meer te lezen hierover [VN] Paard overleden na val in sloot te Nieuwegein
hierbij wil ik dan ook graag haar ( en ons) verhaal vertellen.
Sherley kregen wij nog geen anderhalf jaar geleden. de lieve schat was heel mager en stond op een kaal stukje weide zonder water en eten. dit is hoe wij haar troffen:

we zijn enorm lang bezig geweest haar weer gezond te kunnen krijgen. zeker met haar leeftijd van toen al 16 jaar was dit maar een lastige klus. maar beetje bij beetje lukte het! en oh wat was ze braaf. mijn broer die niks van paarden moest weten toen die tijd heeft er zoveel van geleerd. zo braaf als ze was kon mijn nichtje van toen 9 zonder ervaring gewoon opstappen en wegrijden.
en toen mijn broer net een jaar op haar reed maakte hij op haar een sprong van 1.10 m ! en oh wat nam ze die mooi!.
beetje bij beetje werd ze dikker en kwam haar spijsvertering goed op gang.

ze werd de dikste maatjes met mijn pony. ze waren zo goede maatjes dat ze alles met elkaar deelden! ja ... zelfs hun eten

hoofdstel en zadel? nee die had je bij haar niet nodig !

en toen was het zover. we kregen onze eigen stukje weide. en kochten er wat paardjes bij. zo konden ze lekker op de weide in een goede kudde leven. en onze sherley? die zorgde ervoor dat alles goed verliep en hield alles in de gaten als de trouwe leider

en als we bleven kamperen. zocht ze altijd wel een plek om bij de tent te kunnen komen ! of dat nou over of onder het lint door was.

eindelijk hadden we haar op ideaal gewicht en conditie. naar 1,5 jaar trainen en bijvoeren had ze en vet en spier opgebouwd en was ze bijna op endurance klasse1 niveau getraind.

na al het trainen konden we dan eindelijk 1 keer . ons een keer lekker hard laten gaan . en ze vond het zo leuk! dit was ongeveer 2 weken geleden ..
dit is hoe ik mij sherley herinner. een vrolijk paard die alles goed vind wat je dan ook deed!
Vaarwel liever sherley. rust zacht