Ik ben lid van Mazeppa. en Mazeppa organiseert jaarlijks samen met surventoruiters een Cross, op de motorcrossbaan van Marum. De cross bestaat uit 's morgens een dressuurproef, daarna een wegparcour op tijd, en daarna een cross. en als de hartslag goed was mocht je nog een springparcour doen.
de dag begon voor mij al heel erg vroeg. om half 5 uit mijn bed. snel op de fiets en om 6 uur in het donker lekker aan het wassen. om 8 uur zouden we naar het wedstrijd terein, was lekker in de buurt ong 5 min. rijden. liep allemaal iets uit en werd kwart over 8. om 20 over 8 kwamen we aan. ik mij snel aanmelden en opzadelen, want om 9:02 zou ik mijn dressuur proef rijden. liep allemaal iets in. dus we hebben ongeveer 5 minuutjes ingereden, dus we reden nog mooi verder in in de proef. einde ging dus ook veel beter dan het begin. toch wel 185 punten gescoord

na een dressuurproef hadden we het wegparcour. we hadden van te voren een opdracht gekregen waardoor we de tijd zelf moesten uitrekenen. de lengte van het parcour van 5186 meter, en je reed 150 meter per minuut. hoelang duurt het parcour dan? 34 minuten en 34 seconden. de regels waren dat je niet mocht stoppen, niet mocht draaien, en door alle poortjes moet, rood rechts en wit links. uiteindelijk zijn we zonder strafpunten door het parcours gekomen en hebben waren we 24 seconden te vroeg, dus 34:10. aardig mooi getimed dus

lelijke face:

daarna de cross, een andere cross dan anders. zonder hindernissen. ook hier gelde dat je tussen de poortjes door moest, rood rechts en wit links. en de poortjes waren smal haha. je moest zo snel mogelijk over de gehele motorcrossbaan heen crossen, dus + alle bulten. daarbij stonden soms na de bulten nog slalommen om je controle te behouden. ik heb de cross in 3:59,44 behaald. en zijn we 1e van onze groep geworden ( zat in de paardenklasse ingedeeld kwam beter qua leeftijd uit. alle grote paarden en haflinger word 1e )

armando vond et niet leuk hoor

geconcentreerd

eindsprint

filmpje van de cross
na een rondje stappen met armando werd de hartslag met UITSTEKEND bevonden. jeeee we mochten nog een springparcoursje. we hadden ons opgegeven voor B dus 80 cm. uiteindelijk is het 60 cm geworden. dit was ook genoeg naar zo'n dag. we hebben het parcours foutloos doorgereden en hadden 61,5 stijlpunten. waarbij een 9 op de houding. en presentatie 8,5, en wijze van rijden van parcour ook 8,5

dreamteam

bedankt voor het kijken, en een reactie vinden we erg leuk!!