Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
femkeonneke

Berichten: 178
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 07:53

Misschien moet je gewoon een paard zoeken zonder gebreken, dan kan je vader niet klagen, en misschien is het ook wel beter...
Succes met de zoektocht!

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:45

Esmeej333 schreef:
Het klinkt eigenlijk een beetje alsof je vader geen paard wil kopen.

ik wou geen knuppel in het hoenderhok gooien, maar ik denk het ook :)

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:08

Ja, maar waarom zou je een paard met gebreken kopen? Je investeert er in (en nee, het is niet alleen het aankoopbedrag ;)), het is een dure hobby... Dan snap ik ook wel dat je geen paard moet kopen waar het risico al hoger is dat hij iets krijgt/heeft. (Risico heb je altijd, paard kan een misstap maken in de wei en kreupel raken, of ie nu 10,- of 100.000,- kost ;) maar snap wel dat je het risico wilt beperken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:27

Urielle schreef:
Esmeej333 schreef:
Het klinkt eigenlijk een beetje alsof je vader geen paard wil kopen.

ik wou geen knuppel in het hoenderhok gooien, maar ik denk het ook :)



Ts was...? 15?
Dan moet vaderlief dat zeggen tegen zijn dochter.
Zo niet, lekker door zoeken.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:46

Ik zou het gewoon eens aan je vader vragen of hij, als hij heel eerlijk is eigenlijk wel een paard wil kopen.

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:54

Volgens mij wil je vader gewoon een fijn paard voor je waar je plezier
van gaat krijgen en niet met problemen beginnen. ;)

Als ik jou was dan zou ik proberen om samen een leuk paard uit te zoeken,
dan staan jullie er ook beiden achter en is het voor alle partijen leuk.
En er staan zoveel paarden te koop dat de keuze reuze is :j
Heel veel succes met jullie zoektocht.....en ja soms moet je wat langer op het juiste paard wachten +:)+

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:55

Uiteindelijk zul je je vader dankbaar zijn. Toen ik als 12jarige een nieuwe pony kreeg was het hetzelfde. Inmiddels ben ik in de 20 en stel ik net zo veel eisen aan een paard (qua gezondheid en exterieur) en als het even kan nog merrie en goed papier haha.
Niet toegeven op gezondheid, nooit. En exterieur ook niet, weke rug/overbouwd/ongelijke voeten ze hebben er nu misschien geen last van, maar uiteindelijk zijn dat dingen die voor blessures gaan zorgen.
Paard moet droog op de benen zijn, geen stalbenen geen dikke benen voor het rijden niks.
Krijg al die kriebels als ik denk aan zo'n paard ;).

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:07

Alsof die toppers in de sport exterieurmatig zo perfect zijn.
exterieur is ook smaak. Natuurlijk moet het paard niet overdreven overbouwd zijn maar als ik veel springpaarden bekijk zijn er toch veel overbouwd hoor.

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:19

Ik snap best dat je vader kritisch is en dat is zeker een hel goed punt,waar ik wat minder mee kan is dat hij niet te ver wil reizen.Trek er een dag voor uit,mijn paarden komen ook niet om de hoek vandaan.

Aanbod van Ruitje zou ik ook zeker over nadenken,dravers zijn heel fijne paarden.Met een beetje mazzel zitten er ook nog eens meerdere gangen in,voor de recreatieruiter zeker een pluspunt :D

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:35

Ik heb geen linkje voor je, dat zou gaan via mijn contacten, het gaat vaak om paarden die niet op MP staan :) . Als jij met je vader overlegt en hij wil bij een draver gaan kijken, wil ik er best wat voor je opzoeken :)

Maar ik denk dat je eerst met je vader om de tafel moet :)

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:50

eerlijk is eerlijk ... er zit ook een hoop rotzooi tussen. Tuurlijk een paard is een paard en kan heel lief en leuk zijn.
Maar de 100% gezonde dieren die geen beperking hebben in lijf en leden en ook netjes gereden zijn.... die zijn moeilijk te vinden, zeker voor een lager budget.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:50

Tja... Ik heb net mijn paard in Polen gekocht... :+
Als het werkelijk een paard is dat goed bij je zou kunnen passen zou een stukje rijden niet uit moeten maken.

Kun je niet beter eerst een leasepaard zoeken? Dan kun je ook kijken of je werkelijk tijd genoeg hebt voor een paard en of de maandelijkse kosten op te brengen zijn. Sommige mogen ook verplaatst worden naar de stal die jij voor je paard wil in overleg met de eigenaar.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:03

An_J schreef:
eerlijk is eerlijk ... er zit ook een hoop rotzooi tussen. Tuurlijk een paard is een paard en kan heel lief en leuk zijn.
Maar de 100% gezonde dieren die geen beperking hebben in lijf en leden en ook netjes gereden zijn.... die zijn moeilijk te vinden, zeker voor een lager budget.


Ben ik nou de enige die vind dat 1500 euro een prima budget is voor en 15 jarige die een leuk reacreatiepaard zoekt? Je kan daar in alle recreatierassen voor uitzoeken.
Zeker in deze tijd van het jaar :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:14

ruitje schreef:
An_J schreef:
eerlijk is eerlijk ... er zit ook een hoop rotzooi tussen. Tuurlijk een paard is een paard en kan heel lief en leuk zijn.
Maar de 100% gezonde dieren die geen beperking hebben in lijf en leden en ook netjes gereden zijn.... die zijn moeilijk te vinden, zeker voor een lager budget.


Ben ik nou de enige die vind dat 1500 euro een prima budget is voor en 15 jarige die een leuk reacreatiepaard zoekt? Je kan daar in alle recreatierassen voor uitzoeken.
Zeker in deze tijd van het jaar :) .


Dat ligt eraan wat je ermee wil. 1500 euro voor een leuke draver of koudbloed is een mooi bedrag. En kun je absoluut leuke paarden voor kopen.

Maar wanneer je niet in die rassen wil zoeken. En het paard correct op de benen moet staan, en een correct gebouwde rug volgens het "kwpn" principe (iig dat lijkt haar vader te zoeken). Tsja dan vallen koudbloeden, dravers en veel kruisingen af.
En als het paard dan ook nog eens braaf gereden, verkeersmak en tussen de 4 en 10 jaar oud moet zijn. Dan vind ik 1500 niet veel geld..

Dus het is maar net wat je zoekt. En aangezien de TS aangegeven heeft geen koudbloed te willen. Is een draver misschien een leuk paard voor haar. Maar wanneer ze wedstrijden(dressuur of spring) wil gaan rijden zou ik persoonlijk een draver overslaan.
En voor ik nu mensen op hun tenen trap, ik heb zelf een dravertje. Deed het leuk in de endurance en trec had hij ook leuk gedaan denk ik. Maar springen of dressuur was gewoon geen optie.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:18

Ja ik weet niet wat je verwacht voor 1500? Moet daar een keuring bij inzitten, spullen?
Ik vind het een lage prijs in vergelijking met sommige eisen. Een driejarige is bijna nooit helemaal verkeersmak en indien wel maakt het hem al een stuk meer waard, in mijn ogen. Verder wil ze een grote maat, waardoor je vaak ook al wat eurootjes erbij op kan tellen. Haflingers en fjorden zijn uitgesloten, wat al wat redelijk goed betaalbare rassen uitsluiten is.
Een betrouwbaar jong paard is zijn gewicht in goud waard. Enige ras waar bij ik tot nu toe zoiets heb kunnen voor die prijs vinden zijn dravers, een niet-populaire kruising, fjorden en haflingers.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 06-11-13 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:29

petraaken schreef:
Alsof die toppers in de sport exterieurmatig zo perfect zijn.
exterieur is ook smaak. Natuurlijk moet het paard niet overdreven overbouwd zijn maar als ik veel springpaarden bekijk zijn er toch veel overbouwd hoor.



Klopt kwam laatst ergens op stal stond paard met blessure van sjeik ... Die GP sprong heb nog nooit zo'n mismaakt paard gezien.

Maar ik bedoel met exterieur niet hoofd hals verbinding diep uit de borst enz (dit heeft wel invloed op je rijden dus bekijk wat je wil met paard em of het exterieur functioneel is)
Zwakke rug/erg overbouwd/ongelijke voeten/ongelijke kaken zijn voor mij onoverkomelijk.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:44

Ik wil ook niemand beledigen maar de vader zoekt een paard wat gemakkelijk weer door te verkopen is en dan vallen dravers ook af :o

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:11

Probleem is met dit budget en toch 'warmbloed' is dat je vaak bij de opknappertjes of de mankementen uitkomt. Wat op zich helemaal prima is en hartstikke leuk kan worden ... maar niet als je zoekt naar een gezond goed verkoopbaar veelzijdig betrouwbaar paard. Daar wordt gewoon simpelweg meer voor gevraagd.

Ik denk dat TS eerst eens even in kaart moet brengen samen met haar papa, wat ze zoeken en welk budget er aan besteed kan worden. Al zou je die goeie vinden voor 1500, dan ben je er immers nog niet. Er moet nog van alles bij en je bent zo het dubbele kwijt.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:45

op fb staat er nu een LambadaxJus de Pommesmerrie van 8 jaar, superbraaf, 1.73, donkerbruin met bles en witte sok voor. Er staat dat ze spotgoedkoop weg mag voor een goed huis, of dat binnen je budget is weet ik niet maar vragen kan altijd. Lijkt me een mooie merrie te zijn.
https://www.facebook.com/liesbet.lauwen ... 093&type=3

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:50

Klinkt als een buitenkansje :).
Jammer dat ik bijna achterdochtig ervan wordt, erg eigenlijk.

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:58

Is het een optie om een lijstje te maken met je wensen en deze bij je vader neer te leggen zodat hij een aantal geschikte paarden uitzoekt? Dan kijk jij of die paarden wat zijn voor je. Misschien kent hij nog mensen waar correcte paarden staan. Oftewel draai de boel eens om. Vraag aan je vader waarom hij bepaalde paarden wel of juist niet selecteert, hier leer jij juist weer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:59

Esmeej333 schreef:
Klinkt als een buitenkansje :).
Jammer dat ik bijna achterdochtig ervan wordt, erg eigenlijk.


Haha ik ook.

In mijn zoektocht naar een paard heb ik ook een aantal "buiten kansjes" bekeken.
Prachtige foto's in de advertentie, leuk papier, mooie maat. En daar aangekomen staat er een zielig onbespiert hoopje paard. Met een verhaal dat van geen kanten klopt.. En daarvoor ben je dan naar de andere kant van nederland gereden. En wil je zo'n paard ook het liefst mee nemen uit puur medelijden..

Maargoed wanneer het een bekend iemand is of via via kun je wel eens geluk hebben :)

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:03

Dit is iig van een kennis van me, dus ik hoop dat ze me (en andere FB-vrienden) niet belazerd ermee.
Maar goed, een 8-jarige die 4 jaar stil heeft gestaan kan ook niet de hoofdprijs opbrengen natuurlijk. Ik heb er zelf ook zo een te koop maar die is niet doodbraaf :P Het loopt niet storm voor zulke paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:04

Dankjulliewel voor alle tips en meningen. Ik heb gister gevraagd of hij wel echt een paard wilde. Hij zei volmondig ja. Maar halingers en fiorden zijn gewoon niet mijn typen.

En voor 1500 bedoel ik alleen het paard, keuring spullen etc is apart. Ik blijf doorzoeken, ooit komt er wel iets (hoop ik)

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:08

Oh ik bedoelde het ook niet negatief hoor, dan zal het vast wel goed zitten allemaal.
Alleen er zit vaak een verhaal achter vaak, hier ook 4 jaar niet gereden. Wat niet wil zeggen dat het geen goed paard is overigens. En het zal hier wel goed zitten hoor, maar ook vaak met die buitenkansje zit er haken en ogen aan.
Als ik ts was zou ik hier dan wel naar kijken, mooi beestje, mooie maat ook.