Alweer een gemiste carrrière: veedrijverspaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Alweer een gemiste carrrière: veedrijverspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:54

Naast endurance-, Trec-, trektocht-, spring-, men-, kunstjes- en vooral karakterpony blijkt [***] nog een carrière te gemist te hebben: veedrijverspony. Ok, geen koeien, maar wel een varkentje .. Kwamen we tegen op het ruiterpad..

Afbeelding

Blijkbaar helemaal alleen... Diverse telefoontjes later (oa naar het opvangcentrum voor wilde dieren) stond ik nog steeds alleen met het varkentje .. Het was niet gekwetst dus kwamen ze het niet halen, het was ook geen everzwijn want daar had het de kleur niet voor. Waarschijnlijk 'gewoon ergens ontsnapt'. Ja, prima, maar ondertussen zat het ding wel vlak aan de grote baan -O-

Afbeelding

Dus ik afgestapt, [***] aan een boom gebonden en gekeken wat ik kon doen. Geen idee wat ik zou gedaan hebben als ik hem/haar kon vangen, maar varkentje besloot het hazenpad te kiezen en spurtte ineens weg, het ruiterpad op, weg van de grote weg. Dus ik ben terug op mijn pony gesprongen en er achteraan. Even later kwam er een man met een fiets voorbij, die heeft nog even meegereden maar zei toen op een bepaald moment (toen ik vertelde dat ze hem niet kwamen halen) dat die vast wel genoeg eten had in het bos, en is verder gereden.

We waren bijna terug "thuis" (in de bewoonde wereld) dus ik dacht te proberen om varkentje mee te nemen die richting op, misschien vond ik daar dan wel mensen die wilden helpen. Dus we gingen verder met varkentje-drijven. En toen ging varkentje links ipv rechts op het kruispunt en toen werd het pas echt. [***] in galop achter het varkentje aan (die dingen rennen snel! :oo ), hij moest even de bedoeling doorkrijgen maar toen dat er was zette hij me toch een spurt in! Varkentje voorbij, meteen op de rem, omdraaien en de andere kant uit. Ik was echt enorm verbaasd .. die pony begon gewoon mee te denken! Of zelf te denken eigenlijk, dat is een betere beschrijving :')

Op een bepaald moment is varkentje de bos in getrokken, het dichte struikgewas in. Daar kon ik met mijn tankje niet door, dus daar hebben we de strijd gestaakt. En [***] deed zo goed zijn best :(:) Varkentje zat nu wel een heel stuk verder van de grote weg af, dus hoop dat die daar beetje blijft rondhangen .. Wat er verder mee gebeurd zal ik vast nooit weten, maar we hebben ons best gedaan.

Eindconclusie:
- [***] blijkt talent te hebben en blijkt, uiteindelijk :)) , toch sneller dan een varken te lopen.
- Het is héél belangrijk om altijd gesynchroniseerd met je pony te zijn, zeker als je pony zelf gaat denken, anders dan is dat niet goed voor je nek ^) Hopelijk is het morgen gewoon weer over := :+

Het is eens wat anders dan een doorsnee buitenrit natuurlijk :Y)

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:14

Huh? Waarom zijn hier nog geen reacties op? :oo Leuk verslag!
Wat een ervaring lijkt me dat haha, en ik weet precies wat je bedoelt. Mijn pony is een geboren kippen-achter-na-zitter :')
Hopelijk komt varkentje goed terecht

Ben en blijf toch echt een stille fan van Cobe :j

troi

Re: Alweer een gemiste carrrière: veedrijverspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:43

Gaaf! Dat wordt een kennismakingslesje bij een cutting vereniging! Zo te horen had hij de grootste lol.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:46

Wat cool! Gaaf dat die meedenkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:50

Dank jullie allemaal :D
Eigenlijk was het echt heel erg cool. In het begin moest ik hem "pushen" (naja, gewoon rijden zoals ik altijd buiten doe :Y) ) maar toen hij door kreeg dat mijn focus op dat varkentje lag voelde je hem gewoon veranderen. Die nek erop, die oortjes erop en hij had bijna niks meer nodig om te gaan. Echt geweldig! :D

Heb hem wel al eerder dingen zien drijven (ook wel van onder het zadel gedreven O:) ) maar ik weet niet, dit was toch anders. Bij die andere dieren (honden, katten, ganzen, kippen, .. :+ ) was hij echt boos en dan met die oren in de nek en een open mond .. Maar nu niet, nu was het echt die oren erop en heel goed opletten waar hij liep (stel je voor dat hij op varkentje zou trappen :(:) ), dus ja, het voelde echt wel cool :D

Zo'n koeienclinic zou echt wel wat voor hem zijn :j Alleen geen flauw idee waar je dit hier in de buurt vindt, westernmensen zijn al moeilijk te vinden, laat staan iets met koeien :=

Nu alleen ik nog leren om beter te zitten, want mijn nek daar zit toch echt iets niet goed :n :')

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:56

Wat een schattig varkentje!! Ja de shetters bij mij zijn geboren geiten jagers :+
Die dingen rennen alleen niet zo snel haha.

En goed van je dat je toch hebt geprobeerd te helpen :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:00

Aahh, wat een ukkepukkie dat varkentje! Ik zou dr geloof ik echt een slapeloze nacht van hebben dat dat ding nog in het bos ronddwaalt!
Wel een goeie reddingsactie van jullie +:)+

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:01

dat varkentje is een tea cup varkentje en die kunnen dus echt absoluut niet gewoon daar rondlopen...
die is van iemand en misschien ontsnapt!
sneu diertje :(

wel echt grappig dat je paardje toch laat merken dat drijven er een beetje inzit ;)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 28-09-13 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:02

haha wel gaaf, en inderdaad beter meegaan in de beweging anders ga je dat goed voelen.

die gekke quarter van mij kan ineens omdraaien zonder enige aanleiding of waarschuwing, ga je daarin dan niet mee zit je voor je gevoel zo achterste voren.

zal wel een gedumpt diertje zijn geweest...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:06

leuk verslag om te lezen ;D
Hoop ook dat het goed komt met het varkentje, maar zo te horen hebben jullie verder ook wel lol gehad :D

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:08

wat een leuk verhaal :)

JoyceCl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:11

Haha leuk verhaal :P Kom dat eens tegen!
Wel super schattig, hopelijk heeft er iemand hem al kunnen vangen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:12

Ohja, geiten en eenden heb ik [***] ook al zien drijven in de weide :j
En een ezel heeft hij ook geprobeerd, maar dat viel een beetje tegen, die plantte gewoon haar hoeven in z'n neus :')

Varkentje zit me verder ook niet lekker neen. Ik ga sowieso straks nog terug die richting uit, wie weet zit die daar nog steeds .. Wat zou zoiets eten? Misschien dat ik die dan wat makkelijker kan lokken :Y) Maarja, gisteren waren de opties op, ze zeiden ook dat het waarschijnlijk een ontsnapt dier was maar daar kwamen ze dan niet voor .. en ja, dan sta je daar met je pony in het midden van het bos (vlak langs de grote weg). Enige wat ik dan kon doen was beestje een stuk dieper het bos in drijven naar mijn idee .. kon die tenminste al niet zo snel op de weg belanden.. Maar vandaag ga ik wel nog eens kijken ... wie weet...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:35

brood?? beetje biks in emmertje om te rammelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:59

Denk dat ik dan een pony in mijn nek heb :+ :))
Is ook niet zo handig meenemen natuurlijk, ga wel weer met de pony ;)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:00

speurneusc schreef:
haha wel gaaf, en inderdaad beter meegaan in de beweging anders ga je dat goed voelen.

die gekke quarter van mij kan ineens omdraaien zonder enige aanleiding of waarschuwing, ga je daarin dan niet mee zit je voor je gevoel zo achterste voren.

zal wel een gedumpt diertje zijn geweest...

tea cup varkentjes zijn nog echt neit goedkoop, dus iemand zou echt dommer dan dom zijn als je hem gewoon dumpt..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:32

[***] schreef:
Denk dat ik dan een pony in mijn nek heb :+ :))
Is ook niet zo handig meenemen natuurlijk, ga wel weer met de pony ;)

dicht emmertje of blikje

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:43

Haha leuk :) En tof dat je wil helpen :)

Ik heb wel gehoord dat als je varkentjes té hard achterna zit, ze sneller willen lopen dan ze kunnen en gewoon een hartaanval krijgen en sterven. Dus misschien wel opletten met je supersonische paard ;)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:50

wat een leuk verslag!

laat je weten of je het varkentje nog gespot hebt?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:55

speurneusc schreef:
brood?? beetje biks in emmertje om te rammelen

Zou niet gaan rammelen maar iets meenemen wat lekker ruikt, als een beest het geluid van rammelende brokjes niet kent kan hij er namelijk best juist bang van worden lijkt me een lekkere geur aantrekkelijker voor een varkentje. Ik vraag me af of varkens pindakaas mogen dat ruikt bijvoorbeeld heel sterk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:00

Zal iets laten weten :j Denk inderdaad ook dat die van lawaai juist gaat lopen, merkte ik gisteren ook wel (was ook weer een geluk, want als er een vrachtwagen aankwam ging die lopen bv., maarja, moet die wel altijd de juiste kant uit gaan := ). Eens even google raadplegen, misschien dat ik daar wat vind wat ik in huis heb en eventueel kan gebruiken.

Ik probeerde ook het varken zo min mogelijk op te jagen, is ook niet dat we een kwartier er achteraan gejaagd hebben ofzo .. Zodra die de juiste richting uit ging stopten we ook meteen en dergelijke, dan liep die ook weer rustig rond te scharrelen... dus denk niet dat die echt stress gehad heeft, toch niet meer dan dat die had van al die vrachtwagen enzo die voorbij reden ;)

Edit; blijkbaar mogen ze alleen speciaal voer eten, en knabbelen ze daarnaast graag op hooi .. dus denk dat ik maar gewoon een pluk hooi in mijn zakken steek, je weet nooit :Y)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:07

Haha, leuk! Nieuwe tak van sport gevonden?

Rij je in de Loonse en Drunense duinen? Daar lopen namelijk een aantal van deze varkentjes los. Zijn waarschijnlijk door iemand gedumpt of ergens ontsnapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:31

Neen, in Belgisch Limburg toeren wij rond ;)
En wie weet .. nog een nieuwe tak :Y) :)) (was nog vergeten dat hij ook een goede trail-pony zou zijn, hij vindt het geweldig om allerlei manoeuvres met & tussen balkjes te doen :+ ).

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:04

Leuk, zo'n superpony... veel paarden vinden varkens eng. Wel raar dat niemand hem blijkbaar komt halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:07

Ik had ook andere reacties verwacht :j Heel in het begin had ik bang dat er ineens een moeder-everzwijn in de bosjes zou zitten ofzo, maar toen ik door had dat dat niet het geval was ging het eigenlijk allemaal wel .. [***] was wel oplettend en heeft in het begin wel eens een snuifje gegeven, maar toen hij door had dat het diertje meer schrik van hem had dan hij van het beestje vond ie het wel stoer :Y) :))

Wie weet is er wel iemand volop naar op zoek .. maarja, je moet het ook maar net tegenkomen natuurlijk hé ...