Neon Light in de duinen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Neon Light in de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 20:19

In juni is er een appaloosa-foto-meeting geweest in de Loonse en Drunense Duinen, en zowel Neon als haar zoon Devdan waren uitgekozen als model.

Neon Light is een 12-jarige merrie, Kantje's Ronaldo x Sonny af Hojmark, als 3-jarige ingereden maar nooit doorgereden. Ze is ingezet als fokmerrie, en het rijden is nooit meer echt op gepakt. Af en toe een poging gedaan, maar vanwege omstandigheden bleef het bij conditie opbouwen met longeren, 1 of 2 keer rijden, en dan was er wel weer iets (meestal koning winter) waardoor er van door rijden nooit meer iets gekomen is. Galop kent ze eigenlijk niet onder het zadel. :=

Voor de meeting heb ik Neon een paar keer gelongeerd, op zaterdag een zadel erop gegooid en gekeken of er nog een stuur en een rem op zat, en zondag op goed geluk maar een rondje gecrossed. :D

Zadel is een mega-oud zadel, past haar redelijk, mij absoluut niet, en dankzij dat zadel zwabberen mijn benen regelmatig naar voren. :o Zou graag een nieuw zadel willen, maar ja, dan moet je wel rijden. :+

Foto's zijn nagenoeg hetzelfde, omdat Neon weinig conditie heeft en al moe was van het fotograferen (met name toen ze los door de duinen mocht) heb ik maar 3 baantjes galop gedaan.
Maar, ik ben er wel trots op, toont wel hoe goed haar karakter is, om zoiets toch maar even te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tenslotte ook nog even op Devdan geklommen. Hij is nog steeds mijn eigendom, maar staat al jaren bij Urielle en wordt door haar gereden. Zelf heb ik er 1 keer eerder op gezeten, uitstappen. :D

Hij stelt zich wel een beetje aan, of hij lacht me uit, geen teugelcontact maar wel de mond wijd open.
Afbeelding

Afbeelding

MissFloorx

Re: Neon Light in de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:23

prachtige foto's, echt wauw! <3 en geweldig dat Neon toch zo haar best doet om er iets mooi van te maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:23

Oh Maaike ze is toch zo'n plaatje om te zien!!! :+:
Echt een super mooie merrie!

En prachtige foto's zeg! Ze verdienen allemaal een plekje aan je muur of op je nachtkastje. :D

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:27

Wat enorm gaaf om zulke mooie fotos te hebben met je twee kanjers! En Neon Light is idd echt super braaf, helemaal niets gewend zijn en dan zo meedoen, klasse pony +:)+

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:28

Neon heeft ook wel een super karakter! Super gave foto's, echt leuk dat je ook rijfoto's hebt kunnen laten maken :)
Het blijven 2 hele gave dieren!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:32

Welke benen zwabberen naar voren?
Voor iemand die 1x in de 5 jaar een keer op een paard klimt heb je een hele goede houding hoor :+

En Dev is helemaal wauw, die zou ik lekker ook thuis willen hebben :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:33

Zoooooo dat is lang geleden dat ik jou op Neon heb gezien! Zou je vaker moeten doen, jullie zijn zo'n mooie combi!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:36

Wauw, gave foto's! Het is niet te zien dat je vrijwel nooit met Neon rijdt, het ziet er heel vanzelfsprekend uit. Brave merrie. :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 20:39

Dank je voor het compliment Ibbel. :)
Op deze foto's valt het nog mee, omdat mijn benen voornamelijk in draf richtingaanwijzers naar voren spelen. Op die ene draffoto is het wel te zien, maar de hoek waaruit die genomen is camoufleert veel. :Y)

Neon is echt super. <3 Merrie met een gouden hart. :j

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:41

Supe gaaf ik zal inderdaad vaker rijden ziet er super uit

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:45

Wat een leuke en gave foto's van jou en de Spikkelfamilie!!

Tof dat je ze hebt laten maken, gaan er nog wat aan de muur of neem je daar de 'kale' foto's voor?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:01

Ziet er goed uit, misschien toch nog een rij carrière voor de boeg ;) ?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:34

Lief Neontje! Het was echt helemaal niet te zien dat jij nooit rijdt en dat zij niks kan hoor, echt superstoer van jullie om zo ineens in de duinen te crossen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:37

Dit moet toch DE stimulans zijn om er mee verder te gaan, Maaik! Lekker rijden en ervan genieten :) .

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:39

Het lijkt alsof je er dagelijks op zit. Super braaf van Neon en super stoer van jezelf. Helemaal om dan ook nog een rondje op Devdan te doen. Dat lijkt me dan helemaal apart, zelf gefokt uit Neon. En inderdaad jammer dat je niet vaker rijdt maar de andere sport en werk gaan niet altijd samen. En ik denk dat Neon het prima vindt, gras en veulens.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:04

Wauw dat ziet er toch super uit!! Wat een heerlijk plaatje! Prachtige merrie is het toch. :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:11

Ziet er echt super leuk uit! Je zou niet zeggen dat je nooit hebt gegallopeerd met haar :D

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:40

Gave foto's! :D Ziet er goed uit, je zou indd niet zeggen dat je bijna nooit op haar rijdt. Ook erg braaf van Neon dat ze het allemaal maar even doet. Devdan is ook erg gaaf :j

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:53

Het staat je super Neon, moet je echt vaker doen!

( Maar ook als je dat niet doet: hele gave foto's! :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:55

Ik zie hier op deze foto's geen excuses om niet vaker op Neon te stappen. Staat jullie heel goed zo samen rijden! :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:15

Zo te zien vindt Neon het best leuk, zo nu en dan een blokje om. En dat nu en dan mag vast ook wel vaker dan eens per vijf jaar :D

Neon is behalve supermama dus ook nog superrijpaard. <3

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 00:42

Maaike, gave foto's heb ik je dan toch een keer op paard gezien :D
Neon Light is behalve een knappe fokmerrie ook nog eens leuk om onder het zadel te zien.
WAUW!

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 00:49

Wauw wat een gaaf beest! En wat een mooie foto's zijn er geschoten. Je zou idd niet zeggen dat je amper op haar rijd.. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 06:48

Ods, hiervan gaat er geen aan de muur, wel eentje van de gewone shoot, die is maandagavond besteld op canvas, en hoop ik vandaag of morgen binnen te hebben. :D Die foto is nog speciaal bewerkt door de fotograaf, wanneer de canvas binnen is en hangt zal ik hem wel showen. :D

Dendrofleur, inderdaad vind Neon het in de wei staan en gras eten ook wel prima. :j Hoewel ze rijden ook wel leuk vindt, maar ja, de tijd.....inderdaad, met de andere sport en werk ontbreekt het me aan tijd om in de zomermaanden te rijden, en de laatste winters zijn dusdanig slecht geweest dat er ook weinig van kwam.

De plannen zijn wel om haar dit najaar weer proberen op te pakken, ze is nu weer niet drachtig (ook niet gedekt) dus zou het wel mooi zijn. Nu maar hopen dat koning winter meevalt, en er niet weer iets is. (Vorig jaar ook een poging gedaan, maar ik voelde dat het niet lekker zat, vermoedde tandproblemen maar de tandarts kon pas net voor kerst komen. Er bleken inderdaad tandproblemen te zijn, gevoel was dus goed, maar nadat de tandarts kwam was koning winter ook gearriveerd.)