Wij zijn om 09:00 uur aangekomen op Horse Event voor de derde en mooiste dag van de gehele week. Vrijdag was het ook lekker weer, maar hadden we wat opstart problemen (Eindhoven is een doolhof dat de navigatie niet begrijpt). Wel een leuke dag gehad hier met Marlinde (Moonfight). ’s Avonds in het B&B heerlijk trillend in ons bed gelegen van de bas tot een uur of 4, dus ons geld terug gekregen voor de tweede nacht (en ons eten en drinken niet hoeven betalen, jeuj voor dat!) en daarna op voor onze tweede dag paarden, paarden en paarden. Jammer van de regen, maar we hebben het overleefd. Foto’s van deze dagen kun je vinden in de fototopics van Marlies.
Vandaag aangekomen na een chaotische morgen waarin ik geen idee had hoe ik mijn kleren aan heb gekregen, Maureen (Maureen95) ‘s nachts bij mij sliep en we lepeltje lepeltje lagen . Maus schrok zich dood ’s nachts hahaha.
Inmiddels zitten wij bij de fokkerij piste en hebben we net een stukje van de Fell pony’s gezien, mennend en onder het zadel. Beiden hadden een slalom en de gene onder het zadel een sprongetje en de menner een doorgang met linten, waarbij ze gingen kijken wie er het snelste waren.
Nu zijn we aan het wachten op onze door puber meisjes aanbeden Jesse Drent, onze Nederlandse (en met paarden bezig zijnde en niet met muziek) Justin Bieber . Gister kwamen wij hem ook al tegen omgeven door een horde meisjes. Die jongen heeft het goed voor elkaar. Natuurlijk zitten wij hier voor zijn geweldige vrijheidsdressuur talenten.
Ze komen voor de NRPS in de piste, Jesse met zijn NRPS’er en Eva Roemaat op haar Haflinger. Marlies zit naast mij met haar fototoestel, welke wij inmiddels bijna kunnen zien als een verlengde van haar lichaam. Vandaar dat ik deze eerste post schrijf, de geniale schrijfkunsten van Marlies volgen later .
Hoe beschrijf ik deze vrijheidsdressuurkunsten? Ik zie ze zadel- en bitloos rijden en ze deden een Spaanse pas en Jambette. Ook een buiging heb ik gezien . Jesse vertelt nu dat hij veel kusjes van zijn merrie krijgt, en dat ze dat erg leuk vindt. Hoeveel meisjes zouden dat ook wel niet willen.. :’) Ik denk dat de foto’s straks meer zeggen over wat ze allemaal laten zien.
Zo gaan wij naar de Boktlounge om het een en ander te horen te krijgen, ons programma nog even door te nemen en naar de welkomst bijeenkomst te gaan in het VIP paviljoen. Jeuj voor gratis eten en drinken . En natuurlijk gaan wij jullie de gehele dag voorzien van verhalen over wat wij beleven en prachtige foto’s van Marlies!
Oja, ons programma vandaag: 10.00 – 10.20 Vrijheidsdressuur. Jesse Drenth. Fokkerij wereld. 10.30 – 11.00 Verplicht ontmoeting VIP lounge 11.30 – 12.00 WE clinic bokkers. NH Cirkels 11.30 – 13.00 Duo sulky. Renbaan. 12.15 – 13.00 Annemarie. Bit piste. 13.00 – 13.30 Lunch VIP palviljoen 14.00 – 14.30. Afscheid nemen. Bokt lounge. 15.00 – 15.20 Spaanse paard Fokkerij wereld. Enterado WH 15.30 – 16.00 Gedwongen naar Britt Dekker in de Bokt Lounge :’) 15.20 - 16.00 Eventing wedstrijd. Bit piste. 16.00 - 16.30 Borrelen VIP lounge 16.30 – 17.15 Trailer laden. NH cirkels. 17.35 – 18.00 De dans van de paardenfluisteraar. Bit piste.
Je schrijft leuk haha! Veel plezier daar en ik volg!
Siggislief
Geplaatst: 15-09-13 10:58
Klinkt gezellig, en ik volg ook!
Lolacabana
Geplaatst: 15-09-13 11:15
Inmiddels staan we bij de Men Sport piste, na een overheerlijke brownie gegeten te hebben, en zijn we naar Tim Lips aan het kijken (Maureen: wie is dat? ). Tim vertelt ons het een en ander over de Eventing en hoe belangrijk het is om een paard eerst goed te kunnen rondsturen in een springparcours voor je de Eventing in gaat. Ook de dressuur is zo belangrijk om te kunnen scoren op de wedstrijden.
Om half 12 start ons programma, nu even rond kijken van het heerlijke zonnetje genieten.
Foto's plaatsen wil niet lukken met mijn telefoon (wifi en 3g besluiten soms even op vakantie te gaan). Net wat mee gekregen van Horse Ball (gisteren helemaal gekeken), gaaf! In volle vaart door de bak, op en onder het paard terwijl anderen de bal uit je handen proberen te trekken.
Inmiddels is de zon achter de wolken verdwenen en zitten wij bij de NH cirkels de bokkers te bekijken die zijn uitgekozen om de WE clinic op de laatste dag van Horse Event te rijden. Het zijn 3 erg mooie paarden en ze doen het allemaal erg goed. De bokkers zijn erg enthousiast en de paarden ook. Er zijn 3 cirkels en in elke cirkel staat een ander obstakel. Een brug, de bel en het hek. Ze wisselen alle cirkels af.
Hierna is het voor Annemarie in de Bit piste. Ze gaat kijken of het Esther lukt om Paddy te rijden. Daarna is het tijd voor de lunch en gaan we eens kijken of we foto’s kunnen posten.
Natuurlijk heb ik weer laptop problemen en wifi problemen. :’) Gaan we zo even proberen te fixen tijdens de lunch. Onder tussen wordt alles klaar gezet voor Paddy en verteld Annemarie over de cursussen en opleidingen waar ze druk mee is.
Broodjes zijn heerlijk. Marlies is ondertussen druk bezig om de foto's op haar laptop te krijgen om die hier te plaatsen terwijl ze haar broodje naar binnen werkt.
Ondertussen heb ik links van mij het rassendefile, gisteren gezien, maar wat zijn de Akhal Teke's gaaf zeg met hun gouden vachten , die zou ik wel willen hebben.
Links van mij kijk ik op de Pennypiste waar ook de allerkleinste een ponyritje kan maken.
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-13 13:29
Het is een heel gedoe maar hier dan een foto van Jesse Drent!
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 15-09-13 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Het kost allemaal erg veel moeite, heb veel problemen met de wifi helaas.
Maar ik zit nu in de VIP lounge de accu van de laptop en mijzelf op te laden en om 14.00 gaan we naar de Bokt lounge. Daar gaat Jolliegirl vertellen over slachten versus inslapen.