Vanaf Juni ben ik al met Lucky aan het dokteren [VVDD] Van onschuldig kuchje, naar... ), hij werd toen ineens heel ziek en heeft een week op de kliniek gestaan. Hierna leek hij er toch super uit te zijn gekomen, kwam weer netjes op gewicht en hoestte even niet meer.
Maar helaas was het van korte duur en is de veearts vorige week weer langs geweest.
Dit was mijn bericht van die dag:
Citaat:De veearts is net geweest en heb een lang en goed gesprek met hem gehad en alles is mij eindelijk eens goed duidelijk.
Lucky zijn longen klinken redelijk voor een paard die dit alles heeft doorstaan maar de schade van de copd en alles er omheen is ook goed te horen, de snotneus zal nu met een verkoudheid te maken hebben. Wel is Lucky ook afgeschreven als recreatiepaard. Met rijden zal ik hem geen plezier meer doen omdat hij daar te slechte longen voor heeft en meer zal gaan hoesten. Het komt er eigenlijk op neer dat het een uitzichtloze zaak is maar dat hij momenteel nog te goed is om hem naar de eeuwige groene weides te laten gaan.
De afspraak die we hebben gemaakt is om hem niet meer intensief te gaan behandelen en dat hij bij mij blijft tot dat hij slechter word. De kans dat hij nog een keer zal overleven wat hij van de zomer heeft gehad is zo klein dat ik ook eerlijk tegen Lucky moet blijven. Een moeilijke beslissing maar wel een waar ik volledig achter sta. Lucky is de afgelopen periode namelijk ook echt oud geworden en het pittige paardje wat ik eerst had die loopt nu niet meer op mijn wei.
Op het moment dat ik dit bericht had gehad kreeg ik ook te horen dat mijn droom fjord Mellow te koop stond (ik heb Mellow in 2011 gereden toen Lucky met een flinke peesblessure stond) en kreeg ik de vraag of ik geen interesse in hem had. De klik is er altijd geweest en ondanks een heel dubbel gevoel ben ik toch gaan rijden en alles gaan overwegen. De klik was er nog steeds voor de volle 200% en ik voelde me eerst heel schuldig omdat ik ook net te horen had gekregen dat het op den duur met Lucky zal gaan aflopen. Maar ik ben toch in overleg gegaan met het thuisfront en in overleg gegaan met de eigenaar van de wei omdat ik dat toch wel zo netjes vond. Er staan er dan immers 3. Na alles goed op een rijtje te hebben gezet heb ik de knoop doorgehakt en besloten dat deze knappe gele fjordenbaal bij mij mag komen wonen

Hij komt lekker samen met Luck en Poow 24/7 buiten te staan en ik ga met Mellow het rijden weer volledig oppakken, iets wat ik toch wel erg heb gemist de afgelopen jaren. Lucky gaat verder niets tekort komen en mag lekker als knuffelpaard dienen en samen met Poow en Mellow genieten zolang hij geen pijn heeft of zieker word.
Mellow en ik vorige week met rijden

Lucky en Mellow in 2011, toen al dikke vriendjes.