One big happy family! Lazize Arabians by Lieke van den Oord!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paroeska

One big happy family! Lazize Arabians by Lieke van den Oord!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 22:06

Vandaag heb ik de foto's ontvangen die gemaakt zijn door Lieke van den Oord Fotografie! En wat ben ik er blij mee! *\o/* Deze shoot was voor mij heel speciaal omdat ik zo graag een familie foto wilde van Paroeska met haar 5 dochters. Aangezien Paroeska vorig jaar na de bevalling in shock heeft gelegen en door de dierenartsen was opgegeven, ben ik haar nog iedere dag dankbaar dat ze het zelf niet heeft opgegeven! Bij deze wil ik mijn grote trots, die al 12 jaar in mijn bezit is, in het zonnetje zetten! Zonder haar had mijn leven er nu totaal anders uitgezien. Meet Paroeska en haar dochters *D

Links: Paroeska en dan haar dochters van oud naar jong. Deze foto ga ik op canvas laten bedrukken en er dan een mooi plaatsje voor vinden
Afbeelding

Paroeska, nu 21 jaar oud, ze heeft het Prestatie Predikaat Dressuur en is AVS Nederlands Kampioen Z1 geweest
Afbeelding

Afbeelding
Helaas heeft ze nog het enige overgehouden aan de complicaties waardoor we geen bewegingsfoto's hebben gemaakt

Haar oudste dochter en ons eerste fokproduct; Amira Lazize (v. Poker), 8 jaar, AVS Nederlands Kampioen L2 & M1 en 2x Belgisch Kampioen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de eerste NRPS dochter; Kashmira Lazize (v. Idzard), 4 jaar, Sterpredikaat en NRPS Regionaal & Res. Nationaal Jeugdkampioen 2010
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volle zusje; Shaemira Lazize (v. Idzard), 3 jaar, Sterpredikaat en NRPS Regionaal & Nationaal Jeugdkampioen 2012
Afbeelding

Afbeelding

Esmira Lazize (v. Irakion), 2 jaar, helaas staat Esmira te koop omdat we niet alles kunnen houden..
Afbeelding

Afbeelding

En de kleine boef; Faymira Lazize (v. Ismar), 1 jaar
Afbeelding

En dan verdient onze Ysabella F ook nog een plekje! Ysabella hebben wij 8 jaar geleden van Forelock's Arabians gekocht toen ze een maandje oud was als vriendinnetje voor Amira. En wat zijn wij blij met haar! Ze blijkt een echte dressuurtopper te zijn dankzij de vele overwinningen. Vorig jaar werd ze AVS Nederlands Kampioen L dressuur en 2x Belgisch dressuur, en gezien de competitie standen gaat dat dit jaar ook weer lukken (maar dan M dressuur). In de B dressuur wist ze zelfs KNHS Kring Kampioen te worden en mochten we naar de Brabantse. Helaas hadden we hier een groot juryverschil (4de van boven en 4de van onderen :+ ) maar was toch gaaf om er met een Arabier te mogen rijden! Ik hoop haar voor januari Z te hebben en dan zal haar dressuurcarriere verder gaan tussen de pony's met haar nieuwe ruiter. Morgen hebben zij hun debuut *D Zijn ze geen plaatje?
Afbeelding

Lieke, nogmaals onwijs bedankt dat je in zo'n korte tijd toch maar liefst 7 paarden voor je lens hebt gehad, en zulke prachtige foto's hebt gemaakt! _/-\o_ En verder iedereen bedankt voor het kijken :)

Peelie

Re: One big happy family! Lazize Arabians by Lieke van den Oord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:10

Mooie paarden :)

Die oude schimmel merrie straalt heel veel wijsheid uit :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:14

Mooi plaatje die familie foto heel gaaf hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:45

Die 2 volle zusjes zijn echt sprekend :oo . mooie plaatjes heb je gefokt!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:56

Gave Arabieren heb je! En die eerste foto is echt briljant, zijn daar lange lijnen uit gephotoshopt ofzo :))

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:14

Allemaal erg leuke paardjes.

Die groepsfoto is prachtig

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:39

Zo, die eerste foto is gaaf! Hoeveel tijd en moeite heeft het gekost om ze zo op de plaat te zetten? :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:12

set_elkol schreef:
Gave Arabieren heb je! En die eerste foto is echt briljant, zijn daar lange lijnen uit gephotoshopt ofzo :))

Of mensen die er naast stonden?
Desalniettemin, onwijs leuke familie foto :D

En wat een knappe kinderen _/-\o_

Is er een reden dat je voor NRPS hebt gekozen in je fokrichting? Ik vind het stuk voor stuk mooie kids die ze heeft gekregen :j

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:17

Prachtige foto's van hele mooie paarden !

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:18

Die eerste foto is er inderdaad echt een om aan de muur te hangen!
Hoe heb je die paarden zo neergezet? is dit echt toeval?

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:18

prachtige foto's.
Die laatste is echt tof van het duo.

heidinuyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:05

Mooie foto's, en wat een pracht paardjes.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:06

Onzettend mooie foto's van de hele familie! Je mag zeker trots zijn op zulke mooie fokproducten die ook nog eens succesvol zijn in de sport en op keuringen *D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:42

Wat een prachtige kudde heb je zeg! En ze boeken allemaal prachtige resultaten, super! Daar kan je echt heel trots op zijn!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:48

Wauw wat kun je hier trots op zijn <3

Wat is het geheim van de familiefoto?

Volgens mij zit er nog een klein bewerkingsfoutje in, het tweede paard van rechts heeft streep over het borst lopen. Is dit schaduw van het touw o.i.d.?

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 14:00

Bedankt iedereen! Ik ben ook mega trots op de paardjes en vooral op Paroeska, die zulke prachtige veulens heeft gegeven <3 We hebben al onwijs veel plezier met de NRPS-ers gehad op de keuringen en Kashmira is in de dressuurring ook leuk aan het scoren. Shaemira zijn we nu aan het zadelmak maken, en wat een braverd is ze.

Haha alle lof gaat naar Lieke uit voor de familiefoto! We hebben Lieke op 1 plek neergezet en zo ieder paard vanuit die hoek op de foto gezet. Daarna heeft ze het super goed gefotoshopt want jullie zagen het niet :D Het was al genoeg moeite bij sommige om hun stil te laten staan (en we hielden ze vast), dus nee dit was echt nooit gelukt als we ze alle 6 er zo ook echt hadden opgezet.

Takkie_muis; op de Nationale keuring riepen ze ook al dat het tweelingzusjes waren haha! Ze lijken inderdaad echt veel op elkaar.

Sieltjuh; we hebben gekozen voor het NRPS omdat we Paroeska een lekker pensioen als moeder wilden geven maar het was de bedoeling dat deze pony's verkocht zouden worden als veulen (en dat is dan toch wat makkelijker dan AV) :') Kashmira werd direct kampioen op de keuring met een 1e premie als veulen en toen was ik verkocht. Het was toch wel heel zonde om zo'n goede al te verkopen. En uiteindelijk zijn ze dus allemaal gebleven haha. De vaders hebben uiteindelijk de punten verbeterd die ik hoopte, en daarvoor heb ik nog geen AV hengst gevonden waarvan ik denk dat die dat ook doet. Amira is een hartstikke goede pony, maar nu ik haar zusjes zie, zie ik dat deze allen een sterker en beter ondertredend achterbeen hebben, ruimer voorbeen, meer lossigheid in het lichaam en ook iets koeler in het hoofd. Daarnaast hebben ze toch nog het Arabisch type waar ik zo van houd, en Kashmira heeft toch wel het mooiste koppie van de hele stal. De Ismael klikte ook wel heel goed met Paroeska, misschien was het met een andere NRPS lijn niet gelukt.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:57

Paroeska schreef:
Sieltjuh; we hebben gekozen voor het NRPS omdat we Paroeska een lekker pensioen als moeder wilden geven maar het was de bedoeling dat deze pony's verkocht zouden worden als veulen (en dat is dan toch wat makkelijker dan AV) :') Kashmira werd direct kampioen op de keuring met een 1e premie als veulen en toen was ik verkocht. Het was toch wel heel zonde om zo'n goede al te verkopen. En uiteindelijk zijn ze dus allemaal gebleven haha. De vaders hebben uiteindelijk de punten verbeterd die ik hoopte, en daarvoor heb ik nog geen AV hengst gevonden waarvan ik denk dat die dat ook doet. Amira is een hartstikke goede pony, maar nu ik haar zusjes zie, zie ik dat deze allen een sterker en beter ondertredend achterbeen hebben, ruimer voorbeen, meer lossigheid in het lichaam en ook iets koeler in het hoofd. Daarnaast hebben ze toch nog het Arabisch type waar ik zo van houd, en Kashmira heeft toch wel het mooiste koppie van de hele stal. De Ismael klikte ook wel heel goed met Paroeska, misschien was het met een andere NRPS lijn niet gelukt.

Helemaal begrijpelijk :j Ik vind tot nu toe (de andere zijn nog erg jong) Kashmira ook wel het beste "gelukt" :j Hebben jaren een NRPS-merrie gehad en ik denk ook zeker dat het NRPS meer diversiteit geeft in fokrichtingen, dus ook meer keus qua wat je wilt voor verbetering in het fokken. Vind dat je een prachtig stel merrie's (wat een geluk trouwens!) heb gefokt uit Paroeska :j Heb het idee dat het soms bijna als heiligschennis wordt gezien om je AV te laten dekken door een niet-AV :D , maar ik ben er zelf helemaal niet op tegen hoor :j

Shelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:21

Ik zou toch aan de fotograaf vragen of ze foto 1 wat beter kan bewerken.. :)
Bij de laatste 3 paarden zie je toch overduidelijk dat ze erbij geplakt zijn.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 15:45

Sieltjuh schreef:
Paroeska schreef:

Helemaal begrijpelijk :j Ik vind tot nu toe (de andere zijn nog erg jong) Kashmira ook wel het beste "gelukt" :j Hebben jaren een NRPS-merrie gehad en ik denk ook zeker dat het NRPS meer diversiteit geeft in fokrichtingen, dus ook meer keus qua wat je wilt voor verbetering in het fokken. Vind dat je een prachtig stel merrie's (wat een geluk trouwens!) heb gefokt uit Paroeska :j Heb het idee dat het soms bijna als heiligschennis wordt gezien om je AV te laten dekken door een niet-AV :D , maar ik ben er zelf helemaal niet op tegen hoor :j

Bedankt :) Tegenwoordig hoor je het wel steeds meer dat mensen toch verder gaan kijken dan een AV hengst. En toch blijft het jammer dat ik geen zoon van haar heb, wie weet ooit een kleinzoon haha. Kashmira is de mooiste, maar Shaemira heeft een mega draf. Het is heel leuk om het verschil te zien tussen hun. Mijn doel is toch wel om uit hun nog ooit een prachtig kleurtjes veulen te fokken. Dromen mag nog steeds, maar eerst lekker rijden ;)

Shelss; als je echt heeeel goed kijkt zie je het inderdaad een beetje. Het kost ontzettend veel werk om het te knippen en plakken en voor straks aan de muur is het prima zo. Ik had het zeker niet beter kunnen doen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:52

Klopt inderdaad dat je steeds meer mensen ziet die buiten het stamboek gaan fokken. Ik vind het persoonlijk wel spannend :j
De draf is natuurlijk moeilijk vanaf de foto te beoordelen :D Leuk dat je verschil kan zien :j
En een leuk kleurtje fokken heeft inderdaad ook het voordeel als je buiten het AV om fokt :P En dromen mag uiteraard, ondanks dat je nu al een droomstel hebt staan :j

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:56

Jeetje, die eerste foto, pas na de post ben ik hem kritischer gaan bekijken, en het enige wat ik kon vinden was dat de schaduw gedraaid was. Ontzettend gave foto's, en met name zeker de eerste!