Neon Light is een 12-jarige merrie, Kantje's Ronaldo x Sonny af Hojmark, als 3-jarige ingereden maar nooit doorgereden. Ze is ingezet als fokmerrie, en het rijden is nooit meer echt op gepakt. Af en toe een poging gedaan, maar vanwege omstandigheden bleef het bij conditie opbouwen met longeren, 1 of 2 keer rijden, en dan was er wel weer iets (meestal koning winter) waardoor er van door rijden nooit meer iets gekomen is. Galop kent ze eigenlijk niet onder het zadel.

Voor de meeting heb ik Neon een paar keer gelongeerd, op zaterdag een zadel erop gegooid en gekeken of er nog een stuur en een rem op zat, en zondag op goed geluk maar een rondje gecrossed.

Zadel is een mega-oud zadel, past haar redelijk, mij absoluut niet, en dankzij dat zadel zwabberen mijn benen regelmatig naar voren.

Foto's zijn nagenoeg hetzelfde, omdat Neon weinig conditie heeft en al moe was van het fotograferen (met name toen ze los door de duinen mocht) heb ik maar 3 baantjes galop gedaan.
Maar, ik ben er wel trots op, toont wel hoe goed haar karakter is, om zoiets toch maar even te doen.

Tenslotte ook nog even op Devdan geklommen. Hij is nog steeds mijn eigendom, maar staat al jaren bij Urielle en wordt door haar gereden. Zelf heb ik er 1 keer eerder op gezeten, uitstappen.

Hij stelt zich wel een beetje aan, of hij lacht me uit, geen teugelcontact maar wel de mond wijd open.