Leuk dat je even kijkt.
De eigenaresse van de paardjes had op tv geizen dat zebrastrepen wel eens zouden werken tegen de dazen.
Ik zoeken en heb stiften gevonden. Gisteren kwamen ze binnen en heb ze meteen maar uitgetest.
Resultaat:

Vannochtend kwam ik op stal en bijna weg, die strepen

Dasty is een 4 jarige merrie. Ze is sinds april bij ons en was toen erg angstig.
We hebben geen idee wat haar verleden is, maar dat er iets gebeurt is kan haast niet anders.
Ze zou beleerd zijn, maar dat bleek toch wel wat anders te liggen.
Je hoefde maar je voet omhoog te tillen en weg was ze, paniek.

We zijn lang bezig geweest en met veel grondwerk/horsemanship hebben we het vertrouwen een beetje terug kunnen krijgen. Nieuwe dingen zijn vaak nog spannend, maar ze doet het super de laatste tijd!
Rustig aan zijn we nu dan toch echt bezig om haar onder het zadel te beleren.
Ik heb er een aantal keer op kunnen zitten. (geen idee hoe vaak nu) Eigenlijk bijna altijd nog aan de longe.
De een na laatste keer eventjes los geweest bij het uitstappen, knap paard!
Vorige les het grootste deel los gereden en veel bezig geweest met sturen.
En vandaag, toch maar weer even aan de longe. Het opstappen bracht wel erg veel spanning mee.
Daarna los en Dasty deed t super! Weer lekker bezig geweest met sturen.
Dasty heeft nog erg veel moeite met haar balans in draf, vaak valt ze erg naar buiten, maar dat is een kwestie van oefenen

Ik ben super trots op dit prachtige diertje!

Hier wat foto's van vandaag:
Eerst aan de longe, spannend!!!

Maar dan, los!

Draven

en sturen

En een afsluitfotootje

Tips zijn altijd welkom, alles gebeurt onder begeleiding en we doen alles rustig aan. Lekker op haar tempo en zo af en toe er op.