Klein beetje achtergrondinformatie;
[***] is een 7 jarige E-pony, afstamming onbekend. Wij rijden alleen recreatief, en dit was voor [***] de eerste keer dat hij meeging naar een evenement. Sterker nog, dit was pas de vierde keer in de drieënhalf jaar dat hij überhaupt ergens mee naar toe ging. Wat is het dan fijn dat hij toch zo braaf is, een beetje hinniken in het begin maar verder niks aan de hand

Oja, en aangezien ik op het terrein al vragen kreeg over mijn ‘rare’ zadel, ik rijd met een Spaans semi-boomloos zadel, de Hidalgo Caracas II. Onder het zadel heb ik een schapenvel. Het bitje waarmee ik rijd is een ongebroken kimblewick, hiermee heb ik nét iets meer te zeggen dan met een ongebroken trensje.
Genoeg gekletst, foto's!
Eerst gingen we naar het losrijveld om vast een beetje warm te rijden

Daarna door naar de NH cirkels waar de clinic werd gegeven, we moesten nog even wachten voor we aan de beurt waren en [***] keek eens even om zich heen waar hij nu weer beland was.

Bij de clinic waren alle drie de NH-cirkels in gebruik. In elke ring stond een ander obstakel om mee te oefenen, en je kreeg 10 minuten voordat je weer door moest naar de volgende. Dat gaat heel snel!
Wij mochten als eerste in de cirkel waar je tussen twee balken moest stappen, vervolgens de bel luiden, en dan achteruit weer terug. Bruno Rodriques da Silva (wereldkampioens WE) stond in die ring om les te geven.
Eerst een paar rondjes draven en galopperen zodat [***] wat kon wennen aan de cirkel. De vlaggen en spandoeken waren nog wat spannend, maar dat ging snel beter.

Op de achtergrond bokker Crazycactus die ook de clinic reed.

Het achterwaarts is een oefening die we thuis niet zo vaak doen, en de eerste keer gingen we dus behoorlijk scheef

De bel luiden. Ik had eigenlijk gedacht dat [***] het geluid wel spannend zou vinden, maar hij bleef keurig staan

Nog wat uitleg van Bruno Rodriques da Silva

Daarna door naar de cirkel waar we door een hek moesten. Hierbij mocht je het touw niet loslaten.
De ring in en eerst wat uitleg over wat precies de bedoeling is.

Oefenen met het hek

Nadat het aanrijden in stap goed ging, gingen we aanrijden in galop

De laatste keer bij het hek ging prima, aanrijden, openmaken, erdoor en weer dicht zonder het touw los te laten

Als laatste mochten we naar de cirkel met het bruggetje, en dat was eerst even een beetje spannend

Na even proberen onder het zadel hebben we toch maar eerst even aan de hand geoefend, en dat ging eigenlijk meteen goed

Daarna weer opgestapt, en toen was het onder het zadel ook geen enkel probleem meer en zijn we een paar keer over de brug gegaan

En toen waren we alweer klaar! Ik ben supertrots op [***]! Eigenlijk nooit mee van huis en dan ineens op zo’n indrukwekkend terrein rijden, het is nogal wat, en wat deed hij het knap