SuperSammie maar weer...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

SuperSammie maar weer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 13:28

Gewoon, omdat ik heel erg trots ben op mijn kleine grote vriend en hoe hij vooruit gegaan is de afgelopen weken! :)
Sam is een inmiddels 8 jarige NRPS'er (Rietheims Hilbert x Yasri) die van nature vrij gecompliceerd is.. Hij compenseert dat echter ruimschoots met zijn werkwilligheid (al is hij soms wat overijverig wat soms ook weer moeilijkheden mee neemt) en zijn fantastisch lieve manier van doen.. Sam is écht een knuffelpaard... Hij kan uren bij je staan kroelen.. Maar wel als ie in een goede bui is! Als Sammie geen zin heeft.. Heeft ie ook echt geen zin en hij is eh... Nogal extravert zeg maar. :P

Maar tegenwoordig is hij zo ver dat nieuwe dingen er niet meer voor zorgen dat hij stijl overeind komt gewoon omdat hij dat een effectieve manier vindt om zijn mening uit te drukken... :') Ik moet zeggen dat dat wel helpt in de training dat ie dat niet meer doet. _O-

Sam liep erg fijn op deze wedstrijd, we werden beloond met een 2e plek (64.29%) en een 1e plek (74.29%).
het niveau is B. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heel geconcentreerd recht houden want vlak achter deze plant zat een meisje in een rolstoel met felle kleuren toe te kijken.. heel leuk natuurlijk maar dat had Sam nog niet gezien!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heel geconcentreerd de middellijn opstappen..
Afbeelding
afgegroet en belonen! Flinke jongen!!
Afbeelding
sfeerplaatje..
Afbeelding
Mijn supergrooms... (al verstopt eentje zich )

En thuis
Afbeelding
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7139_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 4845_n.jpg

Zo, ik hoop dat jullie een beetje lief willen zijn... Ik sta open voor tips maar het is de toon die de muziek maakt. ;)
Ik ben heel, heel erg trots op mijn mannetje, hij sleept me door een zware periode heen samen met de andere edele viervoeters... Ik denk niet dat ik het zonder hem zou aan kunnen allemaal... Ben me er bewust van dat er nog werk aan de winkel is maar daarom zijn we ook nog maar B en niet GP. ;) Ik krijg wekelijks begeleiding van een strenge doch rechtvaardige paardenman die Sam's verhaal kent (en het mijne) dus begeleiding is er. :)

Edit; dubbele foto er uit gehaald
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-10-13 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: SuperSammie maar weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:31

Ik vind jullie een mooie combinatie! I vind jullie ook echt ontzettend gegroeid de afgelopen periode!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:35

Kath, ik deel de mening van Jans. Samen zijn jullie zo'n schitterend team en ik vind het zo fijn om altijd te horen hoe het verloopt met je paardenkudde en jou. Super dat je die eerste prijs binnen haalde! :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:44

Leuke pony! Het rijden ziet er netjes en eerlijk uit.
Ik krijg wel de indruk dat je gemakkelijk inknikt, klopt dat?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:52

Mooi! Jullie zijn een leuk stel en het ziet er erg netjes uit!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:55

Sandra schreef:
Kath, ik deel de mening van Jans. Samen zijn jullie zo'n schitterend team en ik vind het zo fijn om altijd te horen hoe het verloopt met je paardenkudde en jou. Super dat je die eerste prijs binnen haalde! :)

Dit ^^.

Kath, je gaat super meis :) !! Trots op je :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 13:58

Klopt Doubtless! :) Daarvoor moet ik van mijn lesgever nu oefeningen voor doen om die spieren daar wat "op te rekken" omdat hij vermoed dat daar het probleem ligt.. :) Basicly als ik op het paard zit dat ik zeg maar "om draai" en naar zijn andere achterbeen probeer te kijken...

Nerwen, Jans, Sani: Thanks! :o :) 'k ben zo blij dat het op dat gebied fijn gaat!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:59

Dat ziet er gewoon heel fijn uit :)
Alleen: wees trots, ik snap dat sammie heel mooi is, maar jij bent ook heel mooi als je fijn rechtop zit en minder naar hem kijkt :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 09:47

Dankje!

Hihi... Ja het is moeilijk om niet naar die oortjes te kijken... Ik merk wel dat ik in de proeven heel bewust blijf kijken waar ik heen moet (dat is er in gedramt door mijn toenmalige lesgeefster :+:) misschien moet ik dat ook eens in de training proberen... Als het in de proeven kan moet het in training toch ook lukken?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:02

Zozo, Sam is vooruit gegaan! Daar zit al veel meer ontspanning in dan de laatste keren dat ik hem zag!

Een tip die ik kan meegeven wat houding betreft: probeer meer met je hand vooruit te rijden. Nu zie ik dat je vaak iets terugwerkt met je hand richting je buik en bekken, dicht bij je bovenlichaam. Kijk of je je handen iets meer kan dragen en voor kan houden, als dat eigen word kan je beter regelen en kleiner doorkomen vanuit de hand en het ziet er voor het beeld nog mooier uit!

Gefeliciteerd met je punten en met weer zo'n mijlpaal. Het staat me nog vers in het geheugen dat het zo mis met je ging, knap dat je hier weer staat!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:02

Is dit de piste van Bosscherhof?

Erg mooi paardje!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 11:12

KG_images; thanks voor de fijne reactie! :) Ik ga met je tip aan de slag! :j
Ja.. We/ik kom(en) van ver. :) Sammie is wel een hele grote hulp geweest in mijn revalidatie en ook nu hoor.. Ik mag rustig stellen dat de paarden een hele grote reden zijn van het feit dat ik nog elke dag buiten kom en dat ze me op de been houden. :) Zonder hen zou ik een stuk somberder zijn denk ik. :D

M_hartje_M: klopt. Thanks!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:14

Wat een leuke combinatie!

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:32

Mooie combinatie!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 13:50

Dankjewel! :)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 00:06

Ziet er mooi uit! Ik zie alleen wel dat je soms inknikt, maar dat is al gezegd en dat je (neiging tot) pianohandjes hebt, waardoor het lijkt dat je handen op zijn schoft leunen. Iets hoger en rechtop en het is perfect! Je hebt hem lekker lopen :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:20

Wat is je houding alweer onwijs verbeterd! Super dat je nu zo fijn rond kan rijden met Sam en gefeliciteerd met je punten.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:52

Heel mooi paardje.
Zoals je zelf zegt zijn er verbeterpunten.
Maar je geeft dit ook zelf toe.

Ps: is dit de piste van bosscherhof in zutendaal?
Ik zie net van wel.
Bekende omgeving voor mij.
Woon je in de buurt of ben je van "ver" gekomen?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:16

Wat zijn jullie een leuke combinatie. Ik lees dat hij wat moeilijk/schrikachtig was, zit je daarom wat verlicht? Voor mooi zou ik zeggen, ga iets dieper zitten. Je maakt nu je rug af en toe hol, en je bovenlichaam is wat wiebelig. Denk jezelf iets meer door je paard heen, schouders terug en kin omhoog.

Af en toe lijkt ook de sperriem wat laag te zitten (bij zijn neusgat), ik weet niet of dat vertekend of dat daar nog iets aan aan te passen is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 11:53

Sammylover; mwa dat lijkt niet alleen zo... Ik heb wel een beetje neiging tot piano-handjes.. :o Ik moet er echt op letten dat ik ze zelf ga dragen!

Darkshines: thanks! Het is een heerlijk dier geworden! gisteren was ie wel beetje beledigd maar alsnog laat hij zich er nu prima doorheen rijden... Het LIJKT er op dat het knopje om gegaan is maar voor ik dat met zekerheid durf zeggen wacht ik het voorjaar af.. :+ (Maart/april heeft Sam al 2 jaar op rij een periode dat ik hem kan wurgen.. als hij deze nu "overslaat" of iig minder ernstig heeft durf ik pas met zekerheid te zeggen dat ie er doorheen is :') )

GustxBil: Ik woon zelf in Opgrimbie maar mijn paarden staan op een 5tal km van Bosscherhof (als het al zo ver is.) :) Ben dus vanuit de buurt! ;)

Princesj
: haha nee, het "verlicht" zitten in galop is omdat ik te veel wil helpen en dan vergeet op mijn kont te blijven zitten! :o Sam is niet zozeer echt "schrikkerig" (hoewel boompjes vaak wel een uitdaging zijn. Eigenlijk alles wat "op de grond" staat zeg maar. Bodemschuw noemde iemand hem ooit een keer) maar hij is wel erg sensibel en gevoelig (lees: als je in stap een beetje je gewicht op je linker zitbeenknobbel legt heb je een nette galop overgang..) en ontzettend snel afgeleid, ik zeg regelmatig dat hij het concentratievermogen van een mug heeft... Bovendien heeft ie lichtjes ADHD en ook een lichte vorm van autisme. _O- Hij kwam niet overeind uit "schrik" maar gewoon omdat hij zich op fokte in nieuwe dingen en dan zodanig dat ie kortsluiting leek te maken en gewoon overeind kwam.. Dat kon gebeuren als je hem een pasje opzij vroeg in stap wat ie niet snapte tot de overgang naar galop die hij rustig moest doen terwijl hij nogal graag rent (nog steeds trouwens al is het nu onder controle, maar je voelt wel dat dat er nog steeds "in zit" dat bommetje zeg maar). Hoewel theoretisch onmogelijk, heb ik Sam weten steigeren vanuit draf en galop. :j Gewoon omdat ik een hulp gaf die hij niet meteen snapte... :+

Maar zoals je zegt moet ik dus gewoon gaan zítten! (mijn lesgever zegt dan; "Zitten!! Springruiter!!" als ik dat in de les doe... :') ).

sperriem... Ik heb er ook al naar zitten kijken, ook op wedstrijd trouwens. De neusriem kan misschien een gaatje hoger maar zit ie dan niet te hoog? Want de sperriem valt zo "laag" omdat ik die eigenlijk haast los heb... En om eerlijk te zijn doe ik hem ook liever niet vaster omdat ik thuis zelfs zonder sperriem rijd.. Ik kan wel kijken of ik eventueel een gaatje bij kan maken dat ie gewoon "blijft hangen" waar ie moet hangen zeg maar.. Straks op weide eens even kijken hoe ik dat kan doen. Mij is het ook al opgevallen dat die wat laag zakt. :j

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:59

Dan ben je ook niet zo ver uit de buurt waar ik woon xD
Zou ik je lesgever mogen weten?

Maar vind hem wel ontspannend lopen op meeste foto's

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 12:15

Ik word bijgestaan/begeleidt door een vriend die toevallig ook wel een stukkie kan rijden. :D
Karel Partouns helpt me met Sam :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:36

jullie zijn een leuke combi, veel succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:43

Ziet er uit alsof hij zich al fijn laat verzamelen of lijkt dat maar zo?
Leuk paard heb je weer hoor!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:46

Aha, nu zal ik je er zeker wel tussen uit kunnen halen de 10e in M&M :Y)
Je hebt echt een leuk paardje, kan het dat hij wat weg heeft van een Arabier?
Verder vind ik wel dat hij op de foto's van je thuis er veel ontspannender uitziet, maar dat is wel normaal dat de paarden er op wedstrijd wat fris uitzien :)