Dan vang je even gewoon een loslopend paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blieb01

Dan vang je even gewoon een loslopend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 09:03

Gisteravond gingen mijn vriend en ik richting stal. Onderweg daar naartoe zag ik ineens een fries loslopen langs de rijksstraatweg in Heemskerk. Het dier liep zonder enig tuig in een vlotte draf. Ik reageerde meteen naar mijn vriend met de woorden: Er loopt een paard los, je moet keren.
Hij keerde zo snel mogelijk en daar gingen we op zoek naar de fries.Ondertussen 112 gebeld.
Dankzij een oplettende vrachtwagen chauffeur liep het paard een zijpad op, weg van het verkeer. Wij stopte bij het weggetje en bij gebrek aan een halster of touw een spanband uit de auto gehaald. Het paard stond naast een landje waar een merrie met veulen stond. Een vrouw die in de buurt fietste probeerde het dier te vangen, helaas zonder succes. Hij rende van haar weg om na 15 meter weer te stoppen. Ik liep heel rustig op hem af en....hij wam 1 stap naar me toe. Direct kon ik hem bij zijn (gelukkig lange) voorlok pakken en een provisorisch halster knopen van de spanband. Tja, daar sta je dan, bijna 5 maanden zwanger met een vreemd groot paard. Hij bleef heel braaf bij me. Ik bekeek hem even goed en besloot maar even te lopen met hem. Hij was drijfnat en erg warm. Ik liet een omstander verder even met hem stappen en belde 112 wederom om te melden dat ik het paard had gevangen.Na overleg met een bewoner mocht hij (het was een ruin) in een stal iets verderop staan. Politie kwam ter plaatse en nu hoorde ik dat het paard was losgebroken na een ongeval. Hij liep voor de kar en de menster was lelijk ten val gekomen. Het dier had behalve een flink bezweet lijf en de schrik geen verwondingen. Na een tijdje werd hij opgehaald door de eigenaar of familie . Een uur later zat ik nog wat onder de indruk op mijn paard. Ik kon het nog niet geloven wat er was gebeurt.

catzkillz

Re: Dan vang je even gewoon een loslopend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:05

Wat een avontuur :) Kan me inbeelden dat je daar nog een tijdje over nazindert :)

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:08

Goed afgekomen gelukkig. Goed gehandeld TS :j

Zoals ik het lees is hij tijdens een menongeluk losgekomen (toch?), maar waar zijn het tuig en de wagen dan gebleven :?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:11

Gelukkig dat het zo goed afgelopen is.. Je staat dan inderdaad raar te kijken..

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:14

Tamara1991 schreef:
Goed afgekomen gelukkig. Goed gehandeld TS :j

Zoals ik het lees is hij tijdens een menongeluk losgekomen (toch?), maar waar zijn het tuig en de wagen dan gebleven :?

ja dat vraag ik me ook af dan had ie tuig om moeten hebben toch :')

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 09:15

@Tamara1991 bij het ongeval hebben ze het tuig afgenomen waarna hij zich had losgetrokken. Althans dat vermoed ik. Op een foto die ik zag bij NHD.nl lag het tuig op de kar met op de achtergrond ambulance

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:16

Ik zeg goed gedaan, chappeau.
Als je weet hoeveel mensen een paard dan maar gewoon door laten lopen omdat ze niet in staat zijn om wat te doen, dat zijn er meer dan mensen zoals jij
_/-\o_

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:18

dat is dan denk ik dit:
Meisje van koets geslingerd

AMSTERDAM -
Een op hol geslagen paard heeft er woensdagavond in Heemskerk toe geleid dat een meisje in het ziekenhuis moest worden opgenomen.

Het dier trok een koets, waarop het meisje als wagenmenner op de bok zat. Toen het dier op hol sloeg werd zij van de koets geslingerd.

Het dier wist zich daarna van de flink beschadigde koets te ontdoen en ging er vandoor. Gisteravond werd er nog gezocht naar de edele viervoeter.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:18

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:24

Sta je denk ik toch even raar te kijken als er opeens zomaar een los paard voorbij komt. Goed opgelost zoals je hem gevangen hebt. Sterkte ook voor de eigenaar die vam de kar gevallen is.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:26

Daar droomde ik als klein pennymeisje altijd van.. Niemand kon het paard vangen, alleen ik :+

Maar je staat er idd raar van te kijken zeg! Hoop dat met het meisje alles goed komt, en dat paard er ook niets aan over heeft gehouden.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:26

Wat goed dat je hem gevangen hebt! Hopelijk komt de menster er goed vanaf.

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:29

blieb01 schreef:
@Tamara1991 bij het ongeval hebben ze het tuig afgenomen waarna hij zich had losgetrokken. Althans dat vermoed ik. Op een foto die ik zag bij NHD.nl lag het tuig op de kar met op de achtergrond ambulance

Dat zou het wel verklaren, maar komt weer niet overeen met het nieuwsbericht.
Ik kan mij haast niet voorstellen hoe een paard los komt van de wagen.
Ik men zelf ook, maar ik zie niet echt voor me hoe hij dat voor elkaar zou moeten krijgen. ...
Laatst bijgewerkt door Tamara1991 op 22-08-13 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 09:29

Dat stuk is het idd.
Paard had volgens mij door dat ik zwanger ben, hij was zo braaf en stootte ook zachtjes met zijn neus tegen mijn buik. Vond het wel een speciaal moment.
Ik was denk ik gewoon op het juiste moment op de juiste plaats.
Wel weet ik dat ik voortaan een halstertouw in de auto heb liggen voor de "je weet maar nooit" momenten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:34

Wat fijn dat je hem zonder problemen heb kunnen vangen, goed gedaan meid.
Vervelend ongeluk, hopelijk komt de menner er ook goed van af.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 09:41

Hier nog een foto van het paard in de tijdelijke stal.
Afbeelding

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:59

Zo ter zien ook niet de jongste dus zal wel ergens errrrruuug van geschrokken zijn, brrr hopen dat het goed gaat met het meisje, nogmaals chappeau