Afgelopen weekend heb ik met mijn E-pony Vaya wedstrijd gehad tussen de paarden in het Z2. De tweede proef is gefilmd en deze wil ik graag aan jullie laten zien! De proef werd beloond met 215 punten en een tweede plaats

Ik heb met Vaya altijd tussen de pony's gestart, maar sinds dit jaar de overstap gemaakt naar de paarden. We zijn begonnen in het Z1, waarin we steeds dik winst reden. Ik heb de overstap naar het Z2 vooral gemaakt omdat ik zelf altijd doelen nodig heb om meer gemotiveerd te raken.
We hebben iedere week les, waarin we vooral trainen aan verzameling en oprichting. Ik merk de laatste maanden dat Vaya steeds sterker wordt en merk ook aan mijn resultaten dat we vooruit gaan.
Dit was onze 4e wedstrijd in het Z2 en vooral de wissels moeten nog verder bevestigd worden. Vaya pakt dit echt super snel op, maar ik merk aan mezelf dat ik in de proef helemaal de kluts kwijt raak. Ik heb de ondersteuning van iemand langs de lijn en de langere voorbereiding echt nog nodig voor 'n wissel. Maar dit gaat vast goed komen als ik dit goed blijf oefenen.
Ik weet dat het allemaal nog veel beter kan en daar werken we heel hard aan! We weten waar we mee bezig zijn, maar handige tips en trucs zijn altijd welkom!

Misschien leuk ter vergelijking; mijn laatste topic van meer dan een half jaar geleden:
[RIJ-ITP] Veyanetta Roses trainen bij Barbara Koot met stang&trens!
Lieve groetjes,
Iris