Voorlopig uit de running..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxIsaa

Voorlopig uit de running..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:16

Hoi allemaal ! :)

Ruim een maand geleden kreeg ik tijdens het rijden een vreselijke stekende pijn in mijn rechterknie.. De hele vrijdagavond had ik hier last van. Zaterdagochtend werd ik opnieuw wakker met deze pijn, die in de loop van de middag weer verdween :j Toen ik die zondag daarna naar mijn lieve verzorgpaardjes ging had ik geen last meer.. Totdat ik weer opstapte en aandraafde.. ;( Het schoot er direct weer in, en ik besloot te stoppen omdat ik verging van de pijn.

Na het nog 2 weken aan te hebben gekeken ben ik gister naar de fysiotherapeut geweest om er naar te laten kijken. :j
Hier kwam uit dat mijn knie zwaar overbelast is, dit is vooral de aanhechting van mijn kniebanden. Helaas twijfelen ze er aan of er niet meer aan de hand is, en dus heb ik volgende week maandag een echo.. ;) Ik mag mijn knie zo min mogelijk forceren; dit betekend dus ook 2 maanden geen paardrijden, en dus even geen verzorgpaardjes meer voor mij.. |( Door al dat geduw en getrek aan mijn knie gisteren, voel ik hem nu de hele dag, bij elke beweging die ik maak.

Dit betekent dat het voor mij geen rijles meer is, maar in de kantine zitten. Lopen is voor mij op dit moment ook zeer gevoelig, en dus is het niet verstandig als ik naar mijn verzorgpaarden ga.. Heb nu 2 keer in de week fysiotherapie om mijn kniebanden weer sterker te maken.

Iemand een idee wat ik nu kan doen in de overige tijd die ik nu over heb? :o Het hele weekend ben ik normaal gesproken bij mijn lieve paardjes, maar dit zit er dus niet meer in voorlopig.. Ik baal als een stekker, ik rijd al ruim 7,5 jaar en al die tijd nooit wat gehad .. :(:)

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal ! :D
En mocht je ideeën hebben, dan hoor ik het graag ! :j

Kaitlyn

Re: Voorlopig uit de running..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:18

Lezen, series kijken, spelletjes spelen.

Heb je de mogelijkheid krukken te lenen ergens? Zodat je toch wat mobieler bent en je je knie in ieder geval niet zo zwaar hoeft te belasten?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:19

Bokken :D

Maar wat rot zeg!
Ik hoop dat het gauw over is.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 25-09-13 19:20, in het totaal 2 keer bewerkt

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:19

Kaitlyn schreef:
Lezen, series kijken, spelletjes spelen.

Heb je de mogelijkheid krukken te lenen ergens? Zodat je toch wat mobieler bent en je je knie in ieder geval niet zo zwaar hoeft te belasten?

Krukken lenen werd afgeraden door mijn fysio. ;)
Ik moet proberen zo 'normaal' mogelijk te lopen, zodat mijn knie niet stijf word.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:20

Dat is zwaar balen!
Heel veel beterschap.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:20

jorika1986 schreef:
Dat is zwaar balen!
Heel veel beterschap.

Dankjewel ! :)

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:23

heidy_wilco schreef:
Bokken :D

Maar wat rot zeg!
Ik hoop dat het gauw over is.

Dat hoop ik ook zeker ! :j
Mijn fysio hoopte dat het met zo'n 12 - 20 weken weer weg zou zijn..

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:25

Dat zijn nogal wat weken... heel veel sterkte daarmee!

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:29

ik heb het ook gehad heel veel last van je knie. :(
ik heb ook weken geen pony mogen rijde :( :(
enn het is nu na meer dan een jaar nogsteeds niet helemaal weg. :( :( :(
met ponyrijden geen last meer. maar als ik harloop dan schiet het er soms gelijk weer ik. en moet je kruipend vedder :( :( :( :( :+

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:32

jumerenik schreef:
ik heb het ook gehad heel veel last van je knie. :(
ik heb ook weken geen pony mogen rijde :( :(
enn het is nu na meer dan een jaar nogsteeds niet helemaal weg. :( :( :(
met ponyrijden geen last meer. maar als ik harloop dan schiet het er soms gelijk weer ik. en moet je kruipend vedder :( :( :( :( :+

Ja het is echt heel vervelend.. :(
Het schiet er gewoon in, en op dit moment verdwijnt de pijn helaas niet meer, ik hoop dat dit in de loop van de week weer minder word! :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:47

Net als mij doen, veeeeeeel bokken, appen. Tv kijken, spelletjes op mijn mobiel spelen.
En je lekker laten verwennen.

Ik ben vorige week woensdag geopereerd aan mijn hak, daar zat een flinke knobbel aan littekenweefsel. Deze hebben ze van binnenuit weggehaald. Nu heb ik twee weken spalkgips, waar ik gelukkig al één van op heb zitten.
Ik verveeeeeeeeeeeeel me nu wel ontzettend, kan ondertussen mijn twee kinderen wel achter het behang plakken, want die zijn nu behoorlijk aan het uitproberen hoe ver ze kunnen gaan.

Op een gegeven moment wordt het wel erg saai op de bank, maar het is nog even uitzingen.

Jij moet helaas er nog langer aan geloven, maar als mij het lukt ( kan absoluut niet stil zitten), dan kun jij het ook.
Sterkte ermee.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:47

heidy_wilco schreef:
Dat zijn nogal wat weken... heel veel sterkte daarmee!

Dat zijn het zeker.. Ik kan eerlijk gezegd geen enkele week zonder de paarden. _/-\o_
Dankjewel ! :)

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:49

myk_en_shant schreef:
Net als mij doen, veeeeeeel bokken, appen. Tv kijken, spelletjes op mijn mobiel spelen.
En je lekker laten verwennen.

Ik ben vorige week woensdag geopereerd aan mijn hak, daar zat een flinke knobbel aan littekenweefsel. Deze hebben ze van binnenuit weggehaald. Nu heb ik twee weken spalkgips, waar ik gelukkig al één van op heb zitten.
Ik verveeeeeeeeeeeeel me nu wel ontzettend, kan ondertussen mijn twee kinderen wel achter het behang plakken, want die zijn nu behoorlijk aan het uitproberen hoe ver ze kunnen gaan.

Op een gegeven moment wordt het wel erg saai op de bank, maar het is nog even uitzingen.

Jij moet helaas er nog langer aan geloven, maar als mij het lukt ( kan absoluut niet stil zitten), dan kun jij het ook.
Sterkte ermee.

Haha dankjewel ! :D
Jij ook veel sterkte zo, die laatste week ! *D
2 weken is gelukkig wel wat minder, maar ook het stilzitten is niks voor mij ! _/-\o_
Gewoon lekker naar buiten, bezig zijn met de paardjes.. *\o/*

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:54

RUI-->VVDD

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:55

Als je trouwens echt flink wil klagen, schelden of wat dan ook, doe het dan gerust. Je moet toch op een manier je frustraties kwijt kunnen!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:55

Ik mis nu de paarden ook wel ontzettend, krijg al afkickverschijnselen.
Gelukkig heb ik een aantal goede verzorgsters die de paarden verzorgen en rijden, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.
Maar het buiten zijn en met m'n knollies bezig zijn / lesgeven met m'n knollies mis ik echt

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:58

myk_en_shant schreef:
Ik mis nu de paarden ook wel ontzettend, krijg al afkickverschijnselen.
Gelukkig heb ik een aantal goede verzorgsters die de paarden verzorgen en rijden, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.
Maar het buiten zijn en met m'n knollies bezig zijn / lesgeven met m'n knollies mis ik echt

Logisch ! :j
Ik hoop dat er snel vooruitgang inzit en ik in ieder geval over 2 weken weer naar mn paardjes mag, al is het alleen even longeren of poetsen ! :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:58

Helaas weet ik wat het inhoud. Er zijn trouwens veel leuke online cursussen te doen. Misschien een idee? Of dvd's lenen van mensen die gaan over paarden en training? Om zo inspiratie op te doen voor als je weer wat mag gaan belasten?

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:59

LiVetime schreef:
Helaas weet ik wat het inhoud. Er zijn trouwens veel leuke online cursussen te doen. Misschien een idee? Of dvd's lenen van mensen die gaan over paarden en training? Om zo inspiratie op te doen voor als je weer wat mag gaan belasten?

Goed idee van die dvd's ! :j

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:18

Sterkte! Ik weet hoe het voelt, half jaar geleden mijn bovenarm gebroken en ook 3,5 maand niet mogen rijden of iets dergelijks..

Ik heb alle seizoenen van Dexter en Bones gekeken, ik was vooral ook nog erg moe van de narcose en de na sleep er van dus heb ook veel geslapen. En veel boeken gelezen!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:25

Bah ts dat is balen,

Maar je bent niet de enige, ik heb er al 2 maand opzitten waarvan 6 weken knie helemaal niet belasten.
Heb gisteren voor het eerst weer geholpen mijn paard op en af te zadelen, maar rijden zit er de komende maand (den) niet in.

Wat ikmdoe is lezen, bokken, beetje rond snuffelen op internet, beetje klooien op mn foon, tv kijken en 5 keer per uur op de klok kijken of de dag toch niet al bijna voor bij is haha.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:29

dekens / dekjes maken pimpen grote tuig schoonmaak beurt.. kan van af stoel .. halsters maken/ pimpen

Musique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:44

Probeer de tijd toch een beetje op een positieve manier door te komen want anders ga je jou na een tijd erg ellendig voelen!

Waar ik als eerste aan denk: bokken, lezen, film kijken. Misschien kan je iets tekenen of breien als jou dat aanspreekt? Probeer eens wat foto's te bewerken? Je kan hier op het forum veel inspiratie vinden.
Ga eens langs bij familie, vrienden, ... voor een gezellige babbel. Daar kikker je van op! :j

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:51

sterke ts das nooit leuk. :(:)
maar ik kan dus ook niet paardrijden heb een hernia, en ik ga gamen, haken van die leuke amigurimi diertjes en je kan ook een sjaal of een muts breien, (winter komt er weer aan) of lezen, internetten meid er is zoveel leuks te doen en te verzinnen :)
succes