.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:53

Hier nog een eigenaresse van een paard dat echt maar aan 1 voet bevangen is geweest, gelukkig nu weer goed, maar dat was ook wel even zorgelijk.
Even terug naar je beginpost (die ik net pas heb gelezen), als ik een bijrijdster heb die ik vertrouw en serieus neem en zij zegt dat mijn paard kreupel is, ga ik direct naar hem toe. Kan dat om de een of andere zeer belangrijke reden niet, dan ga ik de dag erna. Maar 'op maandag kon ik niet' gaat er bij mij niet in. Waarom ben je niet eerder gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:04

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Van stijfheid, naar goed, naar kreupel, naar hoefbevangen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:29

Gemeen was het niet bedoelt, kritisch wel. Je hebt de verantwoordelijkheid over een dier, dan bestaat er geen 'ik kon die dag niet', in mijn optiek.
Los daarvan hoop ik dat je paardje opknapt en het allemaal met een sisser afloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:53

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Van stijfheid, naar goed, naar kreupel, naar hoefbevangen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:33

ik vind je vaak vrij apart reageren...zal wel aan mij liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:03

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Van stijfheid, naar goed, naar kreupel, naar hoefbevangen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:28

Ik deel je mening geerke. Kan er niks anders van maken.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23440
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Van stijfheid, naar goed, naar kreupel, naar hoefbevangen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:45

Sorry maar als ik een bijrijder zou hebben voor een aantal dagen zou dat best eens als reden kunnen hebben dat ik die dagen geen tijd heb een als het niet vreselijk acuut levensbedreigend is kan ik helaas niet m'n hele planning omgooien voor een paard, sommige mensen hebben meer dingen in hun leven.
Mijn paard is afgelopen week terug gekomen van 2 weken op proef ergens staan, mijn bijrijder heeft hem opgevangen en ik ben er dus ook nog niet geweest.. Beest krijgt voer, Water en aandacht die mist mij echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:52

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Van stijfheid, naar goed, naar kreupel, naar hoefbevangen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:28

Het gaat er niet om dat je er niet bij was, maar je reacties zijn nogal apart. Dat is wat geerke denk ik bedoeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:42

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:13

Als je paard een kneuzing heeft, waarom dan ijzers met siliconen? Waarom op ijzers als ze dat nu niet staat?

Snel gezien dat je paard een kneuzing heeft....

Bij oudere paarden is het nooit verkeerd even bloed te laten trekken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:16

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:19

Mijn paard was ook kreupel aan 1 been, apart gezet op klein weidje. En later weer bij de kudde, op een dag stok kreupel. Ik zag het meteen die is bevangen, veearts erbij en na een paar dagen ging het al veel beter. Ik was ook erg geschrokken net als jij ts, graaskorf gehaald maar die ging steeds af.

Eigenlijk nooit meer problemen gehad, en de smid die ik nu heb zegt dat hij nooit bevangen is geweest. Nou schiet mij maar lek.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23440
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Van stijfheid, naar goed, naar kreupel, naar hoefbevangen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:02

TS ik vind het super dat het zo gaat en respect voor je reacties in dit topic, ik zit ook met stijgende verbazing de reacties te lezen..

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:42

Polly schreef:
TS ik vind het super dat het zo gaat en respect voor je reacties in dit topic, ik zit ook met stijgende verbazing de reacties te lezen..


Ik persoonlijk vind het keurige reacties, niemand die scheld, pest of wat dan ook. Alleen sommige mensen zetten er een kritische noot bij. Dat dat absoluut niet mag en er enorm in de verdediging geschoten word is niet heel vreemd omdat er nou eenmaal emoties meespelen, maar zo bepaald ts wel de toon van het eigen topic...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:46

Bij een kneuzing is het niet normaal om een ijzer te zetten en dan met siliconen, zonde van het geld.

Een kneuzing is na een korte periode van rust over. Loopt het paard dan nog steeds niet goed, zou ik voor de prijs van dure ijzers een foto laten maken, weet je ook meteen wat er in de hoef is gebeurd.

Het zijn normale en keurige vragen en opmerkingen...dus snap je kattige reaktie niet.

Een DA die met oppervlakkig kijken een diagnose stelt en ijzers met siliconen voorstelt...tja....zo zijn er een land vol van, helaas.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:58

Annett1990 schreef:
Ja oke dat kan, nja misschien ben ik dan wel gewoon apart. Dan nog geldt hetzelfde ik word er niet anders van als iemand dat zegt, het heeft niks met het onderwerp van het topic te maken, en eerlijk gezegd zou ik niet eens zin hebben om een topic te lezen en te reageren als ik iemand toch maar apart vind. Daarom zeg ik besteed je tijd op bokt dan beter en zoek een topic die je wel leuk vind.



hoe kan ik nou van te voren weten dat je raar reageert op een post?Dat weet ik pas als je ergens op reageert :+
Lees je eigen posten maar even terug....hoogst bijzonder ;)
Ik lees dit topic overigens omdat ik al 20 jaar met HB te maken heb....om je paard dus.
Verder heb je mij niet zien reageren of je wel of niet bij je paard bent.