Van
Naar

De beste overstap ooit

Al een hele tijd liep ik elke keer op hetzelfde punt vast met Jim in de dressuur. Elke keer weer een gevecht en discussie en de lol in het rijden verdween.
Ik had al van meerdere mensen gehoord: waarom stap je niet over op western?
Tsja, na 20 jaar dressuur doe je dat niet zomaar. Maar uiteindelijk was de maat vol, de knoop doorgehakt en een westernlesje gedaan op een ervaren quarter. Wat was dat leuk!
Ik heb toen een aantal lesjes gehad, nog gewoon met mijn Engelse tuig en spullen. En na 3 lessen was ik eruit: we gaan het doen!
Dressuurzadel verkocht, westernzadel gekocht en stukje bij beetje meer spullen vervangen.
En wat hadden we er een lol in! Het plezier was weer helemaal terug, het vertrouwen kwam ook weer.
In onze nieuwe outfit mochten we als eerste op de foto met een fotomeeting.
Nog geen complete outfit zoals jullie zien. Gewone schoenen, simpele bustrens, niet bij elkaar passend hoofdstel met reins. Maar het mocht de pret niet drukken

We hebben zo om de week les en ook daar werden foto's gemaakt.
En af en toe pakken we een lesje mee van Paulette Zorn
Samen wijken voor het been met behulp van de omheining

Jim pakt het allemaal zo goed op, dat ook andere mensen eens willen proeven hoe het westernrijden nu is.
Hier een stopje met Vera. Zijn favoriete oefening

Naast lessen rijden we inmiddels ook buiten. Van neuroot die echt niet alleen weg kon, genieten we nu van onze ritjes samen door de polder.
Het vertrouwen is helemaal terug en zelfs beter!

Daarom zoeken we ook wat stoere dingen op de laatste tijd, zoals het Waterspektakel in Strijen

En schriktrainingen, waar Jim nu zelfs leidpaard is voor de bange paarden.

Kortom: een overstap die enorm goed heeft uitgepakt! Jim is een geboren alpenquarter, pakt het razendsnel op en vindt het ook nog eens enorm leuk.
En ik? Ik hobbel lekker met hem mee, geniet van mijn blije en fanatieke pony en vooral ook van de dingen waarvan ik vorig jaar nooit had gedacht dat ik dat ooit nog eens met mijn neuroot zou doen

Bedankt voor het lezen!