Laila

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Laila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 21:10

Ik zat de foto's van laila terug te kijken van de afgelopen tijd. Laila is 37 jaar en heeft in 2009, 2011 en 2013 een zware koliek gehad. De laatste was de kans op overleven zonder operatie klein. Toch kreeg ze de kans. Dat ze lag te krampen en schokken van de pijn de knoop doorgehakt en met de dierenarts afgesproken voor inslapen. Deze kon het niet laten haar toch nogmaals op te voelen. Ze voelde iets beter aan dus nog een nachtje aankijken, echter kon ze geen pijnstillers meer bij krijgen alleen buscopan. Tevens was ze uitgedroogt en moest ze aan het infuus. Maar om een lang verhaal kort te maken, madam leeft nog. Zullen ze dat dan bedoelen met onkruid vergaat niet?

Afbeelding
Aan het infuus (20 juni)

Afbeelding
stappen in de regen (21 juni)

Afbeelding
Laila en ik cross aan de hand, snelste maar door de snelheid heb ik wat foutjes gemaakt (30 juni)

Afbeelding
Met mijn nichtje cross on de zadel, snelste maar ook hier niet foutloos (30 juni)

Afbeelding
Fanatiek stel (30 juni)

7 juli, laila verliest 2 keer haar ruiter.

Afbeelding
Mee op trektocht (half juli)

Afbeelding
Mooi hoofdje, al staat die hanglip haar ook wel.

Afbeelding
En ook met ponykamp deed ze mee! Omdat het warm was wel alleen mee op wandeling en met wat onderdelen aan de hand.

Ik hoop nog lang van haar te kunnen genieten!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:17

Wat bijzonder dat ze nog steeds bij je is! een super leuk paard, dat je nog maar lang van haar kan genieten! :)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:25

Wat een sterk paard! En echt 37?!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:28

37 jaar en zo actief?
Heel bijzonder...... doe dat in ieder geval wel voorzichtig met haar, dat gecross lijkt me niet zo goed voor zo'n hoogbejaarde dame!

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:31

Knakker schreef:
37 jaar en zo actief?
Heel bijzonder...... doe dat in ieder geval wel voorzichtig met haar, dat gecross lijkt me niet zo goed voor zo'n hoogbejaarde dame!

+1

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 21:36

Tis idd moeilijk maar haar niet mee laten doen geeft ook problemen. Dat gedressuur enzo boeit haar niet maar een springwedstrijd overslaan of niet winnen kan ze moeilijk verkroppen. Dus meestal dan een aangepast parcours met lage hupsjes en je ziet haar opbloeien.

Eind 2012 een buitenrit met haar meegedaan, ze liep alle paarden eruit. Ze wilde perse voor de leiding nemen maar dat gaf ruzie onder de andere paardjes plus ze was te snel. Dus achteraan. Ze heeft de rest van de rit alleen maar geprobeert erlangs te piepen of ineens een heel andere kant op te rennen (in de hoop dat de andere achter haar aan kwamen). Ze bedaart ook niet tot ze haar zin krijgt dus allang blij dat ik het stuk langs de weg nog even voorop mocht en zij haar kudde terug naar het beginpunt kon brengen. Toen had ze haar rust weer.

Misschien niet de keuze die iedereen maakt maar het maakt haar gelukkig om dus de leiding te nemen en om te winnen, waarom zou ik haar dat geluk ontnemen. Mijn oma gaat ook rustig boodschappen doen, maar omdat ze geen zware tassen kan tillen gaat ze gewoon 3x op en neer, en haal het niet in je hoofd om te zeggen dat ze oud wordt.

CarinaR

Re: Laila

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:40

Jeetje vroeg me laatst nog af of ze nog leefde. Ja dus.
Knappe sterke dame.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:59

Heerlijk zolang het kan kan het

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:10

Jeeeetje is die echt 37????

Potverdorie wat ziet die er goed uit zeg!!! Mijn complimenten.

Ik zou lekker door gaan met wat je allemaal doet met haar.

Ze lijkt het nog zeer goed aan te kunnen, en rust roest alleen maar.

Jij kent haar het beste, en zal ook het beste in kunnen schatten wat ze nog kan/lol aan beleeft

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 22:16

En als ik dat niet doe regelt ze het zelf wel. bokt er zo nu en dan iemand af of laat zich niet vangen :+ Achteruit de sloot in is ook een leuke als ze het niet eens is met de route die ik heb uitgekozen. En hoevaak ze het niet voor elkaar krijg om snel even een hapje konijnenvoer te jatten of een ander uit de voerbak te jagen met een harde brul en dan snel haar mond vol stopt voor die ander beseft wat er gebeurd, echt nooit saai met haar. Ben ook bezig om haar spaanse pas te leren. Zo heerlijk om te zien hoe ze vanalles uit de kast haalt om het koekje te krijgen maar niet te doen wat er gevraagt wordt. Als er dan echt geen andere mogelijkheid is kan ze het ineens wel :D

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:17

lailapri schreef:
En als ik dat niet doe regelt ze het zelf wel. bokt er zo nu en dan iemand af of laat zich niet vangen :+ Achteruit de sloot in is ook een leuke als ze het niet eens is met de route die ik heb uitgekozen. En hoevaak ze het niet voor elkaar krijg om snel even een hapje konijnenvoer te jatten of een ander uit de voerbak te jagen met een harde brul en dan snel haar mond vol stopt voor die ander beseft wat er gebeurd, echt nooit saai met haar. Ben ook bezig om haar spaanse pas te leren. Zo heerlijk om te zien hoe ze vanalles uit de kast haalt om het koekje te krijgen maar niet te doen wat er gevraagt wordt. Als er dan echt geen andere mogelijkheid is kan ze het ineens wel :D

Whaha klinkt nou niet bepaald als een uitgebluste bejaarde die achter de spreekwoordelijke geraniums wil/moet haha

heidinuyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:53

Super toch, dat zo'n dame op leeftijd nog lekker mee wil en kan doen, en ze mag het ook nog lekker. Er zijn genoeg paardjes bij die echt op pensioen niks meer hoeven, en die langzaam weg kwijnen. Nou liever op deze manier dan. Je ziet echt dat ze het nog erg leuk vind en is nog gezond en gelukkig, beter kan niet.

laila_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:09

Wat een leuk filmpje, zo braaf ze is met je nichtjes er op! Terwijl ze toch stiekem ook wel boeven streekjes uit haalt. Nog veel plezier met haar!

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:48

Wat zou ik een keer in die weide willen crossen haha

N0ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:27

Super leuk zeg!

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:40

Rustig aan doen met Laila klinkt net als tegen iemand van 90 zeggen dat 'ie toch wel moet stoppen met roken.
Wat maakt het nog uit, als ze al zo'n hoge leeftijd heeft gehaald en nog actief is, dan vooral niet haar pleziertjes wegnemen hoor!
Wat een gaaf dier!!

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:03

Wat geweldig! Ze ziet er top uit en het eerste waar ik aan dacht na jou verhalen: Benidorm Bastards! Haha

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 00:05

Ja echt samen met onze 3 bejaarde konijnen, dat die nog bij elkaar zaten waren het echt drie terroristen.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:11

Wat een verhaal.... en nog zo fit en energiek op die leeftijd. Ik hoop maar dat mijn vriend die leeftijd mag halen!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 23:52

Ik hoop het ook, en dan gezond!

goldyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:11

pfft wat heb ik een hoop dingen meegemaakt met laila... veel te veel om op te noemen! :+
ze is echt geweldig, ik ken dr al vanaf t begin dat ze bij lailapri is, en ze is qua gedrag geen steek veranderd!!
alleen nóg ondeugender geworden :p

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 22:32

en vrolijker :D

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:32

super pony is het!