Sam is een inmiddels 8 jarige NRPS'er (Rietheims Hilbert x Yasri) die van nature vrij gecompliceerd is.. Hij compenseert dat echter ruimschoots met zijn werkwilligheid (al is hij soms wat overijverig wat soms ook weer moeilijkheden mee neemt) en zijn fantastisch lieve manier van doen.. Sam is écht een knuffelpaard... Hij kan uren bij je staan kroelen.. Maar wel als ie in een goede bui is! Als Sammie geen zin heeft.. Heeft ie ook echt geen zin en hij is eh... Nogal extravert zeg maar.

Maar tegenwoordig is hij zo ver dat nieuwe dingen er niet meer voor zorgen dat hij stijl overeind komt gewoon omdat hij dat een effectieve manier vindt om zijn mening uit te drukken...
Ik moet zeggen dat dat wel helpt in de training dat ie dat niet meer doet.
Sam liep erg fijn op deze wedstrijd, we werden beloond met een 2e plek (64.29%) en een 1e plek (74.29%).
het niveau is B.

Heel geconcentreerd recht houden want vlak achter deze plant zat een meisje in een rolstoel met felle kleuren toe te kijken.. heel leuk natuurlijk maar dat had Sam nog niet gezien!

Heel geconcentreerd de middellijn opstappen..

afgegroet en belonen! Flinke jongen!!

sfeerplaatje..

Mijn supergrooms... (al verstopt eentje zich )
En thuis

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7139_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 4845_n.jpg
Zo, ik hoop dat jullie een beetje lief willen zijn... Ik sta open voor tips maar het is de toon die de muziek maakt.

Ik ben heel, heel erg trots op mijn mannetje, hij sleept me door een zware periode heen samen met de andere edele viervoeters... Ik denk niet dat ik het zonder hem zou aan kunnen allemaal... Ben me er bewust van dat er nog werk aan de winkel is maar daarom zijn we ook nog maar B en niet GP.
Ik krijg wekelijks begeleiding van een strenge doch rechtvaardige paardenman die Sam's verhaal kent (en het mijne) dus begeleiding is er. 
Edit; dubbele foto er uit gehaald
) misschien moet ik dat ook eens in de training proberen... Als het in de proeven kan moet het in training toch ook lukken? 
(Maart/april heeft Sam al 2 jaar op rij een periode dat ik hem kan wurgen.. als hij deze nu "overslaat" of iig minder ernstig heeft durf ik pas met zekerheid te zeggen dat ie er doorheen is