Een bonte boel + namen gezocht.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PatriciaV

Een bonte boel + namen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 22:17

Deze week mocht ik eindelijk weer beginnen met rijden.
Jaimy heeft door een trap 4 maanden geleden helaas een 3 dubbele peesblessure gekregen en liep toen acuut op 3 benen. Binnen een paar tellen was het been 3x zo dik als normaal en de hoefsmid zei dat ik de da moest bellen, als hij dat al zegt is het goed mis! (hij wilde het niet zeggen maar was bang dat het gebroken zou zijn)

2 Maanden geleden was ik naar de kliniek voor een echo en toen werd er 8 weken rust voorgeschreven, niet draven...
Aangezien onze paardjes tegenwoordig in een uitloopstal staan en er geen box aanwezig is, durfde ik hem niet alleen in het uitloop gedeelte te plaatsen, omdat hij anders maar rondjes zou blijven lopen, aangezien hij denkt dat hij dood gaat als hij die gras sprietjes in het weiland niet kan op eten...
Helaas ging hij af en toe toch flink uit zijn plaat als hij in de paddock stond maar toch heb ik het idee dat dat minder was dan wanneer hij bijv per ongeluk zou ontsnappen of gewoon uit frustratie door het hek zou gaan. Tegen mijn gevoel in kreeg ik dus laatst goed nieuws toen ik weer terug ging voor controle.

Ik mocht beginnen met een trainingsschema onder het zadel! Zo blij!
Hij moest alleen nog achter tussenpeesbeslag en dan kon ik eindelijk weer opstappen.
Helaas was Jaimy zo vervelend tijdens het beslaan... hij was nooit erg makkelijk, alleen had hij nu zoveel opgekropte energie en zal hij denk ik al last hebben gehad van dat been... Door het niet stil houden van zijn been kwam de nagel die al door de hoef zat in de hand van de hoefsmid :oo De hoefsmid kon nog even doorbijten en het ijzer nog even redelijk vastzetten. De volgende dag was dat been, waar hij zo vervelend mee was, enorm dik... het andere achterbeen had hij die blessure mee gehad.. Ik Schrok me dood, daar ging het trainingsschema dacht ik! Volgens de hoefsmid was het een soort mok, hij had korstjes op dat been maar niet zoals mok in de kootholtes..

Nu weer een week verder is de zwelling weer weg en loopt hij gewoon goed, dus ben ik eindelijk weer eens opgestapt. Wat voelde dat goed! Jaimy is ook blij dat we weer mogen rijden, nu nog alleen in de bak omdat de tussenpees dan beter kan ontspannen en goed voor de doorbloeding. De bak is niet ons favoriet maar op dit moment genieten we allebei dat we samen weer wat kunnen doen.

Ik rij nu even lekker met bare back pad, dit omdat ik via een reading heb begrepen dat hij last van zijn rug heeft door het zadel. Terwijl het zadel vorig jaar nog in gecheckt en gevuld... Maargoed eerst maar weer even lekker oppakken dan laat ik het zadel nog eens controleren. Over een tijdje als we echt weer actief kunnen rijden wil ik ook eens was lesjes nemen, ik weet dat dat wel handig is. Ik rij altijd recreatief en dan maakt het mij niet uit of mijn paard netjes loopt, als we maar genieten. Maar ik besef ook dat het voordelen heeft voor paard en ruiter om hier en daar wat tips te krijgen. :+

Afbeelding

Mini erbij, hij is nu een half jaar oud, ik heb hem met 6 weken oud opgehaald. Hij werd verstoten door de moeder en die mensen hadden hem op mp gezet.
Aangezien ik van bont hou was de keuze snel gemaakt. Ik moest zo ie zo opzoek naar een 'tijdelijk' maatje voor Jaimy aangezien zijn toenmalige maatje helaas verkocht was en ik hem absoluut niet alleen wilde laten staan.
Jaimy en Mini zijn nu een leuk stel samen, en tijdens het rijden hinnikt mini steeds naar me :D want ja ik ben toch zijn moeder, echt schattig!
Afbeelding

Afgelopen week heeft mijn vriend 2 bontjes gekocht, hengsten, half jaar oud. Dus nu hebben we straks helemaal een bonte kudde. De zwart bonte zal ongeveer een E-pony worden naar verwachting. Vader was barock bont (geen fries) en moeder een bonte D pony. Hij heeft zeer stevige benen dus verwachten we dat hij ook lekker barock zal worden. De grijs bonte shet mocht hij er gratis bij hebben, dan leek ons wel leuk voor Mini.

Nu zijn we nog opzoek naar 2 leuke namen voor deze 2 jonge mannen.
De zwart bonte heeft Bart, maar dit vinden wij niet echt leuk. De grijs bonte heeft nog geen paspoort dus ook geen naam.
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-4NILEVXK.jpg
Afbeelding

De nieuwelingen zijn nooit echt in handen geweest, vandaar dat vooral de shet er zo pluizig uitziet. Hij heeft allemaal tisten in zijn vacht. Zodra ze lekker gewend zijn krijgt de kleine een flinke opknap beurt.

Bedankt voor het kijken, reacties zijn welkom.

DigiDiede

Re: Een bonte boel + namen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:53

Voor de zwartbontje misschien Bagheera en de grijsbonte Bubble

nikkijoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:54

Wat fijn dat Jaimy er zo goed bovenop is gekomen en dat jullie weer lekker kunnen beginnen met rijden!

En hoé schattig is Mini! Wat een leukerd!

Ik vind de andere shetlander net zo'n beertje, dus wat denk je van Beer(tje)? :j

Ja ik weet het Penny-naam, maar hij is toch ook té lief op de foto :=

Als ik naar de zwarte-bonte kijkt komt er zo snel geen naam in me op, maar wel een super leuk beestje zeg!

PatriciaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 23:24

Haha vergis je niet, Mini is wel de wildste, stoerste en grootste hengst ever! (in zijn dromen, ssst ;)
De laatste tijd gaat het gelukkig wat beter maar doordat hij met de hand is opgevoed heeft hij minder respect en vind het geweldig achter je aan te racen en in je kont te bijten -_-
Maar het is ook een enorme knuffelkont die heerlijk bij je kan komen liggen in het zonnetje.

Bedankt voor de suggesties tot nu toe :D

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 00:40

Ik krijg er meteen zo'n Mini & Maxi idee bij hahaha.
Maar voor die kleine is Beer inderdaad wel een leuke naam... of Klein Duimpje hihi.

Voor de to be E pony misschien Jason om in de zelfde 'soort' naam als Jaimy te blijven?

Zoey van HT hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 00:46

Vindt die kleine grijsbonte een Simon , en die grote kan ik heel flauw Nick zeggen maar vindt het eerder een Tobias

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:50

Fijn dat het zo goed gaat met Jaim! +:)+
Het is ook wel een heel leuk stel samen, omdat ze dezelfde kleur hebben! <3
Namen vind ik moeilijk, is ook heel persoonlijk..
Wel leuke beestjes, ze zullen nog wel veel mooier worden bij jou! :j
PatriciaV schreef:
Haha vergis je niet, Mini is wel de wildste, stoerste en grootste hengst ever! (in zijn dromen, ssst ;)
De laatste tijd gaat het gelukkig wat beter maar doordat hij met de hand is opgevoed heeft hij minder respect en vind het geweldig achter je aan te racen en in je kont te bijten -_-
_O- Ik zie het zo voor me! :D

rachellevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:59

Noem ze Jut & Jul. Ze passen goed bij elkaar.
Rakker en Makker. Hahahaha

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:43

Stoer mannetje Mini :D
De rest is ook prachtig!

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:14

Die 2de foto is echt gaaf, die Shet staat er echt bij als een big boss :D

nikkijoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:05

PatriciaV schreef:
Maar het is ook een enorme knuffelkont die heerlijk bij je kan komen liggen in het zonnetje.

Bedankt voor de suggesties tot nu toe :D

Klinkt inderdaad als een maffe Shetlander :') Prachtig vind ik ze altijd qua karakter, lekker eigenwijs!!