4 jarige Esmeralda (Daddy Cool) @work op Bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

4 jarige Esmeralda (Daddy Cool) @work op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 19:36

Eindelijk kan ik hier op Bokt mijn eerste rijtopic van Esmee maken! Na een heleboel veulen en opfoktopics. Eind maart heb ik voor het eerst op Esmee gezeten, en tot begin deze maand hooguit twee keer per week een 20 a 30 minuten erop gezeten. Alles op zijn gemakkie dus. Nu sinds het begin van deze maand wordt ze drie keer per week gereden en sinds kort ook in de buitenbak ipv alleen de binnenbak, dus dat vraagt om foto's! Afgelopen dinsdag was bokker Nexthorse bij mij op bezoek, en die wilde oefenen met haar camera, dus ik offerde me graag op :D .
Ik ben erg blij met het beeld hoe Esmee loopt, maar toch wel wat geschrokken van mijn eigen houding. Die was al nooit geweldig, maar na twee jaar alleen maar buiten crossen is die er ook niet echt van opgeknapt. Wel "fijn" om dat dan op deze foto's te zien, weet ik waar ik aan moet werken, op mijn billen zitten, benen lang houden en armen losser...

Begin, even nog wat kijkerig in de buitenbaan
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Twinklebel op 09-08-13 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Morris

Re: 4 jarige Esmeralda (Daddy Cool) @work op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:39

Ahhh m'n kleine nichtje!
Super Fieke! Wat heerlijk moet dat voor jou zijn! Gewoon genieten!
Ziet er goed uit!

melinda1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:42

Je hebt een super mooi paard, maar ik vind wel dat je haar te kort rijdt, een jong paa
rd moet je eerst lekker lang en laag rijden, daarna pas oppakken, iets meer ontspanning erin, dan komen jullie er wel, succes

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:44

zowee mijn naamgenoot doet het goed zeg, vind dat ze erg knappies opdroogt zeg

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 19:47

melinda1981 schreef:
Je hebt een super mooi paard, maar ik vind wel dat je haar te kort rijdt, een jong paa
rd moet je eerst lekker lang en laag rijden, daarna pas oppakken, iets meer ontspanning erin, dan komen jullie er wel, succes

Helemaal mee eens, er mag nog meer lengte in. Erg moeilijk met zo'n kort propperig paard, maar wel iets waar we hard naar toe aan het werken zijn.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:48

Leuk dier maar er mogen zo te zien wel wat kilo's af. Ziet er in mijn ogen iets te rond uit. Iets minder vetjes.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 19:50

caro29 schreef:
Leuk dier maar er mogen zo te zien wel wat kilo's af. Ziet er in mijn ogen iets te rond uit. Iets minder vetjes.

:j , ook daar wordt aan gewerkt. Ze staat 24/7 op de wei momenteel, en is daar in het begin flink van gegroeid, maar is nu gelukkig wel weer bezig af te vallen ipv aan te komen.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:54

Jaaaaaa, daar is ze dan! En ze verdient zeker weten een plekje hier op bokt als volwaardig rijpaard :)

Ik vind het heel leuk om foto's van jullie te maken (al vind ik dat er ook nog heel wat verbetering mogelijk is in mijn fotografeer-kunst ;) ), vooral om te zien hoezeer je geniet van je knappe paard.
En het klopt dat ze zich soms wat probeert op te kroppen, en jij hebt soms nog wat spanning.
Maar jullie werken er beiden zo hard aan! Ik weet zeker dat het alleen nog maar beter wordt!
Je mag echt trots zijn, en dat ook laten zien ;)

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:42

Knappe esmee doet het super hoor, wordt een fijn dier!!!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:47

Wat een leuk paardje zeg! Ondanks wat je zelf al aangeeft aan verbeter punten, vind ik niet dat je haar heel erg tegenwerkt met je zit :) prachtig paardje! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:34

Wauw Fieke, wat is Esmee mooi uitgegroeid zeg! Echt ee compleet paardje is het nu!
En je houding, ach niemand rijdt perfect en slechte gewoontes hebben tijd nodig om er weer uit te komen. Kleine stappen vooruit!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:40

wauw!!! Wat super!! Fijn dat ze zo braaf is!! Wat een leuke combi zijn jullie al

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 07:36

Het rijden ziet er echt nog niet zo verkeerd uit hoor Fieke! Wel opletten dat je dr niet te veel laat duiken aan de voorkant, want dan zie je meteen dat ze meer op de voorhand valt. En als je daar nu niet goed op let is dat een behoorlijk lastig iets om weer te corrigeren als ze ouder zijn.

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 07:44

Heel leuk beestje! Ik denk inderdaad niet dat je dr heel erg tegenzit met je houding!! :)
Alle puntjes van kritiek over je houding etc. worden hier al aangegeven.. Maar nog 1 klein puntje over de merrie.. Volgens mij mag er wel een kilootje op 100 af.. Ze heeft namelijk een redelijke pens! :o
Verder super leuk en mooie foto's van NextHorse! :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 18:35

Timo_040 schreef:
Heel leuk beestje! Ik denk inderdaad niet dat je dr heel erg tegenzit met je houding!! :)
Alle puntjes van kritiek over je houding etc. worden hier al aangegeven.. Maar nog 1 klein puntje over de merrie.. Volgens mij mag er wel een kilootje op 100 af.. Ze heeft namelijk een redelijke pens! :o
Verder super leuk en mooie foto's van NextHorse! :)

Twinklebel schreef:
caro29 schreef:

:j , ook daar wordt aan gewerkt. Ze staat 24/7 op de wei momenteel, en is daar in het begin flink van gegroeid, maar is nu gelukkig wel weer bezig af te vallen ipv aan te komen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 06:34

Leuk om te zien hoe ze onder het zadel is, het is een leuk paard geworden en ik hoop voor je dat je er lang plezier mee mag beleven en gelukkig heb je zat dingen om naar toe te werken zowel jezelf als je paard dus voorlopig huiswerk zat. Geniet er van

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:54

Knappe foto's Fieke! Wat is de tijd toch snel gegaan en wat word ze knap!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:58

Zoo dat ziet er al goed uit zeg!! Ik vindt haar super leuk onder het zadel :D Doe vooral meer plaatsen ;-) !

TornadoSchat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:30

heb ook een tijdje een van Daddy Cool gereden, wat een super cool paard.
Mooie heb je daar onder je kont!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:37

Leuk om zien!! Je houding komt wel in orde! En euhm tips om een paard dat 24/7 op weidegang staat, laten vermageren, mag je me altijd geven!