

En bij bakkers langsgaan, daar zoeken ze vaak mensen voor op zondagochtend (want niemand wilt dan werken blijkbaar :+ )